Array
(
[0] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 3567
[title] => Εκπαιδευτική διοίκηση, ανάπτυξη και πολιτική
[subtitle] => Η δευτεροβάθμια τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση και η περιφερειακή της διάσταση στην Ελλάδα: 1980-1990
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => εκπαιδευτικη-διοικηση,-αναπτυξη-και-πολιτικη-6831
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 52
[writter_id] => 5130
[area_id] => 1
[publish_date] => 915141600
[first_publish_date] => 915141600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_3567/3567.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/01/b3567.jpg
[isbn] => 978-960-286-366-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 475
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.90
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1265097600
)
[1] => Array
(
[title_id] => 113562
[title] => Ανοικτή και εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
[subtitle] => Στοιχεία θεωρίας και πράξης
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Παιδαγωγικός Λόγος
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το βιβλίο αυτό στο σύνολο του αποτελεί κατάθεση μιας πρώτης ωριμότητας που φαίνεται να διαμορφώνεται πλέον στο γνωστικό πεδίο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Δεν αντιπροσωπεύει υπερβολές και άλογες προσεγγίσεις, ούτε αυθαίρετες εκφάνσεις για τις χρήσεις των τεχνολογιών στην εκπαίδευση, που τόσο πολύ συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια.
Συνθέτει και συγκεντρώνει την εμπειρία των πρώτων δέκα ετών, κατά τα οποία λειτουργεί θεσμικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη χώρα μας, και προβληματίζει - με μια κριτική προσέγγιση - αρκετά σημεία που εκφράζονται εμπειρικά και θεωρητικά στο πεδίο.
Ταυτόχρονα, πραγματοποιεί δυο κινήσεις: από τη μια ανοίγει την πόρτ�� πολλών προβληματισμών και ερωτημάτων εφαρμοσμένης και θεωρητικής διάστασης που πραγματεύεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ από την άλλη, αφού ορίζει ορισμένες συνιστώσες τους, προσκαλεί σε ένα δημιουργικό διάλογο.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ανοικτη-και-εξ-αποστασεως-εκπαιδευση-222339
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 532
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1159650000
[first_publish_date] => 1159650000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_113562/113562.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/12/b113562.jpg
[isbn] => 978-960-7860-65-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 224
[weight] => 482
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 15.60
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1363954683
)
[2] => Array
(
[title_id] => 125833
[title] => Λεξικό της παιδαγωγικής
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το ανά χείρας επίτομο "Λεξικό της παιδαγωγικής" είναι το πρώτο της κατηγορίας αυτής στην ελληνική γλώσσα, ενώ σε άλλες χώρες υπάρχουν περισσότερα του ενός, με πρώτη τη Γερμανία, όπου κυκλοφορούν τουλάχιστον μια δωδεκάδα παιδαγωγικά λεξικά. Στην ελληνική γλώσσα είναι πάντως αξιομνημόνευτες δύο παιδαγωγικές εγκυκλοπαίδειες, που εκδόθηκαν από τον Εκδοτικό Οίκο "Ελληνικά Γράμματα": η πεντάτομη "Μεγάλη παιδαγωγική εγκυκλοπαίδεια", σε μετάφραση από τα Γερμανικά το 1967-68, και η εννεάτομη "Παιδαγωγική-Ψυχολογική Εγκυκλοπαίδεια-Λεξικό", που δημοσιεύτηκε σταδιακά από το 1989 έως το 1993. Παρά τη σπουδαιότητα των δημοσιευμάτων αυτών και ιδιαίτερα του τελευταίου, το παρόν επίτομο λεξικό έχει το πλεονέκτημα ότι είναι ευσύνοπτο και έτσι αποτελεί ένα εύχρηστο εργαλείο για επιστήμονες, εκπαιδευτικούς, φοιτητές, αλλά και για κάθε ενδιαφερόμενο που αναζητεί μια πρώτη σύντομη ενημέρωση για κάποια θέματα.
