Βιβλίο
Σεμινάρια για ψυχιάτρους και ψυχοθεραπευτές
Τα σεμινάρια του Τσόλλικον, Μέρος Α΄

Martin Heidegger
Μετάφραση: Δημήτρης Υφαντής
Αθήνα
Ροές
Αριθμός Έκδοσης: 1
2015
σ. 368
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-283-439-8
Γλώσσα πρωτοτύπου: γερμανικά
Βιλοσοφική Βιβλιοθήκη
Σημειώσεις: Προλεγόμενα, σχόλια, επίμετρο: Δημήτρης Υφαντής.
Κυκλοφορεί
Τιμή: 25.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 28-09-2015)
Περίληψη:

Για δέκα και πλέον χρόνια, ο ψυχίατρος και εισηγητής της "ιατρικής dasein-ανάλυσης" Medard Boss διοργάνωνε στο Zollikon της Ελβετίας σεμινάρια στα οποία ο φιλόσοφος Martin Heidegger ανέλυε σε ψυχιάτρους και ψυχοθεραπευτές τα αφανή οντολογικά θεμέλια της επιστήμης τους. Κατά τον Γερμανό φιλόσοφο, η ερμηνεία των βασικών παραμέτρων της ανθρώπινης ύπαρξης και κατ' επέκταση η ίδια η ψυχοθεραπευτική πράξη τελούν σήμερα υπό το κράτος τής ολοκληρωτικά πλέον κυρίαρχης φυσικοεπιστημονικής αντίληψης. Το ειδοποιό στοιχείο της αντίληψης αυτής είναι η αυστηρή μέθοδος, η οποία δεν συνιστά απλώς ένα ερευνητικό εργαλείο, αλλά μια ορισμένη οντολογία που εξαντικειμενικεύει τα όντα και τα καθιστά μαθηματικά προβλέψιμα. Η οντολογία όμως αυτή αποδεικνύεται εντελώς ακατάλληλη για τη θεμελίωση της ψυχοθεραπευτικής θεωρίας και πράξης.

Τα σεμινάρια του Zollikon κατέχουν ξεχωριστή θέση στο έργο του Heidegger, κι αυτό για τους εξής κυρίως λόγους: πρώτον, είναι το μόνο ίσως κείμενό του που πραγματεύεται ενδελεχώς τη φιλοσοφική θεμελίωση μιας επιστήμης· δεύτερον, εκθέτουν βασικά στοιχεία της ρηξικέλευθης αντίληψής του για τον άνθρωπο και τις βασικές παραμέτρους της ύπαρξής του (για το χώρο και το χρόνο, την πράξη και τα κίνητρα, τη γλώσσα, τη συσχέτιση με τα λοιπά όντα και με τους άλλους κτλ.)· τρίτον, διατυπώνουν τη φιλοσοφική του κριτική στη σύγχρονη επιστήμη και την τάση απολυτοποίησής της· τέταρτον, αφήνουν να διαφανεί η ιδιαίτερη αντίληψή του για την ιστορία· τέλος, δε, -καθότι ο φιλόσοφος απευθύνεται εδώ σε κοινό μη ειδικών και χρησιμοποιεί, έτσι, λόγο κατά πολύ πιο απλό και καταληπτό- παρέχουν πρόσβαση στο στοχασμό του και σε ενδιαφερόμενους χωρίς ειδικές φιλοσοφικές γνώσεις.