Array
(
[0] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 251326
[title] => Η ανάδυση ενός νέου κύματος στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο
[subtitle] => Διαδικασίες καλλιτεχνικής παραγωγής, καθιέρωσης και επικοινωνίας στον κόσμο της τέχνης
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] => pdf
[summary] => Το βιβλίο Η ανάδυση ενός Νέου Κύματος στον Σύγχρονο Ελληνικό Κινηματογράφο αναφέρεται στη δημιουργία και τις συνθήκες ανάδυσης ενός δυναμικού και πρωτοπόρου καλλιτεχνικού φαινομένου που κάνει την εμφάνισή του περί το
2009 και συνδέεται με μια γενιά ταλαντούχων Ελλήνων σκηνοθετών και παραγωγών ανεξάρτητων ταινιών.
Το Νέο Κύμα ή «Greek Weird Wave" (όπως έγινε αρχικά γνωστό στον Τύπο), αν και γεννήθηκε σε μια περίοδο εγχώριας οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, κατάφερε να ταξιδέψει και να διακριθεί σε αναγνωρισμένα φεστιβάλ στο εξωτερικό και να προκαλέσει το ενδιαφέρον δημοσιογράφων, ερευνητών και πολιτιστικών διαχειριστών σε διεθνές επίπεδο.
Πρόκειται όμως, πράγματι για ένα Νέο Κύμα στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο; Ποιοι παράγοντες συνέβαλαν ή/και ευνόησαν στην ανάδυσή του; Πώς επηρέασε ο κριτικός και ο
επιστημονικός λόγος την πολιτισμική αξιολόγηση και καθιέρωσή του στον κόσμο της τέχνης; Με ποιο τρόπο συνέβαλαν οι ακολουθούμενες επικοινωνιακές πρακτικές και στρατηγικές στην διαμόρφωση και προώθησή του;
Αξιοποιώντας ως εφαλτήριο την έως τώρα έρευνα στο πεδίο της κοινωνιολογίας του πολιτισμού
και των κινηματογραφικών σπουδών, η οποία έχει αποδείξει πως η αναγνώριση και καθιέρωση των καλλιτεχνικών προϊόντων και κινημάτων διαμορφώνεται μέσα από ένα σύνθετο πλέγμα παραγόντων διαμεσολάβησης ανάμεσα στους πολιτιστικούς δημιουργούς και τους τελικούς αποδέκτες, διερευνάται η καθοριστική, όπως διεφάνη, συμβολή του κριτικού και επιστημονικού λόγου στην πολιτισμική αξιολόγηση και καθιέρωση ενός καλλιτεχνικού αγαθού στον κόσμο του κινηματογράφου και ο δυναμικός ρόλος της στρατηγικής μάρκετινγκ και επικοινωνίας στην πλαισίωση και προώθηση του Νέου Κύματος
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => η-αναδυση-ενος-νεου-κυματος-στον-συγχρονο-ελληνικο-κινηματογραφο-496429
[deleted] => 0
[category_id] => 6
[publisher_id] => 30
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1604872800
[first_publish_date] => 1604872800
[future_publish_date] => -2147483648
[availability_id] => 1
[type_id] => 14
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/26/b251326.jpg
[isbn] => 978-960-6834-35-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 0
[pages] => 0
[weight] => 0
[dimensions] =>
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] => 37
[original_lang] => 0
[translated_from] => 0
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] => 0
[age_to] => 0
[price] => 0.00
[vat] => 6
[related_url] => http://ebooks.epublishing.ekt.gr/index.php/ekke/catalog/book/47
[last_update] => 1604917188
)
[1] => Array
(
[title_id] => 174663
[title] => Πόλη και κινηματογράφος
[subtitle] => Θεωρητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Τέχνες
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον για θέματα που αφορούν τη σχέση πόλης και κινηματογράφου έχει αυξηθεί μέσα από επίκαιρες αναζητήσεις αρχιτεκτόνων, κοινωνιολόγων, ιστορικών, σκηνοθετών και θεωρητικών του κινηματογράφου. Η διερεύνηση του ρόλου του αστικού τοπίου στον κινηματογράφο μας δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσουμε όχι μόνο το πώς η πόλη συνέβαλε στην εξέλιξη του κινηματογράφου και με ποιο τρόπο ο κινηματογράφος εμπνεύστηκε από την πόλη και την ανακατασκεύασε, αλλά και το πώς οι ποικίλοι και διαρκώς μεταβαλλόμενοι τρόποι θέασης, καταγραφής και αναπαράστασης της πόλης μπορούν να φωτίσουν τους τρόπους κατανόησης και αντίληψης των πολύπλοκων και όλο και μεταβαλλόμενων αστικών μορφωμάτων μέσα στα οποία ζει πλέον πάνω από το μισό του παγκόσμιου πληθυσμού.
