Βιβλίο
Η δημοκρατία, ο πολίτης και οι "άλλοι"
Πολιτισμική οικείωση της κοινωνικής και πολιτικής εκπαίδευσης

Επιμέλεια: Γίτσα Κοντογιαννοπούλου - Πολυδωρίδη
Συλλογικό έργο
Γίτσα Κοντογιαννοπούλου - Πολυδωρίδη
Μαρία Ντελίκου
Σίσση Ανδριτσοπούλου
Μαίρη Κωττούλα
Γεωργία Παπαδοπούλου
Κέλλυ Δημοπούλου
Μπέσσυ Τσακμάκη
Ευθύνη Σειράς: Δ. Γ. Τσαούσης
Αθήνα
Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
Αριθμός Έκδοσης: 1
2005
σ. 374
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-01-1037-1
Βιβλιοθήκη Κοινωνικής Επιστήμης και Κοινωνικής Πολιτικής 102
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 24.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 13-07-2011)
Περίληψη:

Τι σκέφτονται οι έλληνες μαθητές και μαθήτριες για τη δημοκρατία και την πολιτική συμμετοχή; Πώς αντιλαμβάνονται το μελλοντικό ρόλο τους ως πολιτών; Ποιες διαφορές υπάρχουν ανάμεσα στον τρόπο που εννοιολογούν τη δημοκρατία μαθητές και μαθήτριες με διαφορετική κοινωνική προέλευση στην Ελλάδα, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ; Πώς η καθημερινή, βιωματική εμπειρία αντανακλάται στις απόψεις που σχηματίζουν οι μαθητές και μαθήτριες για την πολιτική ζωή; Στα ερωτήματα αυτά επιχειρούν να απαντήσουν οι αναλύσεις του παρόντος τόμου.
Οι αναλύσεις αυτές βασίζονται στα αποτελέσματα ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 3.460 μαθητές και 382 εκπαιδευτικούς από 142 γυμνάσια της χώρας, ταυτόχρονα με τη διεξαγωγή της σε 28 χώρες, από τις οποίες οι 21 ευρωπαϊκές. Τα άρθρα που περιλαμβάνονται στον τόμο εστιάζουν ιδιαίτερα στο περιεχόμενο και τους στόχους της κοινωνικής και πολιτικής εκπαίδευσης, μέσα στο σχολείο αλλά και έξω από αυτό, όπως αντανακλάται στις αντιλήψεις των σημερινών εφήβων. Το ερευνητικό υλικό και οι θεωρητικές επεξεργασίες που παρουσιάζονται στον τόμο επιχειρούν να συμβάλουν στην τρέχουσα επιστημονική συζήτηση ανάμεσα σε ερευνητές, σχεδιαστές εκπαιδευτικής πολιτικής και αναλυτικών προγραμμάτων, εκπαιδευτές εκπαιδευτών και, κυρίως, στους εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν τα θέματα αυτά μέσα στη σχολική τάξη.