Array
(
[0] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 243213
[title] => Η περφόρμανς στην Ελλάδα, 1968-1986
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Κατά την πραγματοποίηση της έρευνας για την περφόρμανς στην Ελλάδα θεωρήθηκε απαραίτητη η διεύρυνση του ορισμού του μέσου, ώστε αυτός να ανταποκρίνεται στην τοπική παραγωγή, χωρίς να περιορίζεται από τις "καθαρολογικές" τάσεις της καθιερωμένης -κατά τα δυτικά πρότυπα- έρευνας. Ως αποτέλεσμα, η περφόρμανς αναγνωρίζεται εδώ ως μια εικαστική παράσταση, με ή χωρίς σενάριο, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει στοιχεία του τυχαίου και του αυθόρμητου ή να είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και ενορχηστρωμένη, και είτε να πλαισιώνεται είτε όχι από τη συμμετοχή του κοινού. Η περφόρμανς μπορεί να είναι ζωντανή ή να μεταφέρεται στον θεατή μέσω της καταγραφής της με οπτικά ή ηχητικά μέσα. Μπορεί να περιλαμβάνει αντικείμενα άλλης χρήσης, αντικείμενα που κατασκευάστηκαν ειδικά από τον/την καλλιτέχνη, σκηνικά στοιχεία ή και τίποτα από τα παραπάνω. Η περφόρμανς μπορεί να παρουσιαστεί σε οποιονδήποτε χώρο και για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα. Οι περφόρμανς διαφοροποιούνται από τις εγκαταστάσεις, ακόμα κι αν τις περιέχουν, μέσω της κεντρικής τοποθέτησης του υποκειμένου μέσα σε αυτές. Εν ολίγοις, περφόρμανς μπορεί να χαρακτηρισθεί οποιαδήποτε κατάσταση περιλαμβάνει τέσσερα βασικά στοιχεία: τον χώρο, τον χρόνο, το σώμα, και την πρόθεση παρουσίασης στο κοινό. Οι ενέργειες των συμμετεχόντων, είτε πρόκειται για ένα άτομο είτε για μία ομάδα, σε έναν συγκεκριμένο τόπο και σε μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αποτελούν το έργο.
Η παρούσα μελέτη αντιλαμβάνεται τον πολιτικό χαρακτήρα της τέχνης γενικά, και της περφόρμανς συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της θεωρίας του "κριτικού μεταμοντερνισμού", ο οποίος πρόκρινε την ιδέα της πολιτισμικής προβληματοποίησης ως κεντρικής μορφής πολιτικής δέσμευσης της τέχνης των δεκαετιών του 1970 και του '80. Στόχος της, λοιπόν, είναι να αποτελέσει την πρώτη ιστορική αφήγηση και θεωρητικοποίηση της περφόρμανς στην Ελλάδα, από το 1968 έως το 1986, ως διασταύρωση διαφορετικών πολιτικών εκδηλώσεων. Κεντρικό γνώμονα της αφήγησης αποτελεί η διαφοροποίηση της παραδεδεγμένης αντίληψης του πολιτικού στοιχείου στις μεταπολεμικές καλλιτεχνικές πρακτικές γενικά, και στην περφόρμανς συγκεκριμένα, αλλά και η παρουσίαση στην ιστορία της τέχνης, "όχι ενός "ολικού συστήματος" αλλά μιας συγκυρίας πρακτικών, πολλών αντίπαλων μεταξύ τους" [Hal Foster], ικανών να παρέχουν βήμα για μια δραστική αμφισβήτηση.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => η-περφορμανς-στην-ελλαδα,-1968-1986-480309
[deleted] => 0
[category_id] => 25
[publisher_id] => 242
[writter_id] => 74761
[area_id] => 1
[publish_date] => 1572559200
[first_publish_date] => 1572559200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_243213/243213.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/25/b243213.jpg
[isbn] => 978-960-9489-88-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 176
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 13.78
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1576134684
)
[1] => Array
(
[title_id] => 178522
[title] => Μουσεία 06: Διαλέξεις και μελέτες για τις πολιτισμικές σπουδές και τις εικαστικές τέχνες
[subtitle] => Για τις πολιτισμικές σπουδές και τη σχέση τους με την ιστορία της τέχνης: Επιστημονική ημερίδα. Σύγχρονες καλλιτεχνικές πρακτικές και ερμηνείες: Ιστορικές και πολιτισμικές όψεις: Σεμινάρια και μελέτες
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Μουσειολογία
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο τόμος αυτός συγκεντρώνει κείμενα σεμιναριακών διαλέξεων που έγιναν στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών της Μουσειολογίας το 2006 που πραγματεύονται όψεις της σύγχρονης τέχνης, ιστορικές μελέτες που έγιναν στο πλαίσιο συζητήσεων και εργασιών στο Τμήμα και το μεταπτυχιακό μας πρόγραμμα, καθώς και τρεις από τις ανακοινώσεις σε επιστημονική ημερίδα που οργάνωσε ο Δ΄ Τομέας του Τμήματος Αρχιτεκτόνων τον Ιανουάριο του 2004 με θέμα "Ιστορία της Τέχνης και Πολιτισμικές Σπουδές".
