Βιβλίο
Η νεοελληνική τοπιογραφία από τον 18ο έως τον 21ο αιώνα
Όραμα, εμπειρία και ανάπλαση του χώρου

Χάρης Καμπουρίδης
Ζωγράφος: Σπύρος Παπαλουκάς
Ζωγράφος: Άγγελος Γιαλλινάς
Ζωγράφος: Κωνσταντίνος Βολανάκης
Ζωγράφος: Ιωάννης Αλταμούρας
Ζωγράφος: Αιμίλιος Προσαλέντης
Ζωγράφος: Βασίλειος Χατζής
Ζωγράφος: Νικόλαος Γύζης
Ζωγράφος: Οδυσσέας Φωκάς
Ζωγράφος: Γεώργιος Χατζόπουλος
Ζωγράφος: Συμεών Σαββίδης
Ζωγράφος: Κωνσταντίνος Παρθένης
Ζωγράφος: Μάρκος Ζαβιτζιάνος
Ζωγράφος: Γεώργιος Ροϊλός
Ζωγράφος: Επαμεινώνδας Θωμόπουλος
Ζωγράφος: Βικέντιος Μποκατσιάμπης
Ζωγράφος: Κωνσταντίνος Μαλέας
Ζωγράφος: Δημήτριος Γαλάνης
Ζωγράφος: Νικηφόρος Λύτρας
Ζωγράφος: Μιχάλης Οικονόμου
Ζωγράφος: Βασίλειος Ιθακήσιος
Ζωγράφος: Λυκούργος Κογεβίνας
Ζωγράφος: Βάλιας Σεμερτζίδης
Ζωγράφος: Θεόφιλος (Χατζημιχαήλ)
Ζωγράφος: Φώτης Κόντογλου
Ζωγράφος: Ν. Γ. Πεντζίκης
Ζωγράφος: Σπύρος Βασιλείου
Ζωγράφος: Κώστας Μαλάμος
Ζωγράφος: Γιάννης Τσαρούχης
Ζωγράφος: Αγήρων Αστεριάδης
Ζωγράφος: κ.ά.
Αθήνα
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2009
σ. 80
Σχήμα: 29χ24
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-98008-3-9
Σημειώσεις: Κατάλογος έκθεσης μεταξύ 11 Μαρτίου - 31 Μαΐου 2009. Πρόλογος: Βασίλης Θεοχαράκης, πρόεδρος ιδρύματος.
Κυκλοφορεί
Τιμή: 28.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 19-07-2011)
Περίληψη:

Η νεοελληνική τοπιογραφία από τον 18ο έως τον 21ο αιώνα- όραμα, εμπειρία και ανάπλαση του χώρου" είναι η πολυπρόσωπη και πολυφωνική θεματική έκθεση που οργανώνει το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. και Μ. Θεοχαράκη με στόχο την παρουσίαση της ιστορικής εξέλιξης της τοπιογραφικής ζωγραφικής στην Ελλάδα.

Η έκθεση έχει ως χρονική αφετηρία μία εποχή όπου ο τόπος, ιδωμένος ως εθνικός και πολιτιστικός χώρος, εκφράζει μια ακόμη φαντασίωση: είτε των Ευρωπαίων που τον αντιμετωπίζουν σαν μία σκηνή στην οποία προβάλλουν την ρομαντική και αργότερα οριενταλιστική οπτική τους, είτε των πρώτων Ελλήνων ζωγράφων που το βλέπουν ως χώρο της ποθητής εθνικής αναγέννησης. Στη συνέχεια, η τοπιογραφία αποτέλεσε ίσως το κυριότερο πεδίο στο οποίο επιδιώχθηκε η ενσωμάτωση της "ελληνικότητας" στις τάσεις του ευρωπαϊκού μοντερνισμού. Η πορεία της έκθεσης καταλήγει στην εποχή μας στην οποία ο τόπος άλλοτε μεταλλάσει την εικόνα του και άλλοτε γίνεται ένα με την πραγματικότητα. [...]

Βασίλης Θεοχαράκης