Βιβλίο
Συλλογικό έργο
Βάλτερ Μπένγιαμιν
Ζαν Λυκ Πινόλ
Παναγιώτης Κονδύλης
Γκυ Ντεμπόρ
Κορνήλιος Καστοριάδης
Τζαίημς Τζόυς
Γκαστόν Μπασελάρ
Ρολάν Μπαρτ
Μισέλ Φουκώ
Κώστας Καρυωτάκης
Μαρία Πολυδούρη
κ.ά.
Ανθολόγος: Παναγιώτης Σ. Παπαδόπουλος
Επιμέλεια: Παναγιώτης Σ. Παπαδόπουλος
Αθήνα
Πινακοθήκη Γρηγοριάδη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2011
σ. 81
Σχήμα: 22χ23
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
Σημειώσεις: Έκδοση εκτός εμπορίου. Εισαγωγή: Παναγιώτης Σ. Παπαδόπουλος.
Κυκλοφορεί
Η εγγύτητα
Συλλογικό έργο
Βάλτερ Μπένγιαμιν
Ζαν Λυκ Πινόλ
Παναγιώτης Κονδύλης
Γκυ Ντεμπόρ
Κορνήλιος Καστοριάδης
Τζαίημς Τζόυς
Γκαστόν Μπασελάρ
Ρολάν Μπαρτ
Μισέλ Φουκώ
Κώστας Καρυωτάκης
Μαρία Πολυδούρη
κ.ά.
Ανθολόγος: Παναγιώτης Σ. Παπαδόπουλος
Επιμέλεια: Παναγιώτης Σ. Παπαδόπουλος
Αθήνα
Πινακοθήκη Γρηγοριάδη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2011
σ. 81
Σχήμα: 22χ23
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
Σημειώσεις: Έκδοση εκτός εμπορίου. Εισαγωγή: Παναγιώτης Σ. Παπαδόπουλος.
Κυκλοφορεί
Περίληψη:
Το έργο των ιντιμιστών ζωγράφων προσδιορίζεται ως μια απόσυρση από την κοινωνία, ως μια επιστροφή στον ιδιωτικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά αυτής της στροφής παρατηρούνται κυρίως τον 19ο αιώνα. Η "εφεύρεση της ατομικότητας" αποτελεί ένα προϊόν αυτού του αιώνα. Τότε, δεν πραγματοποιείται απλά ένας διαχωρισμός ανάμεσα στο δημόσιο χώρο και τον ιδιωτικό. Αυτή η διάκριση είναι, άλλωστε, ένα συστατικό στοιχείο της αστικής κοινωνίας και προλέγεται αιώνες πριν. Η διάκριση του δημόσιου/ιδιωτικού γίνεται, τώρα, μέσα από την προβολή ενός καινούργιου στόχου, την ανακάλυψη και την έκφραση του εαυτού. Ένας τέτοιος στόχος διαφέρει από τη φιλοσοφική εκδοχή της αυτογνωσίας.
Το έργο των ιντιμιστών ζωγράφων προσδιορίζεται ως μια απόσυρση από την κοινωνία, ως μια επιστροφή στον ιδιωτικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά αυτής της στροφής παρατηρούνται κυρίως τον 19ο αιώνα. Η "εφεύρεση της ατομικότητας" αποτελεί ένα προϊόν αυτού του αιώνα. Τότε, δεν πραγματοποιείται απλά ένας διαχωρισμός ανάμεσα στο δημόσιο χώρο και τον ιδιωτικό. Αυτή η διάκριση είναι, άλλωστε, ένα συστατικό στοιχείο της αστικής κοινωνίας και προλέγεται αιώνες πριν. Η διάκριση του δημόσιου/ιδιωτικού γίνεται, τώρα, μέσα από την προβολή ενός καινούργιου στόχου, την ανακάλυψη και την έκφραση του εαυτού. Ένας τέτοιος στόχος διαφέρει από τη φιλοσοφική εκδοχή της αυτογνωσίας.