Βιβλίο
Ρώμη: Πινακοθήκη Μποργκέζε

Συλλογικό έργο
Επιμέλεια: Francesca Castria Marchelli
Μετάφραση: Νέλλη Παρασκευοπούλου
Ευθύνη Σειράς: Διονυσία Στεφανοπούλου
Αθήνα
Έθνος
Αριθμός Έκδοσης: 1
2007
σ. 159
Σχήμα: 22χ18
Δέσιμο: Σκληρό εξώφυλλο
Γλώσσα πρωτοτύπου: ιταλικά
Τίτλος πρωτοτύπου: Galleria Borghese
Μεγάλα Μουσεία 21
Σημειώσεις: Copyright: Mondadori Electa S.p.a., Milano, 2006. Καλλιτεχνική επιμέλεια: Dario Tagliabue. Εισαγωγή: Marco Carminati. Χορηγός: Τράπεζα Κύπρου. Διανεμήθηκε μαζί με την εφημερίδα "Έθνος της Κυριακής" στις 4.2.2007. Απαγορεύεται η μεταπώληση & εν γένει εκμετάλλευση χωρίς την άδεια της εκδότριας εταιρείας, Πήγασος Εκδοτική ΑΕ.
Φωτογράφηση: ΝΑΙ
Εξαντλημένο
Περίληψη:

Η Πινακοθήκη Μποργκέζε ανεγέρθη μεταξύ 1613 και 1620 στους μεγάλους κήπους έξω από την Πόρτα Πιντσάνα, ως προαστιακή κατοικία, με προορισμό να φιλοξενήσει τη συλλογή του καρδινάλιου Σκιπίωνα Μπροργκέζε, παθιασμένου και καλλιεργημένου συλλέκτη έργων τέχνης. Αρχικά ο καρδινάλιος συγκέντρωσε εκεί ένα σύνολο γλυπτών της ρωμαϊκής αρχαιότητας. Πολύ σύντομα, χάρη στην ικανότητά του να αναγνωρίζει τους άξιους καλλιτέχνες, διεύρυνε τη συλλογή του με πραγματικά σπουδαία έργα της ιταλική Αναγέννησης -"Θεϊκός και βέβηλος έρωτας" του Τιτσιάνο, "Δανάη" του Κορέτζο, "Η αποκαθήλωση" του Ραφαήλ- και αριστουργήματα του Ρούμπενς, του Ντομενικίνο και του ρωμαϊκού μπαρόκ. Σήμερα η Πινακοθήκη Μποργκέζε είναι μοναδική ως προς το πλήθος και την αξία των πινάκων του Καραβάτζο και των γλυπτών του Μπερνίνι που φιλοξενεί. Ύστερα από τη σχετικά πρόσφατη ανακαίνιση η έπαυλη ανέκτησε το παλαιό μεγαλείο της, καθώς αρχιτεκτονική, διακόσμηση και εκτιθέμενα έργα ενορχηστρώνονται σε ένα απίστευτα πλούσιο σύνολο, αποτελώντας δημοφιλή προορισμό για επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Ο παρών τόμος παρουσιάζει γύρω στα εξήντα έργα. Επιπλέον ορισμένες σελίδες αφιερώνονται σε δύο αίθουσες -την αίθουσα του Αινεία και του Αγχίση και την αίθουσα του Απόλλωνα και της Δάφνης- στις οποίες τα αρχιτεκτονικά στοιχεία, η επίπλωση και τα έργα που εκτίθενται συνδυάζουν το παλαιό και το νέο και αντανακλούν την τυπική καλαισθησία των Ρωμαίων συλλεκτών του 17ου αιώνα.