Το παρόν λεξικό περιλαμβάνει τους σημαντικότερους όρους που χρησιμοποιούνται σήμερα στην ειδική βιβλιογραφία, στους επιμέρους τομείς και κλάδους της Παιδαγωγικής Επιστήμης, αλλά και στην εκπαιδευτική πράξη. Αναφέρεται επίσης σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και εκπαιδευτικούς θεσμούς, καθώς και στις πιο γνωστές εκπαιδευτικές καινοτομίες γενικά και ιδιαίτερα στην Ελλάδα. Η βαρύτητα που αποδίδεται στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα και στην ελληνόγλωσση βιβλιογραφία τεκμηριώνει και το λόγο για τον οποίον απορρίψαμε τη σκέψη να μεταφράσουμε στην ελληνική γλώσσα ένα από τα πολλά ξενόγλωσσα παιδαγωγικά λεξικά. Τα λεξικά που ερευνήσαμε μας οδήγησαν στη διαπίστωση ότι, παρά τις αναφορές στη διεθνή εικόνα, είναι στενά συνδεδεμένα με την εκπαιδευτική πραγματικότητα της χώρας προέλευσής τους. Αυτό ήταν ένα μήνυμα για μας ότι πρέπει να προχωρήσουμε στη συγγραφή ενός αυθεντικά ελληνικού λεξικού. [...]
(από τον πρόλογο του βιβλίου)
Για το λεξικό αυτό συνεργάστηκαν 112 ειδικοί επιστήμονες:
Αθανασίου Λεωνίδας, Αθανασούλα-Ρέππα Αναστασία, Αυγελής Νίκος, Αυγητίδου Σοφία, Βάμβουκας Μιχάλης, Βαρμάζης Νίκος, Βέικου Χριστίνα, Βεργέτη Μαρία, Βεργίδης Δημήτρης, Βρεττός Ιωάννης,
Βρυνιώτη Καλλιόπη, Γερμανός Δημήτρης, Γεωργάκα Ευγενία, Γιάννου Δημήτριος, Γκανάκας Γιάννης,
Γκότοβος Αθανάσιος, Γρηγοριάδης Αθανάσιος, Δασκολιά Μαρία, Δεληκωσταντής Κωνσταντίνος,
Δημητριάδου Αικατερίνη, Διακογιώργη Κλεοπάτρα, Δόικου-Αυλίδου Μάρω, Ευσταθίου Μαρία, Ζεγκίνης Ευστράτιος, Ζεμπύλας Μιχαλίνος, Ζιώγου-Καραστεργίου Σωτηρούλα, Ζμπάινος Δημήτρης, Θεοδωροπούλου Έλενα, Θωίδης Ιωάννης, Ιακωβίδης Γιώργος, Κανάκης Ιωάννης, Κανταρτζή Ευαγγελία, Καραμήτρου Αμαλία, Καρατάσιος Γιώργος, Κάρμας Κωνσταντίνος, Καψάλης Αχιλλέας, Κελπανίδης Μιχάλης, Κεσίδου Αναστασία, Κιτσαράς Γεώργιος, Κογκούλης Ιωάννης, Κόκκινος Γιώργος, Κοσμόπουλος Αλέξανδρος, Κουγιουρούκη Μαρίνα, Κουτσογιάννης Δημήτρης, Κουτσουβάνου Ευγενία,
Κρασανάκης Γεώργιος, Λεμονίδης Χαράλαμπος, Λιακοπούλου Μαρία, Μακρή-Μπότσαρη Εύη, Μαρκουλής Διομήδης, Ματθαίου Δημήτρης, Ματσαγγούρας Ηλίας, Μαυροσκούφης Δημήτρης, Μλεκάνης Μιχάλης, Μπίκος Κωνσταντίνος, Μπουζάκης Σήφης, Νήμα Ελένη, Νικολάου Γεώργιος,
Νικονάνου Νίκη, Ξωχέλλης Παναγιώτης, Οκαλίδου Αρετή, Πάντα Δήμητρα, Πανταζής Βασίλης, Παπά Μόνικα, Παπαγρηγορίου Βασιλική, Παπαδοπούλου Βάσω, Παπαναούμ Ζωή, Παπανδρέου Νικηφόρος,
Παπαξάνθη Δάφνη, Παπάς Αθανάσιος, Παππά Βασιλική, Πασιαρδή Γεωργία, Πασιαρδής Πέτρος,
Πασχαλίδης Γρηγόρης, Πέτρου Αλέξιος, Πυργιωτάκης Ιωάννης, Σιπητάνου Αθηνά, Σολομωνίδου Χριστίνα, Σπανός Γεώργιος, Σταγιόπουλος Πέτρος, Σταμέλος Γεώργιος, Σταυρίδου Ελένη, Σταύρου Σταύρος, Στραβάκου Πέλα, Ταρατόρη Ελένη, Τερζής Νίκος, Τζεκάκη Μαριάννα, Τζήκας Χρήστος,
Τζουριάδου Μαρία, Τολούδη Φωτεινή, Τριάρχη- Hermamm Βασιλεία, Τριλιανός Θανάσης, Τσαμπής Γεώργιος, Τσοπάνογλου Αντώνης, Φαχαντίδης Νικόλαος, Φτιάκα Ελένη, Χαραλαμπόπουλος Αγαθοκλής, Χαραλάμπους Δημήτριος, Χάρης Κωνσταντίνος, Χατζηδήμου Δημήτρης, Χατζηδήμου Κωνσταντίνος, Χατζηπαναγιώτου Παρασκευή, Χατζησαββίδης Σωφρόνης, Χειμαριού Ελένη, Χιωτάκης Στέλιος, Χοντολίδου Ελένη, Ψύλλος Δημήτριος.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => λεξικο-της-παιδαγωγικης-246841
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 115
[writter_id] => 7912
[area_id] => 74
[publish_date] => 1193868000
[first_publish_date] => 1193868000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 3
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_125833/125833.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b125833.jpg
