Βιβλίο
Εκπαιδεύοντας αναγνώστες ιστορίας

Ivo Mattozzi
Επιμέλεια: Θεοδώρα Κάββουρα
Μετάφραση: Παναγιώτης Σκόνδρας
Ευθύνη Σειράς: Γιώργος Κόκκινος
Αθήνα
Μεταίχμιο
Αριθμός Έκδοσης: 1
2006
σ. 170
Σχήμα: 24χ16
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-375-960-7
Διδακτικές Προσεγγίσεις στο Μάθημα της Ιστορίας
Περιέχει Βιβλιογραφία
Κυκλοφορεί
Τιμή: 17.32€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 24-10-2006)
Περίληψη:

Πώς μπορούμε να οδηγήσουμε τα παιδιά στη μελέτη της ιστορίας; Ποια γνωστικά εργαλεία, ποιες δεξιότητες και ποια ενδιαφέροντα πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές για να προσεγγίσουν την ιστορική γνώση; Θέτοντας αυτά τα ερωτήματα ο Ivo Mattozzi αναζητά απαντήσεις στο επιστημολογικό πεδίο της ιστορίας, στο πεδίο των μηχανισμών πρόσληψης και στις πρακτικές διδασκαλίας που θα επηρεάσουν τις αντιλήψεις των μαθητών και θα τις ασκήσουν ώστε να γίνουν λειτουργικές για τη μελέτη της ιστορίας. Αντιστρέφει την απλοϊκή αντίληψη που υπαγορεύει να φέρουμε την ιστορία στα νοητικά μέτρα των παιδιών και προτείνει ως θεμελιώδη προϋπόθεση για την οικειοποίηση της ιστορικής γνώσης τη σταδιακή κατάκτηση των γνωστικών κατηγοριών (ευρετικών, δομικών, εννοιολογικών και ερμηνευτικών) που εμπλέκονται στην οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης.
Οι μελέτες του Ivo Mattozzi που περιλαμβάνονται στον παρόντα τόμο επιλέχθηκαν με σκοπό να προωθήσουν τη συζήτηση για τα ζητήματα που θέτει η ιστορική εκπαίδευση σήμερα και απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς, στους φοιτητές και σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για την ιστορία.