Βιβλίο
Μάτση Χατζηλαζάρου
Επιμέλεια: Χρήστος Δανιήλ
Αθήνα
Άγρα
Αριθμός Έκδοσης: 2
2022
Ημερομηνία Πρώτης Έκδοσης: 2013
σ. 216
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-505-059-7
Γλώσσα πρωτοτύπου: ελληνικά
Σημειώσεις: Εισαγωγή, υπομνηματισμός: Χρήστος Δανιήλ. Μετάφραση των τριών γαλλικών ποιημάτων του Ανδρέα Εμπειρίκου (σσ. 166-171): Τιτίκα Δημητρούλια.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 15.50€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 14-06-2013)
Γράμματα από το Παρίσι στον Ανδρέα Εμπειρίκο (1946-1947)
Και άλλα ανέκδοτα ποιήματα και πεζά της ίδιας περιόδου
Και άλλα ανέκδοτα ποιήματα και πεζά της ίδιας περιόδου
Μάτση Χατζηλαζάρου
Επιμέλεια: Χρήστος Δανιήλ
Αθήνα
Άγρα
Αριθμός Έκδοσης: 2
2022
Ημερομηνία Πρώτης Έκδοσης: 2013
σ. 216
Σχήμα: 21χ14
Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο
ISBN: 978-960-505-059-7
Γλώσσα πρωτοτύπου: ελληνικά
Σημειώσεις: Εισαγωγή, υπομνηματισμός: Χρήστος Δανιήλ. Μετάφραση των τριών γαλλικών ποιημάτων του Ανδρέα Εμπειρίκου (σσ. 166-171): Τιτίκα Δημητρούλια.
Περιέχει Βιβλιογραφία
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Βραβεία:
Κυκλοφορεί
Τιμή: 15.50€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 14-06-2013)
Περίληψη:
Το 1946-1947 η Μάτση Χατζηλαζάρου βρίσκεται στο Παρίσι. Έφυγε με το θρυλικό πλοίο "Ματαρόα" τον Δεκέμβριο του 1945, μαζί με την αφρόκρεμα νέων καλλιτεχνών, συγγραφέων, στοχαστών κι επιστημόνων, με υποτροφία του γαλλικού κράτους. Ο Ανδρέας Εμπειρίκος, με τον οποίο έζησε παντρεμένη μέχρι το 1943, την έχει εφοδιάσει με συστατικές επιστολές για να συναντήσει Γάλλους υπερρεαλιστές και ψυχαναλυτές. Και η Μάτση του γράφει γι' αυτές τις συναντήσεις, για τις εμπειρίες της και για τις εντυπώσεις της από το Παρίσι, που ανασυντάσσεται μετά τον πόλεμο.
"Καθώς η ζωή και το έργο της Μάτσης Χατζηλαζάρου, της πρώτης Ελληνίδας υπερρεαλίστριας, είναι άμεσα συνδεδεμένα, αφού η Μάτση έζησε με τρόπο ποιητικό και έγραψε ποίηση με τρόπο βιωματικό, το υλικό που σχολιασμένο δημοσιεύεται στη συνέχεια μπορεί να διαβαστεί με ποικίλους τρόπους: ως αυθεντικές ψηφίδες που ανασυνθέτουν το κλίμα και την ατμόσφαιρα μιας ενδιαφέρουσας και κρίσιμης πνευματικής εποχής, ως τεκμήρια μιας βαθιάς προσωπικής και πνευματικής σχέσης, ως υποστηρικτικό υλικό για την κατανόηση του έργου της ποιήτριας, ως τα τεκταινόμενα της ζωής και του έργου της, ως κείμενα με σχόλια ποιητικής, ως ανεξάρτητες κειμενικές μονάδες που εμπεριέχουν αφ' εαυτού τους λογοτεχνική αξία. Πρόκειται, επομένως, για μια διπλή επίσκεψη: σε μια ποιήτρια, αλλά και σε μία εποχή".
[Από την εισαγωγή του Χρ. Δανιήλ].