[isbn] => 978-960-343-986-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 722
[weight] => 1626
[dimensions] => 25x18
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 35.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1455269972
)
[3] => Array
(
[title_id] => 140865
[title] => Εκπαιδευτική διοίκηση και οργανωσιακή συμπεριφορά
[subtitle] => Η παιδαγωγική της διοίκησης της εκπαίδευσης
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το βιβλίο αυτό καλύπτει τις βασικές ανάγκες του αντικειμένου "Εκπαιδευτική διοίκηση και πολιτική". Για το λόγο αυτό όπως θα διαπιστώσει ο αναγνώστης, πολλά σημεία του είναι περιγραφικά τεχνοκρατικά (π.χ. περιγραφή εκπαιδευτικού συστήματος) και άλλα περισσότερο αναλυτικά και επιστημονικά, προσπαθώντας να τονίσουμε το γεγονός ότι στην άσκηση της εκπαιδευτικής διοίκησης δεν είναι μόνο να γνωρίζει κανείς το περιεχόμενο, το γράμμα και το πνεύμα του νόμου, αλλά, πρωτίστως να κατέχει και αναπτύσσει δεξιότητες που να διευκολύνουν τη διαχείριση των ανθρωπίνων σχέσεων.
Ο υπότιτλος του βιβλίου άλλωστε είναι εξαιρετικά δηλωτικός ότι μέσα σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό δεν είναι μόνο η διδακτική πράξη που υλοποιεί αρχές και στόχους της παιδαγωγικής, αλλά και ολόκληρη η σχολική ζωή. Κυρίως δε η διοίκηση φέρνει εξαιρετικό φορτίο δημιουργίας παιδαγωγικού - επικοινωνιακού κλίματος και εκπαιδεύουσας ατμόσφαιρας σε κάθε οργανισμό. Αυτές τις πτυχές της παιδαγωγικής προσπαθούμε να τονίσουμε κατά την άσκηση της εκπαιδευτικής διοίκησης και ευελπιστούμε ότι αυτό θα δώσει ερείσματα για αλλαγή στάσης, τόσο απέναντι στη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου της εκπαιδευτικής διοίκησης και πολιτικής, όσο και στη συμπεριφορά των ενασχολούμενων στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => εκπαιδευτικη-διοικηση-και-οργανωσιακη-συμπεριφορα-276789
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 52
[writter_id] => 5130
[area_id] => 1
[publish_date] => 1199138400
[first_publish_date] => 1199138400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_140865/140865.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b140865.jpg
[isbn] => 978-960-697-007-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 408
[weight] => 668
[dimensions] => 27x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 36.68
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1237896991
)
[4] => Array
(
[title_id] => 171468
[title] => Πανόραμα ιστορίας της εκπαίδευσης
[subtitle] => Όψεις και απόψεις: Νεοελληνική εκπαίδευση (1821-2010)
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Πανόραμα ιστορίας της εκπαίδευσης
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Στο παρόν δίτομο έργο ιστορίας εκπαίδευσης έχουν συμπεριληφθεί εργασίες Ελλήνων και ξένων επιστημόνων που αφορούν σε ποικίλα θέματα του επιστημονικού αυτού πεδίου. Στον ανά χείρας δεύτερο τόμο έχουν ενταχθεί κείμενα που αφορούν στην ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης. Τα κείμενα του τόμου αναφέρονται σε ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής-εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, οργάνωσης-διοίκησης εκπαίδευσης, τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης-επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, σχολικής γνώσης, διδακτικής της ιστορίας, πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ειδικής αγωγής και γυναικείας εκπαίδευσης και μεταρρυθμιστικού λόγου των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.