Η έκδοση της συλλογής κειμένων "Πόλη και κινηματογράφος: θεωρητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις" που επιμελήθηκαν οι Ειρήνη Σηφάκη, Άννα Πούπου και Αφροδίτη Νικολαΐδου αποτελεί μια πρώτη απόπειρα χαρτογράφησης του εύρους του νέου αυτού διεπιστημονικού πεδίου που καταγράφεται με μεγάλη δυναμική στη διεθνή βιβλιογραφία. Αντικείμενα μελέτης των κειμένων που περιλαμβάνονται σε αυτό το βιβλίο είναι η εικονογραφία της κινηματογραφημένης πόλης, η μετατροπή του αστικού χώρου σε κινηματογραφικό ντεκόρ κατά τη διάρκεια παραγωγής μιας ταινίας, η γενεαλογία και δημιουργία της νοηματικής συστοιχίας που συνδέει την πόλη με τον κινηματογράφο και τη νεωτερικότητα σε θεωρητικά κείμενα της πολιτισμικής κριτικής. Ακόμα εξετάζεται η ιστορική πορεία της κινηματογραφικής αίθουσας ως σημείο συνάντησης της πόλης και του κινηματογράφου αλλά και η σχέση του δικτύου των κινηματογραφικών φεστιβάλ με τις πόλεις που τα φιλοξενούν.
Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζονται τα πρωτότυπα άρθρα των Ε. Σηφάκη, Α. Πούπου, Α. Νικολαΐδου αλλά και τα αναδημοσιευμένα κείμενα αναγνωρισμένων ακαδημαϊκών του εξωτερικού που έχουν συμβάλει σημαντικά στο πεδίο αυτό όπως η Giuliana Bruno (Harvard University), η Νία Περιβολαροπούλου (Essen Universitat), ο Laurent Creton (Paris 3 - Universite de la Sorbonne Nouvelle), ο Julian Stringer (Nottingham University) και η Paula Massood (Brooklyn College).
Περιεχόμενα:
- Nia Perivolaropoulou, "Η κινηματογραφική πόλη: Siegfried Kracauer"
- Giuliana Bruno, "Ο κινηματογράφος και η γεωγραφία της νεωτερικότητας"
- Άννα Πούπου, "Σχήματα Πόλεων: κινηματογραφικοί πρόλογοι, εισαγωγικές σεκάνς και αστική εικονογραφία"
- Paula J. Massood, "Αστικοί ��ώροι και αστικοί χρόνοι: το χρονοτόπιο του Μπαχτίν και ο πρόσφατος αφρο-αμερικάνικος κινηματογράφος"
- Αφροδίτη Νικαλαΐδου, "Κινηματογραφικές τεχνολογίες, συνθήκες παραγωγής και η αφήγηση της πόλης"
- Ειρήνη Σηφάκη, "Η κοινωνική εμπειρία της κινηματογραφικής αίθουσας: χωρικές πρακτικές και πολιτισμικές δομές"
- Laurent Creton, "Η πόλη-θέαμα: το μέλλον της κινηματογραφικής αίθουσας"
- Julian Stringer, "Οι παγκόσμιες πόλεις και η οικονομία των διεθνών φεστιβάλ κινηματογράφου"
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => πολη-και-κινηματογραφος-343575
[deleted] => 0
[category_id] => 34
[publisher_id] => 432
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1325368800
[first_publish_date] => 1325368800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_174663/174663.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/18/b174663.jpg
[isbn] => 978-960-9535-16-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 0
[pages] => 0
[weight] =>
[dimensions] =>
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 16.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1326277515
)
[2] => Array
(
[title_id] => 124916
[title] => Ιστορία και πολιτική στο έργο του Παντελή Βούλγαρη
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Αναγνωρισμένος σκηνοθέτης εντός και εκτός συνόρων, ο Παντελής Βούλγαρης έχει συνδέσει το όνομά του με την ανανέωση του εγχώριου κινηματογράφου.
Με σταθερή πορεία από τη δεκαετία του 1960 ο φακός του παρατηρεί προσεκτικά τις μεγάλες αλλαγές της ελληνικής κοινωνίας, κι ο ίδιος αναδεικνύεται σε ένα είδος χρονικογράφου της εποχής του.
Το έργο του είναι πλούσιο, όσο και πολυθεματικό. Ντοκιμαντέρ, μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες, θέατρο είναι τα είδη που αγάπησε εξίσου αλλά και διακρίθηκε υπηρετώντας τα.
