Βιβλίο
Μανουήλ Πανσέληνος
Εκ του ιερού ναού του Πρωτάτου

Συλλογικό έργο
Ευθύμιος Τσιγαρίδας
Κρίτων Χρυσοχοΐδης
Δημήτριος Γ. Αμπόνης
Ιωάννης Ταβλάκης
Χρυσάνθη Μαυροπούλου - Τσιούμη
Γεώργιος Τριανταφυλλίδης
Δήμητρα Γουργιώτη
Ζωγράφος: Μανουήλ Πανσέληνος
Φωτογράφος: Ανδρέας Σμαραγδής
Φωτογράφος: Γιώργος Πούπης
Επιμέλεια: Ευθύμιος Τσιγαρίδας
Θεσσαλονίκη
Αγιορειτική Εστία
Αριθμός Έκδοσης: 2
2008
Ημερομηνία Πρώτης Έκδοσης: 2003
σ. 311
Σχήμα: 31χ25
Δέσιμο: Πανόδετο
ISBN: 978-960-87150-1-1
Σημειώσεις: Κατάλογος έκθεσης στη Θεσσαλονίκη, το 2003, στο πλαίσιο της "Πολιτιστικής Ολυμπιάδας 2001-2004". Χαιρετισμοί: Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους, Ευάγγελος Βενιζέλος, υπουργός Πολιτισμού, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Ευγένιος Γιαννακόπουλος, πρόεδρος ΔΣ Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού ΑΕ.
Εικονογράφηση: ΝΑΙ
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Κυκλοφορεί
Τιμή: 50.96€ Φ.Π.Α.: 6%
(Τελευταία Ενημέρωση Τιμής: 30-04-2009)
Περίληψη:

Ο Μανουήλ Πανσέληνος, ο ζωγράφος του Πρωτάτου, κινείται ως τις μέρες μας μεταξύ μύθου και πραγματικότητας. Η εποχή που δραστηριοποιείται (14ος αιώνας), είναι μια εποχή αντινομίας, κατά την οποία, ενώ το κράτος φθίνει πολιτικά και οικονομικά, τα γράμματα και οι τέχνες φθάνουν στο ύψιστο σημείο της ακμής του, αντλώντας συνάμα στοιχεία από την αρχαιοελληνική παράδοση.
Το έργο του Πανσέληνου, όπως αυτό σώζεται στο Πρωτάτο, είναι αντιπροσωπευτικό μιας ολόκληρης εποχής, της Παλαιολόγειας και μιας "Σχολής" της Μακεδονικής, κέντρο της οποίας ήταν η Θεσσαλονίκη. Η πνευματική και καλλιτεχνική ζωή της πόλης φτάνει την περίοδο εκείνη, σε υψηλά επίπεδα, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύεται ο ηγετικός της ρόλος σ' ολόκληρο το Βαλκανικό χώρο. Το έργο του Μανουήλ Πανσέληνου, διατηρεί μια σπάνια ποιότητα στην απόδοση του χρώματος, την οργανική σύνθεση του σώματος και την ψυχολογική απόδοση των μορφών, στοιχεία τα οποία προσδίδουν στην τεχνοτροπία, μια δραματικότητα συνυφασμένη με ρεαλιστικούς τόνους. Το γαλήνιο μεγαλείο που εκπέμπει ως σύνολο, δένει αρμονικά με τις μεγάλες αναλογίες του αρχιτεκτονήματος, ενώ οι πολυπρόσωπες συνθέσεις με τις ρωμα��έες φυσιογνωμίες των προσώπων, δονούνται από ένα βαθύ ανθρώπινο πάθος, το οποίο προσκαλεί το θεατή να συμμεριστεί τα αισθήματα που εκπέμπουν.
[...]

Ευγένιος Γιαννακόπουλος, πρόεδρος Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού Α.Ε. "Πολιτιστική Ολυμπιάδα 2001-2004"