Οι ανέκδοτες μέχρι σήμερα επιστολές της Μάτσης συνοδεύονται από 4 εξαιρετικά, άγνωστα ποιητικά γραπτά της και 3 γαλλικά ποιήματα του Ανδρέα Εμπειρίκου της ίδιας περιόδου, καθώς και από πλούσιο ακυκλοφόρητο φωτογραφικό υλικό όπου το ζευγάρι αλληλοφωτογραφίζεται το 1940 και το 1945.
Το 1946-1947 η Μάτση Χατζηλαζάρου βρίσκεται στο Παρίσι. Έφυγε με το θρυλικό πλοίο "Ματαρόα" τον Δεκέμβριο του 1945, μαζί με την αφρόκρεμα νέων καλλιτεχνών, συγγραφέων, στοχαστών κι επιστημόνων, με υποτροφία του γαλλικού κράτους. Ο Ανδρέας Εμπειρίκος, με τον οποίο έζησε παντρεμένη μέχρι το 1943, την έχει εφοδιάσει με συστατικές επιστολές για να συναντήσει Γάλλους υπερρεαλιστές και ψυχαναλυτές. Και η Μάτση του γράφει γι' αυτές τις συναντήσεις, για τις εμπειρίες της και για τις εντυπώσεις της από το Παρίσι, που ανασυντάσσεται μετά τον πόλεμο.
"Καθώς η ζωή και το έργο της Μάτσης Χατζηλαζάρου, της πρώτης Ελληνίδας υπερρεαλίστριας, είναι άμεσα συνδεδεμένα, αφού η Μάτση έζησε με τρόπο ποιητικό και έγραψε ποίηση με τρόπο βιωματικό, το υλικό που σχολιασμένο δημοσιεύεται στη συνέχεια μπορεί να διαβαστεί με ποικίλους τρόπους: ως αυθεντικές ψηφίδες που ανασυνθέτουν το κλίμα και την ατμόσφαιρα μιας ενδιαφέρουσας και κρίσιμης πνευματικής εποχής, ως τεκμήρια μιας βαθιάς προσωπικής και πνευματικής σχέσης, ως υποστηρικτικό υλικό για την κατανόηση του έργου της ποιήτριας, ως τα τεκταινόμενα της ζωής και του έργου της, ως κείμενα με σχόλια ποιητικής, ως ανεξάρτητες κειμενικές μονάδες που εμπεριέχουν αφ' εαυτού τους λογοτεχνική αξία. Πρόκειται, επομένως, για μια διπλή επίσκεψη: σε μια ποιήτρια, αλλά και σε μία εποχή".
[Από την εισαγωγή του Χρ. Δανιήλ].
Οι ανέκδοτες μέχρι σήμερα επιστολές της Μάτσης συνοδεύονται από 4 εξαιρετικά, άγνωστα ποιητικά γραπτά της και 3 γαλλικά ποιήματα του Ανδρέα Εμπειρίκου της ίδιας περιόδου, καθώς και από πλούσιο ακυκλοφόρητο φωτογραφικό υλικό όπου το ζευγάρι αλληλοφωτογραφίζεται το 1940 και το 1945.
Θέματα:
Κριτικές - Παρουσιάσεις:
Σταυρούλα Παπασπύρου | Αισθάνομαι εξόριστη Ρωμιά | "Lifo" | 5/5/2022 | |
Νίκος Αλευράς | Τι σχέση έχει το «μετα-μοντέρνο» με την ΑΛΗΘΕΙΑ; | "Η Αυγή" | 22/12/2013 | |
Κώστας Βούλγαρης | Ανδρέας Εμπειρίκος | "Η Αυγή" | 1/12/2013 | |
Όλγα Σελλά | Τα αληθινά κορίτσια δεν χάνονται ποτέ… | "Η Καθημερινή"/ "Τέχνες και Γράμματα" | 21/7/2013 | |
Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης | Θερινός τηλέγραφος | "Lifo" | 349 | 18/7/2013 |
Ασημίνα Ξηρογιάννη | Η Μάτση στο Παρίσι, ο Ανδρέας στην Αθήνα | "Bookstand" | 18/6/2013 | |
Βαγγέλης Χατζηβασιλείου | Ό,τι βρω δικό σου θα το φάω | Περιοδικό "Εντευκτήριο" | 100 | Ιανουάριος-Μάρτιος 2013 |