Περιέχονται τα κείμενα:
- Σήφης Μπουζάκης, "Εισαγωγικό σημείωμα"
- Αλέξης Δημαράς - Ανδρέας Μ. Καζαμίας, Πρόλογος
- Βασίλης Κρεμμυδάς, "Ιστορία του ελληνικού κράτους· οι ανατροπές, οι εμμονές, οι αντιστάσεις (1830-2010)" |
- Ιωάννης Πυργιωτάκης, "Συμβολή στη μελέτη της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ιστορίας και της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής: Ένα σχέδιο ταξινόμησης και ερμηνείας του ιστορικού υλικού"
- Δημήτρης Μαυροσκούφης, "Προσπάθειες για τη θεμελίωση εκπαιδευτικού συστήματος στα χρόνια του Αγώνα και του Καποδίστρια, 1821-1832: συνέχειες και ασυνέχειες"
- Δημήτρης Σακκής, "Αναζητώντας την ιδεολογική θεμελίωση της εκπαίδευσης στις απαρχές της ίδρυσης του νεοελληνικού κράτους: ελληνικός μεγαλοϊδεατισμός και ευεργετισμός στην πολιτιστική τους διάσταση"
- Χρήστος Τζήκας, "Η εκπαίδευση κατά την Οθωνική περίοδο (1833-1862)"
- Λαμπρινή Σκούρα, "Η περίοδος των εκπαιδευτικών νομοσχεδίων (1880-1910)"
- Σήφης Μπουζάκης, "Μεταρρυθμιστικά επεισόδια στη Γενική και Τεχνική - Επαγγελματική Εκπαίδευση κατά την πρώτη (1910-1920) και τη δεύτερη (1928-1932) Βενιζελική περίοδο"
- Ευαγγελία Καλεράντε, "Η εκπαιδευτική πολιτική της περιόδου της δικτατορίας, 1936-1940"
- Δώρα Τζήκα, "Η εκπαίδευση στην περίοδο της κατοχής"
- Μιχάλης Κασσωτάκης, "Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964/65"
- Τριαντάφυλλος Δούκας, "Το σχολείο κατά την εποχή της δικτατορίας (1967-1974)"
- Δημήτρης Χαραλάμπους, "Μεταπολιτευτική εκπαιδευτική πολιτική"
- Μιχάλης Κασσωτάκης, "Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της περιόδου 1997-2000: Παρουσίαση και κριτική ανάλυση των σημαντικότερων πτυχών της"
- Ανδρέας Καζαμίας, "Η κατάρα του Σίσυφου στην Ελληνική Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, 1964-2000. Μια κοινωνικο-πολιτική και πολιτισμική ερμηνεία"
- Αναστασία Αθανούλα - Ρέππα, "Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) στην Ελλάδα: Θεσμοί - αντιλήψεις"
- Μιχάλης Κασσωτάκης, "Το πρόβλημα της ανάπτυξης της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα από το 1950 μέχρι σήμερα: Μια ερμηνευτική προσέγγιση"
- Βαγγέλης Καραμανωλάκης, "Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Ιστοριογραφικές διαδρομές του πανεπιστημιακού θεσμού στο ελληνικό κράτος"
- Παναγιώτης Κιμουρτζής, "Το Πανεπιστήμιο και οι διδάσκοντές του, 1837-1860"
- Εμμανουήλ Φυριππής, "Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο: από τα σχέδια της ίδρυσής του μέχρι τον οργανισμό του 1911"
- Περσεφόνη Σιμενή, "Πανεπιστήμιο και μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα. Το παράδειγμα της φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, 1904-1926"
- Βασίλης Φούκας, "Η φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από την ίδρυσή της έως τη Μεταπολίτευση: Πρόσωπα και προγράμματα, συνέχειες και ασυνέχειες"
- Περσεφόνη Σιμενή - Τριαντάφυλλος Δούκας, "Μεταρρυθμίσεις στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση στην Ελλάδα, 1911-1982"
- Νίκος Παπαδάκης, "Όψεις της πανεπιστημιακής πολιτικής στην 3η Ελληνική Δημοκρατία. Ο δρόμος από την εδραίωση του Νόμου Πλαισίου του 1982 μέχρι και τα εγχειρήματα μεταρρύθμισής του"
- Παυλίνα Νικολοπούλου, "Η θεωρητική θεμελίωση της παιδαγωγικής, ως ανεξάρτητης επιστήμης, στο λόγο των παιδαγωγών της φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1947-1967)"
- Δημήτρης Παναγιωτόπουλος, "Ανώτατη Γεωπονική Εκπαίδευση και αγροτική πολιτική στην Ελλάδα τον 20ό αιώνα"
- Ρούλα Ζιώγου - Καραστεργίου, "Γυναίκες και ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα: 19ος και 20ός αιώνας"
- Δημήτρης Χαραλάμπους, "Πολιτικές για το σχολικό βιβλίο στην Ελλάδα"