[contents] =>
[notes] => Χαιρετισμοί: Αναστάσιος Μάνθος, Νίκος Καλογήρου. Πρόλογος: Ματούλα Σκάλτσα. Εισαγωγή: Λία Γυιόκα.
[lang_code] => el
[seo_url] => μουσεια-06:-διαλεξεις-και-μελετες-για-τις-πολιτισμικες-σπουδες-και-τις-εικαστικες-τεχνες-351245
[deleted] => 0
[category_id] => 1
[publisher_id] => 83
[writter_id] => 7912
[area_id] => 74
[publish_date] => 1333227600
[first_publish_date] => 1333227600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_178522/178522.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/18/b178522.jpg
[isbn] => 978-960-456-318-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 167
[weight] => 628
[dimensions] => 29x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 23.43
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1335428098
)
)
)
[1] => Array
(
[type] => Μετάφραση
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 129044
[title] => Μουσεία 05: Επιστημονικές συναντήσεις
[subtitle] => Ζητήματα διαχείρισης συλλογών, μουσείων και αρχαιολογικών χώρων: Διεθνές επιστημονικό συμπόσιο: D. Preziosi, Museums... and Other Dangerous Things: Διάλεξη: Ορισμοί της κουλτούρας, νοήματα της αναπαράστασης: Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Μουσειολογία
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ήταν το πρώτο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα που εισήγαγε μουσειολογικές σπουδές, όταν το 1993 άρχισε να διδάσκεται το σχετικό μάθημα στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων της Πολυτεχνικής Σχολής. Επίσης από το ίδιο Τμήμα είχε οργανωθεί το 1997 το διεθνές Συμπόσιο με τίτλο "Η μουσειολογία στον 21ο αιώνα", τα πρακτικά του οποίου πλέον διανέμονται ως διδακτικές σημειώσεις όχι μόνο στο Α.Π.Θ. αλλά και σε άλλα πανεπιστημιακά Τμήματα της χώρας. Από το 2001 λειτουργεί επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στο πανεπιστήμιό μας το Διατμηματικό τότε και Διαπανεπιστημιακό τώρα Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών 'Μουσειολογία', χρηματοδοτημένο από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, έχοντας ήδη συμπληρώσει τρεις διετίες λειτουργίας.
Στο διάστημα αυτό το ΔΠΜΣ "Μουσειολογία" (α.) έχει προωθήσει τις διεπιστημονικές συνεργασίες μεταξύ διδασκόντων και φοιτητών των τεσσάρων συμμετεχόντων Τμημάτων (Αρχιτεκτόνων, Μηχανολόγων, Παιδαγωγικών Δημοτικής και Προσχολικής), επιπλέον Τμημάτων του Α.Π.Θ. αλλά και περισσότερων πανεπιστημίων της χώρας, (β.) έχει προσκαλέσει διακεκριμένους ομιλητές από την Ελλάδα, την Ευρώπη και την Αμερική, οι οποίοι μετέχουν στα ετήσια μουσειολογικά συμπόσια που οργανώνει, (γ.) έχει γνωστοποιήσει στο εξωτερικό την ελληνική εκπαιδευτική μουσειολογική δραστηριότητα και (δ.) έχει ευαισθητοποιήσει την ελληνική πραγματικότητα για τον απαιτούμενο τρόπο διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών φαίνεται στους μεγάλους αριθμούς υποψηφίων που κάθε διετία περνούν τις διαδικασίες επιλογής, την άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας των αποφοίτων μουσειολόγων αλλά και στη ζήτηση από φοιτητές της δυτικής Ευρώπης, οι οποίοι μάλιστα δηλώνουν διατεθειμένοι να μάθουν την ελληνική γλώσσα.
Η έκδοση του τόμου των Πρακτικών με τον τίτλο "Μουσεία 05", στη σειρά των εκδόσεων του ΔΠΜΣ "Μουσειολογία" που έχουν προηγηθεί και που σύντομα θα ακολουθήσουν και ως "Μουσεία 06", "07" και "08", καταγράφει και επικοινωνεί σημαντικό μέρος των επιστημονικών συναντήσεων που συμβαίνουν στο πανεπιστήμιό μας. Είναι ένας ακόμη τρόπος για να διαχέεται η γνώση που παράγεται στο ίδρυμά μας, η οποία αφορά άμεσα τον κοινωνικό μας περίγυρο και την πολιτιστική πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης και της Ελλάδας.
(από τον πρόλογο του Αναστασίου Μάνθου, πρύτανη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)
[contents] =>
[notes] => Συνέκδοση: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας & Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών 'Μουσειολογία'.
[lang_code] => el
[seo_url] => μουσεια-05:-επιστημονικες-συναντησεις-253253
[deleted] => 0
[category_id] => 1
[publisher_id] => 185
[writter_id] => 0
[area_id] => 74
[publish_date] => 1204322400
[first_publish_date] => 1204322400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_129044/129044.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b129044.jpg
[isbn] => 978-960-7568-25-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 144
[weight] => 539
[dimensions] => 29x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 25.48
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1246356558
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Εκδότης:
Εντευκτήριο
ISBN: 978-960-7568-25-0
Θεσσαλονίκη, 2008
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.