![Εξώφυλλο βιβλίου Η νεοελληνική τοπιογραφία από τον 18ο έως τον 21ο αιώνα](/assets/images/books/book_146442/146442.jpg)
Η νεοελληνική τοπιογραφία από τον 18ο έως τον 21ο αιώνα
Όραμα, εμπειρία και ανάπλαση του χώρου
- Συγγραφέας: Χάρης Καμπουρίδης
- Ζωγράφος: Νίκος Πεντζίκης Νικόλαος Γύζης Νικηφόρος Λύτρας Κωνσταντίνος Βολανάκης Ιωάννης Αλταμούρας Μιχάλης Οικονόμου Γεώργιος Ροϊλός Άγγελος Γιαλλινάς Αιμίλιος Προσαλέντης Βασίλειος Χατζής Βασίλειος Ιθακήσιος Επαμεινώνδας Θωμόπουλος Βικέντιος Μποκατσιάμπης Οδυσσέας Φωκάς Δημήτριος Γαλάνης Λυκούργος Κογεβίνας Φώτης Κόντογλου κ.ά. Γιάννης Τσαρούχης Σπύρος Βασιλείου Θεόφιλος (Χατζημιχαήλ) Αγήνωρ Αστεριάδης Κώστας Μαλάμος Μάρκος Ζαβιτζιάνος Κωνσταντίνος Παρθένης Κωνσταντίνος Μαλέας Σπύρος Παπαλουκάς Συμεών Σαββίδης Βάλιας Σεμερτζίδης Γεώργιος Χατζόπουλος
- Εκδοτης: Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη
- Διαθεσιμοτητα: Κυκλοφορεί
- Ημ. Εκδοσης: 01/03/2009
- Αρ. εκδοσης: 1
- Ημ. 1ης εκδοσης: 01/03/2009
- Περιοχη: Αθήνα
- ISBN: 978-960-98008-3-9
- Τιμη 28.00€
- Τυπος: Βιβλίο
- Δεσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
- Σελιδες: 80
- Διαστασεις (cm): 29x24
- Βαρος (gr): 553
- Σημειωσεις: Κατάλογος έκθεσης μεταξύ 11 Μαρτίου - 31 Μαΐου 2009. Πρόλογος: Βασίλης Θεοχαράκης, πρόεδρος ιδρύματος.
Η νεοελληνική τοπιογραφία από τον 18ο έως τον 21ο αιώνα- όραμα, εμπειρία και ανάπλαση του χώρου" είναι η πολυπρόσωπη και πολυφωνική θεματική έκθεση που οργανώνει το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. και Μ. Θεοχαράκη με στόχο την παρουσίαση της ιστορικής εξέλιξης της τοπιογραφικής ζωγραφικής στην Ελλάδα.
Η έκθεση έχει ως χρονική αφετηρία μία εποχή όπου ο τόπος, ιδωμένος ως εθνικός και πολιτιστικός χώρος, εκφράζει μια ακόμη φαντασίωση: είτε των Ευρωπαίων που τον αντιμετωπίζουν σαν μία σκηνή στην οποία προβάλλουν την ρομαντική και αργότερα οριενταλιστική οπτική τους, είτε των πρώτων Ελλήνων ζωγράφων που το βλέπουν ως χώρο της ποθητής εθνικής αναγέννησης. Στη συνέχεια, η τοπιογραφία αποτέλεσε ίσως το κυριότερο πεδίο στο οποίο επιδιώχθηκε η ενσωμάτωση της "ελληνικότητας" στις τάσεις του ευρωπαϊκού μοντερνισμού. Η πορεία της έκθεσης καταλήγει στην εποχή μας στην οποία ο τόπος άλλοτε μεταλλάσει την εικόνα του και άλλοτε γίνεται ένα με την πραγματικότητα. [...]
Βασίλης Θεοχαράκης
Η έκθεση έχει ως χρονική αφετηρία μία εποχή όπου ο τόπος, ιδωμένος ως εθνικός και πολιτιστικός χώρος, εκφράζει μια ακόμη φαντασίωση: είτε των Ευρωπαίων που τον αντιμετωπίζουν σαν μία σκηνή στην οποία προβάλλουν την ρομαντική και αργότερα οριενταλιστική οπτική τους, είτε των πρώτων Ελλήνων ζωγράφων που το βλέπουν ως χώρο της ποθητής εθνικής αναγέννησης. Στη συνέχεια, η τοπιογραφία αποτέλεσε ίσως το κυριότερο πεδίο στο οποίο επιδιώχθηκε η ενσωμάτωση της "ελληνικότητας" στις τάσεις του ευρωπαϊκού μοντερνισμού. Η πορεία της έκθεσης καταλήγει στην εποχή μας στην οποία ο τόπος άλλοτε μεταλλάσει την εικόνα του και άλλοτε γίνεται ένα με την πραγματικότητα. [...]
Βασίλης Θεοχαράκης
Το σχόλιο υποβλήθηκε με επιτυχία.
Σφάλμα
Προέκυψε σφάλμα κατά την υποβολή του σχολίου.