- Γεράσιμος Κουστουράκης, "Ο Οργανισμός Εκδόσεως Σχολικών Βιβλίων και η παραγωγή της σχολικής γνώσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατά τη Μεταξική περίοδο: Μια ιστορική-κοινωνιολογική προσέγγιση"
- Θεόδωρος Ελευθεράκης, "Ο εκπαιδευτικός δημοτικισμός: Ένα πρώιμο εκσυγχρονιστικό κίνημα για την ισότητα ευκαιριών στο ελληνικό σχολείο"
- Δημήτρης Φωτεινός, "Η ιστορία των αναλυτικών προγραμμάτων της Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από τη μεταπολεμική περίοδο (1950) στη μεταπολίτευση (1977) Ιστορικός θεωρητικός αναστοχασμός και κοινωνιολογικές παρεκβάσεις"
- Χαράλαμπος Μπαμπούνης, "Εκπαιδευτική πολιτική, οργανωτική δομή και διοίκηση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα κατά την Επαναστατική και καποδιστριακή περίοδο (1821-1832)"
- Χρήστος Τζήκας, "Ιστορία της Οργάνωσης και Διοίκησης της Γενικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα (1834-2000)"
- Αμαλία Υφαντή, "Συγκεντρωτισμός και προσπάθειες αποκεντρωτικών πολιτικών στη διοίκηση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα"
- Κατερίνα Δαλακούρα, "Εκπαίδευση των γυναικών εκπαιδευτικών (19ος αιώνας-1922)"
- Θεόδωρος Μυλωνάς - Άννυ Ασημάκη, " Άτυπες μορφές παραγωγής διδασκαλισσών κατά την Οθωνική περίοδο στην Ελλάδα (1833-1864)"
- Χρήστος Τζήκας, "Η μόρφωση των δασκάλων, των διδασκαλισσών και των νηπιαγωγών στο ελληνικό κράτος κατά την περίοδο των Διδασκαλείων (1834-1933)"
- Χρήστος Τζήκας, "Η μόρφωση των δασκάλων και των δασκαλισσών κατά την περίοδο των Παιδαγωγικών Ακαδημιών (1933-1990)"
- Χρήστος Αντωνίου, "Η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα (1899-1997)"
- Βενετία Λαμπροπούλου - Σουζάνα Παντελιάδου, "Ειδική αγωγή στην Ελλάδα: Ιστορία μεταρρυθμιστικών προσπαθειών"
- Σοφία Χατζηστεφανίδου, "Η εξέλιξη της προσχολικής αγωγής στο Ελληνικό κράτος"
- Εμμανουήλ Π. Περσελής, "Ιστορικοί σταθμοί της σχολικής θρησκευτικής αγωγής στην Ελλάδα (1833-2010)"
- Ρούλα Ζιώγου - Καραστεργίου, "Η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση των κοριτσιών στην Ελλάδα: 19ος και 20ός αιώνας"
- Δέσποινα Καρακατσάνη - Βασιλική Θεοδώρου, "Σχολική υγιεινή: προβληματισμοί, επιρροές και ενέργειες στο ελληνικό πλαίσιο (τέλη του 19ου-αρχές 20ού αιώνα)"
- Χάρης Αθανασιάδης, "Εκπαιδευτικά συνδικάτα και εκπαιδευτική πολιτική. Όψεις του 20ού αιώνα"
- Παναγιώτης Παπαδούρης, "Ο εκπαιδευτικός λόγος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) στο παράδειγμα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων 1964/65, 1967/77 και 1985"
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => πανοραμα-ιστοριας-της-εκπαιδευσης-337207
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 205
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1317416400
[first_publish_date] => 1317416400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_171468/171468.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/18/b171468.jpg
[isbn] => 978-960-01-1414-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 1059
[weight] => 1744
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] => 978-960-01-1412-6
[volume_no] => 2
[total_volumes] => 2
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 65.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1342164983
)
[5] => Array
(
[title_id] => 184281
[title] => Σύγχρονα θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής
[subtitle] => Αναζητώντας το νέο σχολείο
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Tα κείμενα του συλλογικού αυτού τόμου αναδεικνύουν και αναλύουν τα δομικά προβλήματα που το ελληνικό κράτος καλείται να αντιμετωπίσει προκειμένου να υλοποιήσει την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική.
