Βιβλίο
Θεωρίες της πολιτικής και του κράτους

Συλλογικό έργο
T. Hobbes
J. Locke
J. -J. Rousseau
I. Kant
G. W. F. Hegel
Επιμέλεια: Μανόλης Αγγελίδης
Επιμέλεια: Θανάσης Γκιούρας
Μετάφραση: Μανόλης Αγγελίδης
Μετάφραση: Θανάσης Γκιούρας
Ευθύνη Σειράς: Μιχάλης Σπουρδαλάκης
Αθήνα
Σαββάλας
Αριθμός Έκδοσης: 1
2005
σ. 385
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-423-864-4
Κοινωνικές Επιστήμες=Social Sciences
Ονομασία Υποσειράς: Ανθολογήσεις
Σημειώσεις: Εισαγωγή: Μανόλης Αγγελίδης, Θανάσης Γκιούρας.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 24.70€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 30-04-2013)
Περίληψη:

Το βιβλίο περιέχει αποσπάσματα από τα έργα πέντε στοχαστών που πραγματεύονται δύο κρίσιμα ζητήματα: την πολιτική και το κράτος. Καλύπτοντας το εύρος σχεδόν τριών αιώνων, οι πέντε αυτοί στοχαστές θέτουν ουσιαστικά τα θεμέλια αυτού που σήμερα θεωρείται η άποψη της νεωτερικότητας για το πώς πρέπει να οργανώνεται πολιτικά η κοινή ζωή των ανθρώπων. Εκείνο που κάνει επίκαιρα τα κείμενα αυτά σήμερα, παρ’ όλο που στον 21ο αιώνα φαίνεται πια να έχουν λεχθεί και συμβεί τα πάντα, είναι το ότι φαίνεται να επιστρέφουμε σε μορφές πολιτικής αλλά και αντίληψης για το κράτος που φαντάζουν προνεωτερικές (κράτος εξαίρεσης, αυτοκρατορικός σχηματισμός, δικαίωμα αντίστασης κ.λπ.). Έτσι, κρίνεται αναγκαίο να ξαναπιάσουμε τα θεωρητικά νήματα μιας γενεαλογίας περί της πολιτικής και του κράτους ενθυμούμενοι για μια ακόμη φορά πόσο χρήσιμη είναι η διαλεκτική για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Γιατί ακριβώς μέσα από τη διαλεκτική σύνθεση των εν πολλοίς αντίθετων απόψεων των στοχαστών που ανθολογούνται εδώ είμαστε σε θέση να σκεφτούμε κι εμείς το μέγα ζήτημα που θα έπρεπε να μας απασχολεί καθημερινά: την αυτονομία του ανθρώπου σε συνθήκες αυξανόμενης ετερονομίας. Οι καθηγητές Μανόλης Αγγελίδης και Θανάσης Γκιούρας με την εκτενή εισαγωγή που παραθέτουν ανατρέχουν στις ιστορικές και φιλοσοφικές συνθήκες γένεσης των αποσπασμάτων των έργων, ενώ με τις λεπτομερείς επεξηγηματικές σημειώσεις για τις έννοιες, τους όρους και τις ιδέες του κειμένου βοηθούν τον αναγνώστη στην κατανόηση και την ερμηνευτική προσέγγισή του.