Το ήθος, η ευαισθησία, η αισθητική, η μέχρι σήμερα καλλιτεχνική παρακαταθήκη του μεγάλου αυτού δημιουργού, που άφησε τη ματιά του να διεισδύσει με εντιμότητα στο παρελθόν, εξετάζονται από Έλληνες διανοητές, ιστορικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς επιστήμονες, ερευνητές και κινηματογραφιστές, οι οποίοι καταθέτουν τις δικές τους αναγνώσεις για την Ιστορία και την Πολιτική στο έργο του Βούλγαρη με βάση τη μαρτυρία των κινηματογραφιστικών εικόνων, όπως τις κατέγραψε ο δικός τους φακός.
Περιέχονται τα κείμενα:
- "Η μαρτυρία της κινηματογραφικής εικόνας": "Ιστορία και πολιτική στο έργο του Παντελή Βούλγαρη"
- Ηλίας Γιαννακάκης, "Παντελής Βούλγαρης: Εργοβιογραφία"
- Ανδρέας Παγουλάτος, "Η διαμόρφωση της κινηματογραφικής ποιητικής του Παντελή Βούλγαρη. Από τον "Κλέφτη" στο "Χάππυ Νταίη""
- Στέλιος Κυμιωνής, "Η μαγεία της πραγματικότητας, η περιπέτεια της κινηματογράφισης: Τα ντοκιμαντέρ του Παντελή Βούλγαρη"
- Εύα Στεφανή, ""Το προξενιό της Άννας": Οικογένεια και επιθυμία"
- Βασίλης Βαμβακάς, ""Το προξενιό της Άννας": Μικροαστική εσωστρέφεια και μεταναστευτική εσωτερικότητα"
- Γιώργος Πολυδωράκης, ""Μεγάλος ερωτικός": Η ποίηση του Μάνου Χατζιδάκι και του Παντελή Βούλγαρη"
- Γιάννης Παπαθεοδώρου, ""Εφιαλτικά σενάρια για ευτυχισμένες μέρες - Για το "Χάππυ Νταίη" του Παντελή Βούλγαρή"
- Νίκος Ι. Ποταμίτης, "Ο γυμνός και ο νεκρός: Εξαίρεση και επινόημα στο "Χάππυ Νταίη""
- Στάθης Βαλούκος, "Οι αντανακλάσεις της σύγχρονης ιστορίας στον "Ελευθέριο Βενιζέλο" του Παντελή Βούλγαρη"
- Λευτέρης Ξανθόπουλος, "Ο "Ελευθέριος Βενιζέλος" σήμερον ως αύριον και ως χθες"
- Πολυμέρης Βόγλης, ""Πέτρινα χρόνια": Οι πολιτικοί κρατούμενοι στη συλλογική μνήμη"
- Παναγής Παναγιωτόπουλος, "Ατομική επιτυχία και κρίση των πολιτικών ταυτοτήτων. Όψεις των δεκαετιών του '60 και του '80 στο "Ακροπόλ" και στη "Φανέλα με το εννιά" του Παντελή Βούλγαρη"
- Αγγελική Πανταλέων, ""Ήσυχες μέρες του Αυγούστου": Η θεατρική ταινία του Παντελή Βούλγαρη"
- Νίκος Πουλάκης, ""Ακροπόλ": Μια μουσικολογική ανάγνωση"
- Αθηνά Καρτάλου, ""Όλα είναι δρόμος": Η "μικρή" ιστορία μιας ταινίας δρόμου"
- Ιωάννα Λαλιώτου, ""Νύφες": Μνήμη και μετανάστευση"
- Μαρία Κομνηνού, ""Νύφες" και "Αμέρικα Αμέρικα". Παραλλαγές στο μεγάλο θέμα της μετανάστευσης"
- Ιωάννα Αθανασάτου, "Η οπτική του φύλου στις ταινίες του Παντελή Βούλγαρη. Από το "Προξενιό της Άννας" στις "Νύφες""
- Ειρήνη Σηφάκη, "Ταξιδεύοντας με τις "Νύφες" στη μικροϊστορία της μετανάστευσης"
- Γιάννης Σολδάτος, "Η Ελλάδα του Βούλγαρη: Τοπίο παρεξήγησης"
[contents] =>
[notes] => Συγγραφική υπευθυνότητα: Υπουργείο Εξωτερικών. Υπηρεσία Διπλωματικού και Ιστορικού Αρχείου. Κινηματογραφικό Αρχείο. Πρόλογος: Ντόρα Μπακογιάννη, Υπουργός Εξωτερικών.
[lang_code] => el
[seo_url] => ιστορια-και-πολιτικη-στο-εργο-του-παντελη-βουλγαρη-245007
[deleted] => 0
[category_id] => 34
[publisher_id] => 170
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1191186000
[first_publish_date] => 1191186000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_124916/124916.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b124916.jpg
[isbn] => 978-960-02-2140-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 326
[weight] => 695
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 21.30
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1330005374
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.