Aντανακλούν, επίσης, τη μετάβαση από παλιότερα (εθνικά) κανονιστικά πρότυπα συμπεριφοράς ή/και αξίες προς νεότερα που φαίνονται να συμπλέουν με την ευρωπαϊκή οπτική.
Ο τόμος χωρίζεται σε δύο διακριτά μεν, αλλά στενά αλληλοεξαρτώμενα μέρη.
Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει πέντε κείμενα, στα οποία αναλύονται θεωρητικά και εμπειρικά ζητήματα που αφορούν στους τρόπους οργάνωσης και διοίκησης των σχολικών μονάδων και στις συνεπαγωγές των διαφόρων πολιτικών μέσα στο ευρύτερο κοινωνικό-οικονομικό πλαίσιο όπου εντάσσεται η εκπαίδευση.
Στο δεύτερο μέρος η έμφαση δίνεται, κατά κύριο λόγο, στο ρόλο του διευθυντή και στη σημασία του για τη λειτουργία του 'αποτελεσματικού' σχολείου, όπως αυτό γίνεται αντιληπτό κάθε φορά.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => συγχρονα-θεματα-εκπαιδευτικης-πολιτικης-362717
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 7287
[writter_id] => 7912
[area_id] => 74
[publish_date] => 1351720800
[first_publish_date] => 1351720800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_184281/184281.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/19/b184281.jpg
[isbn] => 978-960-458-362-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 312
[weight] =>
[dimensions] =>
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 21.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1353062254
)
)
)
[1] => Array
(
[type] => Επιμέλεια
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 101867
[title] => Διοίκηση μονάδων προσχολικής και σχολικής αγωγής
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] => Administration of Schools for Young Children
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => [...] Στην οργάνωση, τη διοίκηση και τη λειτουργία αυτών των φορέων - των Κέντρων Παιδικής Φροντίδας - ή με οποιαδήποτε άλλη ονομασία αυτοί αναφέρονται, (βρεφονηπιακοί σταθμοί, νηπιαγωγεία, Κέντρα Παιδικής Ανάπτυξης, Ολοήμερα σχολεία, Οίκοι οικογενειακής φροντίδας, κλπ.), αναφέρεται το καλογραμμένο βιβλίο της έμπειρης πάνω στο θέμα αυτό Αμερικανίδας Παιδαγωγού Phyllis Click που έχετε στα χέρια σας. Η άψογη μετάφραση της κας Σπανού και η προσεγμένη έκδοση του ομίλου ΙΩΝ προσφέρουν στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό ένα βιβλίο εξαιρετικά χρηστικό και ενδιαφέρον, το οποίο έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στον τομέα της διοίκησης των μονάδων που παρέχουν φροντίδα και αγωγή στα βρέφη και στα παιδιά τα οποία βρίσκονται στο στάδιο της προσχολικής αλλά και της σχολικής ηλικίας.
Το βιβλίο, όπως είναι προφανές, είναι γραμμένο με βάση τα δεδομένα των ΗΠΑ, πράγμα που σημαίνει ότι πολλά στοιχεία και πρακτικές που αναφέρονται είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που ισχύουν στην ελληνική πραγματικότητα. Για το λόγο αυτό θεωρώ ότι το παρόν, όπως άλλωστε και κάθε άλλο μεταφρασμένο βιβλίο, πηγή γνώσης και ένα παράθυρο διεθνούς διαλόγου, που αποσκοπεί περισσότερο στην πληροφόρηση και στον προβληματισμό και λιγότερο στην άκριτη εφαρμογή ή στην αντιγραφή των όσων αναφέρει.
