Βιβλίο
Πολ Ζακοπέν
Ζακλίν Λαγκρέ
Επιμέλεια: Γεράσιμος Βώκος
Μετάφραση: Μιχάλης Τσαλέρας
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
Αριθμός Έκδοσης: 1
1998
σ. 162
Σχήμα: 18χ12
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-600-311-0
Τίτλος πρωτοτύπου: Esasme humanisme et langage
Φιλοσοφία - Αναγνώσεις 5
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 8.96€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 15-06-2020)
Έρασμος, ουμανισμός και γλώσσα
Πολ Ζακοπέν
Ζακλίν Λαγκρέ
Επιμέλεια: Γεράσιμος Βώκος
Μετάφραση: Μιχάλης Τσαλέρας
Αθήνα
Εκδόσεις Πατάκη
Αριθμός Έκδοσης: 1
1998
σ. 162
Σχήμα: 18χ12
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-600-311-0
Τίτλος πρωτοτύπου: Esasme humanisme et langage
Φιλοσοφία - Αναγνώσεις 5
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 8.96€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 15-06-2020)
Περίληψη:
Με την μελέτη που ακολουθεί, δεν έχουμε την ψευδαίσθηση ότι προσφέρουμε διεξοδική και περισπούδαστη ανάλυση της ερασμιακής σκέψης. Ο στόχος μας δεν είναι τόσο φιλόδοξος πρόθεσή μας είναι να προσεγγίσουμε, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον μας στο ζήτημα της γλώσσας, την ιδιαιτερότητα του εμβριθούς, χριστιανικού και ειρηνιστικού ανθρωπισμού του Έρασμου. Ο ερασμιακός αυτός ανθρωπισμός συνέβαλε αποφασιστικά στη διαμόρφωση του μεταγενέστερου φιλοσοφικού ρεύματος που έγινε γνωστό ως ουμανισμός, αν και ορισμένες από τις πιο χαρακτηριστικές θέσεις του νεότερου αυτού δόγματος, όπως η εμπιστοσύνη στον άνθρωπο, η πίστη στην ιστορική πρόοδο της ανθρωπότητας, το εγκώμιο του Διαφωτισμού, η προμηθεϊκή κλίση του ανθρώπου κτλ, ως μεταγενέστερες, είναι ξένες προς την ερασμιακή σκέψη.
Με την μελέτη που ακολουθεί, δεν έχουμε την ψευδαίσθηση ότι προσφέρουμε διεξοδική και περισπούδαστη ανάλυση της ερασμιακής σκέψης. Ο στόχος μας δεν είναι τόσο φιλόδοξος πρόθεσή μας είναι να προσεγγίσουμε, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον μας στο ζήτημα της γλώσσας, την ιδιαιτερότητα του εμβριθούς, χριστιανικού και ειρηνιστικού ανθρωπισμού του Έρασμου. Ο ερασμιακός αυτός ανθρωπισμός συνέβαλε αποφασιστικά στη διαμόρφωση του μεταγενέστερου φιλοσοφικού ρεύματος που έγινε γνωστό ως ουμανισμός, αν και ορισμένες από τις πιο χαρακτηριστικές θέσεις του νεότερου αυτού δόγματος, όπως η εμπιστοσύνη στον άνθρωπο, η πίστη στην ιστορική πρόοδο της ανθρωπότητας, το εγκώμιο του Διαφωτισμού, η προμηθεϊκή κλίση του ανθρώπου κτλ, ως μεταγενέστερες, είναι ξένες προς την ερασμιακή σκέψη.