Βιβλίο
Θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής
Θεωρητικές αφετηρίες και εκπαιδευτικά προγράμματα για τη βελτίωση του σχολείου

Συλλογικό έργο
Αμαλία Α. Υφαντή
Σταυρούλα Κυριακοπούλου
Βασιλική Σ. Φωτοπούλου
Γιώργος Βοζαΐτης
Τζέλα Βαρνάβα - Σκούρα
Δημήτρης Κ. Βεργίδης
Διονυσία Τουρκάκη
Επιμέλεια: Δημήτρης Κ. Βεργίδης
Επιμέλεια: Αμαλία Α. Υφαντή
Αθήνα
Ύψιλον/ Βιβλία
2011
σ. 195
Σχήμα: 24χ17
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-17-0295-7
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 15.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 25-05-2011)
Περίληψη:

Το ανά χείρας βιβλίο πραγματεύεται επιλεγμένα θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής που σχετίζονται με την κατεξοχήν επίκαιρη συζήτηση για τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και της μάθησης, και κατ' επέκταση την ενδυνάμωση του σχολείου. Ειδικότερα, παρουσιάζονται βασικές παράμετροι εκπαιδευτικών πολιτικών με συγκεκριμένες για το αντικείμενο του βιβλίου στοχεύσεις, καθώς και τρόποι ανάπτυξης ευέλικτων και καινοτομικών για τη σχολική εκπαίδευση πολιτικών.

Στα πρώτα πέντε κεφάλαια του τόμου αυτού εξετάζονται θεωρητικά ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής που αφορούν στην πολιτική των εκπαιδευτικών αλλαγών, στη σχολική αποτελεσματικότητα, τη βελτίωση και την ενδυνάμωση του σχολείου, στη σχολική κουλτούρα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, στον επαγγελματισμό και την επαγγελματική ταυτότητα του εκπαιδευτικού, και στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο σε σχέση με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Στα επόμενα τρία κεφάλαια εξετάζονται τα πιλοτικά προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας στο δημόσιο ελληνικό σχολείο, που υλοποιήθηκαν κατά το διάστημα 1997-2000 και στόχο είχαν την άμβλυνση των ανισοτήτων μεταξύ των μαθητών, το Πρόγραμμα "ΜΕΛΙΝΑ - Εκπαίδευση και Πολιτισμός", που αφορούσε στην ανάπτυξη του πολιτισμού στο σχολείο, και, τέλος, οι απηχήσεις της δυναμικής εκπαιδευτικής παρέμβασης του Προγράμματος αυτού στο σχολείο.

Το βιβλίο, που είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Εργαστηρίου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και της Ερευνητικής Ομάδας Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, φιλοδοξεί να συμβάλει δημιουργικά στη συζήτηση για τη βελτίωση του σχολείου.