[...] (από τον πρόλογο του βιβλίου)
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => διοικηση-μοναδων-προσχολικης-και-σχολικης-αγωγης-199039
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 52
[writter_id] => 59470
[area_id] => 1
[publish_date] => 1104530400
[first_publish_date] => 1104530400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_101867/101867.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/11/b101867.jpg
[isbn] => 978-960-286-779-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 523
[weight] => 995
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 1
[translated_from] => 1
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 40.76
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1151658089
)
[1] => Array
(
[title_id] => 111057
[title] => Δια βίου εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] => AdA - Aufstieg durch Ausbildung - handlungsorientiert
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Αγαπητέ/ή αναγνώστη /στρια,
Το βιβλίο που κρατάς στα χέρια σου είναι γραμμένο από τρεις Γερμανούς ειδικούς σε θέματα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών. Ο Georg Schuhmann, ο Windfried Fisher και ο Eike Bruggemann, ένωσαν τις γνώσεις τους σε θέματα παιδαγωγικής, ψυχολογίας και νομικών στα οποία ειδικεύεται ο καθένας, και συνέθεσαν το παρόν πόνημα. Το βιβλίο, αν και γραμμένο για τη Γερμανική πραγματικότητα, περιέχει εξαιρετικά ενδιαφέρουσες γνώσεις και δραστηριότητες που, με ανάλογη προσαρμογή και τροποποίηση, μπορούν να βρουν εφαρμογή και στα ελληνικά δεδομένα από τους Εκπαιδευτές Ενηλίκων και τους Εκπαιδευτές Εκπαιδευτών.
Για ποιο θέμα πρόκειται;
Στην πραγματικότητα, οι συγγραφείς παίρνουν αφορμή από τον Κανονισμό Καταλληλότητας Εκπαιδευτών, (Ausbilder-Eignungsverordnung, ΑΕνο), που εξέδωσε το Γερμανικό Κράτος στις 16/02/1999, και με βάση αυτόν όπως ίσχυε το 2003, προσπαθούν να δώσουν τα καλύτερα "εργαλεία" στους Εκπαιδευτές Εκπαιδευτών και στους Εκπαιδευτές Ενηλίκων, ώστε να καταστεί αποτελεσματικότερη η όλη οργάνωση και λειτουργία του συστήματος Διά βίου Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Ο ανωτέρω κανονισμός περιλαμβάνει τα βασικά στοιχεία αλλά και τη διαδικασία που χρειάζεται για να πιστοποιηθεί κάποιος ως Εκπαιδευτής Ενηλίκων και Εκπαιδευτής Εκπαιδευτών , ώστε να μπορεί στη συνέχεια να συμμετέχει στο Πρόγραμμα: Ανέλιξη μέσω της Εκπαίδευσης (Aufstieg durch Ausbildung, AdA). 'Ενα Εθνικό Πρόγραμμα στη Γερμανία που αφορά στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Το κείμενο του κανονισμού καθώς και η τροποποίησή του βρίσκονται στο παράρτημα του βιβλίου.
Ο AEVO ισχύει για επαγγέλματα στη βιομηχανία και βιοτεχνία, στα ορυχεία (εξόρυξη), στη γεωργία, στην οικιακή οικονομία και στις οικογενειακές επιχειρήσεις, καθώς και στο δημόσιο (δεν ισχύει για ελεύθερους επαγγελματίες) .
Ο ΑΕVO θέτει τα κριτήρια για την αξιολόγηση των Εκπαιδευτών. Η πιστοποίηση των εκπαιδευτών
γίνεται με μια εξέταση που αποτελείται από ένα γραπτό και ένα πρακτικό μέρος. Στο γραπτό μέρος οι εξεταζόμενοι εκπαιδευτές υποβάλλονται σε μια τρίωρη δοκιμασία. Το πρακτικό μέρος αποτελείται από την παρουσίαση ή την επίδειξη μια διδακτικής ενότητας και την εξέταση του καταρτιζομένου. Η διάρκεια για το πρακτικό μέρος είναι 30-60 λεπτά, ενώ για το γραπτό 3 ώρες.
Οι υποψήφιοι Εκπαιδευτές εξετάζονται σε μια πληθώρα θεμάτων:
-Γενικά στοιχεία: παράγοντες που επηρεάζουν την τεχνική εκπαίδευση, νομικό πλαίσιο, συμμετέχοντες στη διαδικασία κατάρτισης, απαιτήσεις από την πλευρά των εκπαιδευτών.
