Βιβλίο
Το μήνυμα και άλλες δύο φάρσες
Ο ρήτορας ή ο κανιβαλισμός: Αυτός εκτός και εντός του κοστουμιού του

Αργύρης Χιόνης
Εικονογράφηση: Εύη Τσακνιά
Αθήνα
Κίχλη
Αριθμός Έκδοσης: 1
2009
σ. 80
Σχήμα: 21χ13
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-98390-4-4
Σημειώσεις: Έκδοση με αφορμή την παρουσίαση των έργων από την Εταιρεία Θεάτρου "Μνήμη", στο θέατρο Κυδωνία, στα Χανιά. Πρώτες παραστάσεις: "Το μήνυμα", 30 Μαΐου 2009 (σκην. Μιχάλης Βιρβιδάκης). "Ο ρήτορας" και "Αυτός εκτός και εντός του κοστουμιού του", 31 Μαΐου 2009 (σκην. Δέσποινα Πολλαναγνωστάκη).
Εικονογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 11.00€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 20-06-2011)
Περίληψη:

Στο "Μήνυμα", δύο ανθρωπάκια, που δεν ξέρουν από που έρχονται, ποιοί είναι και που πάνε, μεταφέρουν ένα σπουδαίο αλλά λησμονημένο μήνυμα σ' έναν άγνωστο Κύριο. Αναζητώντας τον Γκοντό, διανύουν, ακίνητοι και αμνήμονες, μια τεράστια απόσταση που αρχίζει και τελειώνει μέσα τους.

Στον "Ρήτορα", ένας βουβός, αειφάγος και αδηφάγος πολιτικάντης γοητεύει το κουφό πλήθος.

Στο "Αυτός εκτός και εντός του κοστουμιού του", παρακολουθούμε τον βίο και την πολιτεία ενός ανδρείκελου που παριστάνει τον άνθρωπο.

Από τα τρία θεατρικά κείμενα, που περιέχονται στο παρον βιβλίο, τα δύο ("Ο ρήτορας" και "Αυτός εκτός και εντός του κουστουμιού του") γράφτηκαν το φθινόπωρο του 1971 ενόψει το διαγωνισμού μονόπρακτου που είχαν προκηρύξει, για τις Κάτω Χώρες (Ολλανδία και Φλάνδρα), ο θεατρικός οργανισμός Sater και το λογοτεχνικό περιοδικό Soma. Την εποχή εκείνη είχα δεν είχα συμπληρώσει δύο χρόνια διαμονής στο Άμστερνταμ και τα ολλανδικά μου δεν ήσαν επαρκή για να γράψω ζωντανούς διαλόγους. Προσέφυγα λοιπόν στη λύση της παντομίμας, για την οποία απαιτούνταν μόνο σκηνικές οδηγίες. Τα δύο αυτά έργα απέσπασαν το πρώτο βραβείο και, κατά την ημέρα της απονομής, παραστάθηκαν από τον Stater.

Το τρίτο έργο, "Το μήνυμα", γράφτηκε κι αυτό στο Άμστερνταμ, δύο χρόνια αργότερα, αλλά στα ελληνικά. Αφορμή στάθηκε μια ιστορία του Franco Sacchetti, ελάσσονος συγγραφέα της πρώιμης ιταλικής Αναγέννησης, στην οποία διέκρινα, εν σπέρματι, στοιχεία του σύγχρονου θεάτρου του παραλόγου και, πιο συγκεκριμε΄να, θεματική συγγένεια με το έργο του Samuel Beckett "Περιμένοντας τον Γκοντό".

Έκτοτε δεν ξανάγραψα θέατρο. Παρέμεινα ωστόσο θεατής του και φανατικός αναγνώστης του.

Α.Χ.

Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Μαρία Γλάρου«Ακόμα μερικές πέτρες»: μια ανάγνωση υπό το πρίσμα της ΒίβλουΠεριοδικό "Χάρτης"43Ιούλιος 2022
Γιάννης ΣτρούμπαςΌρια ανοιχτά σε υπερπόντιες πλεύσειςΠεριοδικό "Χάρτης"43Ιούλιος 2022
Αλέξης ΖήραςΤο ακίνητο περιπλανώμενο. Προτάσεις για την ποίηση του Αργύρη ΧιόνηΠεριοδικό "Εντευκτήριο"97Μάιος-Ιούλιος 2012
Ντάντη Σιδέρη - Speck"Δύσκολη η ζωή κι απλούστατος ο θάνατος"Περιοδικό "Εντευκτήριο"97Μάιος-Ιούλιος 2012
Σωτήρης ΓάκοςΤο Μήνυμα του Αργύρη ΧιόνηΠεριοδικό "Εντευκτήριο"97Μάιος-Ιούλιος 2012
"Βιτρίνα"Το μήνυμα και άλλες δύο φάρσεςΠεριοδικό "Index"36Δεκέμβριος 2009
Λέανδρος ΠολενάκηςΚάτι που λείπει ή τα θεατρικά caprichos ενός ποιητή"Ελευθεροτυπία"/ "Βιβλιοθήκη"5647/8/2009
"Βιτρίνα"Το μήνυμα και άλλες δύο φάρσεςΠεριοδικό "Index"32Ιούνιος 2009