Βιβλίο
Λένα Καλαϊτζή - Οφλίδη
Σίμος Οφλίδης
Θεσσαλονίκη
Νησίδες
2018
σ. 292
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-618-5228-33-0
Κυκλοφορεί
Τιμή: 12.72€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 05-10-2018)
Ρετούς
Το τρυφερό χάδι του ψέματος
Το τρυφερό χάδι του ψέματος
Λένα Καλαϊτζή - Οφλίδη
Σίμος Οφλίδης
Θεσσαλονίκη
Νησίδες
2018
σ. 292
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-618-5228-33-0
Κυκλοφορεί
Τιμή: 12.72€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 05-10-2018)
Περίληψη:
Φασίστα!
Εγώ... φασίστας;
Κι εγώ φασίστας;
Μήπως;
Ρετούς είναι όρος της φωτογραφικής τέχνης. Είναι το ανάλαφρο άγγιγμα του φωτογράφου με καλοξυσμένο μολύβι πάνω στο αρνητικό που διορθώνει τις λεπτομέρειες, τις απροσεξίες στους φωτισμούς, τις μικρές ασέβειες του χρόνου στα πρόσωπα. Ο εξωραϊσμός της πραγματικότητας, το τρυφερό χάδι του ψέματος πάνω στην αλήθεια.
Το ΡΕΤΟΥΣ αφηγείται τη γέννηση ενός ιστορικού φωτογραφείου της Θεσσαλονίκης στα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια. Ακολουθεί τους ανθρώπους του -δύο δίδυμους αδελφούς- και την εξέλιξή τους μέχρι το σήμερα: άνοδος, ακμή, παρακμή και πτώση. Την περιπέτεια της αυτογνωσίας άλλοτε μέσα από τις νοσταλγικές επιστροφές και άλλοτε μέσα στο καθαρτήριο του τραγικού. Την ανάγκη των ανθρώπων να μεταμφιέζονται για να φωτογραφηθούν, και όχι μόνο, σ' έναν εαυτό διαφορετικό από τον δικό τους, από επιθυμία να παραστήσουν κάτι που δεν είναι.
...Μια παρατεταμένη μεταμφίεση πολλών χρόνων, δεκαετίες με μασκαρέματα όχι τόσο αθώα όσο τα αποκριάτικα, κάλυψαν τη μούχλα, τον βολεμένο συντηρητισμό, τις συνενοχές και τον ενδόμυχο φόβο, κυρίως αυτόν, μήπως εμείς μείνουμε έξω από το παιχνίδι...
Φασίστα!
Εγώ... φασίστας;
Κι εγώ φασίστας;
Μήπως;
Ρετούς είναι όρος της φωτογραφικής τέχνης. Είναι το ανάλαφρο άγγιγμα του φωτογράφου με καλοξυσμένο μολύβι πάνω στο αρνητικό που διορθώνει τις λεπτομέρειες, τις απροσεξίες στους φωτισμούς, τις μικρές ασέβειες του χρόνου στα πρόσωπα. Ο εξωραϊσμός της πραγματικότητας, το τρυφερό χάδι του ψέματος πάνω στην αλήθεια.
Το ΡΕΤΟΥΣ αφηγείται τη γέννηση ενός ιστορικού φωτογραφείου της Θεσσαλονίκης στα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια. Ακολουθεί τους ανθρώπους του -δύο δίδυμους αδελφούς- και την εξέλιξή τους μέχρι το σήμερα: άνοδος, ακμή, παρακμή και πτώση. Την περιπέτεια της αυτογνωσίας άλλοτε μέσα από τις νοσταλγικές επιστροφές και άλλοτε μέσα στο καθαρτήριο του τραγικού. Την ανάγκη των ανθρώπων να μεταμφιέζονται για να φωτογραφηθούν, και όχι μόνο, σ' έναν εαυτό διαφορετικό από τον δικό τους, από επιθυμία να παραστήσουν κάτι που δεν είναι.
...Μια παρατεταμένη μεταμφίεση πολλών χρόνων, δεκαετίες με μασκαρέματα όχι τόσο αθώα όσο τα αποκριάτικα, κάλυψαν τη μούχλα, τον βολεμένο συντηρητισμό, τις συνενοχές και τον ενδόμυχο φόβο, κυρίως αυτόν, μήπως εμείς μείνουμε έξω από το παιχνίδι...
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Γιάννης Καλογερόπουλος | Ρετούς | "NO14ME" | 15/6/2020 |
Τζένη Μανάκη | «Μία μικρογραφία της Ελλάδας μετά τον εμφύλιο μέχρι το 2013, όπου το πολύχρωμο όνειρο του νέου αιώνα αποδεικνύεται ασπρόμαυρο με τάση να χάσει μέρος του λευκού» | "Fractal" | Οκτώβριος 2019 |
Τζένη Μανάκη | Ρετούς | diastixo.gr | 17/9/2019 |
Φωτεινή Χρηστίδου | Ρετούς στη ζωή | "Fractal" | Μάρτιος 2019 |
Κωνσταντίνος Δρουγαλάς | Στο χωνευτήρι της Σαλονίκης | www.bookpress.gr | 24/2/2019 |
Νώντας Τσίγκας | Χάρτινος Κεραμεικός | "Fractal" | Δεκέμβριος 2018 |
Εύη Κουτρουμπάκη | "Η γέννηση, η άνοδος και η τελευτή ενός ταπεινού φωτογράφου" | Περιοδικό "Θράκα" | 17/11/2018 |
Χριστόδουλος Δ. Λιτζερίνος | Μπορεί η φωτογραφία να λέει αλήθεια και ψέματα μαζί; | "Fractal" | Νοέμβριος 2018 |