-Σχεδιασμός της κατάρτισης: επιλογή επαγγέλματος, καταλληλότητα της εταιρείας στην οποία θα γίνει η κατάρτιση, οργάνωση της κατάρτισης, συντονισμός με τα τεχνικά-επαγγελματικά σχολεία.
-Συμμετοχή στην τοποθέτηση των εκπαιδευομένων σε σχετικές θέσεις: κριτήρια επιλογής, υπογραφή σύμβασης, χρονοδιάγραμμα δοκιμαστικού χρόνου.
-Κατάρτιση στο χώρο εργασίας: προετοιμασία της και καθορισμός του αντικειμένου της κατάρτισης (σε τι πρέπει να καταρτιστεί), προώθηση σε ενεργητική μάθηση, παρακίνηση για την απόκτηση δεξιοτήτων, αξιολόγηση της μάθησης, συζήτηση με τον καταρτιζόμενο.
-Προώθηση της μαθησιακής διαδικασίας: Διδακτική μεθοδολογία, αξιολόγηση ενδιάμεσων εξετάσεων, αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών και ιδιαιτεροτήτων σε σχέση με τη συμπεριφορά, συνυπολογισμός πολιτισμικών διαφορών κατά την κατάρτιση, συνεργασία με εξωτερικές θέσεις (θεσμούς, κ.λπ.).
-Κατάρτιση σε ομάδες: διαλέξεις, διαλογική συζήτηση, συντονισμός ομάδων, επιλογή και χρήση εποπτικών μέσων, μάθηση σε ομάδες (ομαδική εργασία) , εκπαίδευση της ομάδας.
-Ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάρτισης: προετοιμασία του καταρτιζομένου για την εξέταση, διαδικαστικά της εξέτασης, δυνατότητα παράτασης της κατάρτισης και εξέταση των δυνατοτήτων περαιτέρω εξειδίκευσης και κατάρτισης.
Στην πραγματικότητα, όπως διαπιστώνει κανείς, οι συγγραφείς τήρησαν πιστά τη δομή του κανονισμού και πάνω σ' αυτή "ύφαναν" τα δικά τους "μοτίβα", που αφορούν κυρίως σε τεχνικές διδασκαλίας και πρακτικά θέματα Μάθησης Ενηλίκων. Από τα μέσα του 2003, οι διαδικασίες δεν είναι τόσο αυστηρές όσο ήταν στην έναρξη της εφαρμογής του κανονισμού (1999), όταν ήταν υποχρεωτικό οι Εκπαιδευτές να περνούν τη διαδικασία που προβλέπει ο ΑΕVO. Η χαλάρωση αυτή επήλθε διότι πολλές εταιρείες, ιδιαίτερα μικρές, δεν είχαν τη δυνατότητα να εκπαιδεύσουν Εκπαιδευτές, κι έτσι δεν προσέφεραν θέσεις Κατάρτισης. Η νομοθετική αυτή διάταξη τίθεται σε δοκιμαστική ισχύ μέχρι το 2008, οπότε και θα επαναξιολογηθεί.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => δια-βιου-εκπαιδευση-και-επαγγελματικη-καταρτιση-217337
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 163
[writter_id] => 66814
[area_id] => 1
[publish_date] => 1136066400
[first_publish_date] => 1136066400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_111057/111057.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/12/b111057.jpg
[isbn] => 978-960-331-401-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 320
[weight] => 921
[dimensions] => 29x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 2
[translated_from] => 2
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 42.80
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1172132598
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αθανασούλα - Ρέππα, Αναστασία
Η Αναστασία Αθανασούλα-Ρέππα είναι πρώην καθηγήτρια της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε), όπου διετέλεσε Προϊσταμένη του Γενικού Τμήματος Παιδαγωγικών Μαθημάτων και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής της. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες, Δημόσια Διοίκηση και Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών απ' όπου έλαβε το μάστερ και το διδακτορικό της τίτλο. Έχει διδάξει σε αρκετά Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού και έχει δώσει σειρά διαλέξεων και σεμιναρίων σε εκπαιδευτικούς φορείς και οργανισμούς. Είναι Καθηγήτρια-Σύμβουλος του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην εκπαιδευτική διοίκηση και στην οργανωσιακή συμπεριφορά, με έμφαση στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, στην Επαγγελματική Ικανοποίηση και Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού στην Εκπαίδευση κ.ά. Εργασίες της έχουν δημοσιευτεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχουν γίνει πολλές αναφορές στο έργο της.
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.