Array
(
[0] => Array
(
[type] => Επιμέλεια
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 187102
[title] => Διδύμου κληρικού ελαχίστου προφήτου της Υπερκαλύψεως βιβλίον μοναδικόν
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο Ούγος Φόσκολος (Ζάκυνθος 1778 - Λονδίνο 1827) ήταν ένας συγγραφέας, οι ιδεολογικές αρχές και η δράση του οποίου είχαν προκαλέσει ζωηρές αντιπαραθέσεις και μεγάλες έχθρες. Στα χρόνια ανάμεσα στο 1807 και το 1811 ο Φόσκολος είχε συγκρουστεί σκληρά με μια ομάδα αργυρώνητων και αυλοκολάκων λογίων του ναπολεόντειου Μιλάνου. Η σύγκρουση αυτή υπερέβαινε τις προσωπικές αντιζηλίες και αναδείκνυε τις διαφορετικές οπτικές για ζητήματα πολύ κρίσιμα: για τη φιλολογία, την ποίηση και την σχέση της πολιτικής με το πνεύμα. Η "Υπερκάλυψις" άρχισε να γράφεται το 1810, αντιγράφτηκε σ' ένα από τα στάδια της επεξεργασίας της με το χέρι του Ανδρέα Κάλβου και τυπώθηκε ψευδωνύμως στη Ζυρίχη το 1816. Όπως σημειώνει ο ίδιος ο Φόσκολος, "είναι σάτιρα εναντίον των λογίων της Ιταλίας οι οποίοι, με το να καπηλεύονται τη μάθηση και την αλήθεια, αφανίζουν τη φιλολογία αυτού του έθνους και υποθάλπουν τη φιλοδοξία και τα σφάλματα του Ναπολέοντα. Σ' αυτήν σκιαγραφούνται τα ήθη των τέτοιων λογίων και τα αισχρά πάθη και ο προσωπικός χαρακτήρας μερικών, με την πρόθεση να γίνει κατανοητό ότι οι συμφορές της ταραγμένης πολιτικής κατάστασης στην Ευρώπη και της δουλείας της Ιταλίας γεννήθηκαν από τα ψεύδη των ανθρώπων των γραμμάτων, που διαδίδονται για πρόσκαιρη ωφέλεια των Κυβερνητών". Φορώντας το λογοτεχνικό προσωπείο του Δίδυμου κληρικού, την ώρα της πτώσης του Ναπολέοντα, την πιο κρίσιμη στιγμή του ιταλικού εθνικού ζητήματος, ο Φόσκολος υψώνει λόγο καταγγελτικό ενάντια στους ανθρώπους του πνεύματος που εμπορεύονται τη γνώση, που θυμιατίζουν τον νικητή, που υποτάσσονται στην εξουσία. Το αίτημα της πνευματικής ελευθερίας που αναδύεται μέσα από τον λόγο του Φόσκολου-Δίδυμου κληρικού κάνει την "Υπερκάλυψη" ένα από τα πιο εμβληματικά κείμενα της ευρωπαϊκής φιλολογίας κατά τη διαδικασία μετάβασης από τον τύπο του παραδοσιακού λογίου σε εκείνον του διανοουμένου. Στο προλογικό του σημείωμα ο Δημήτρης Αρβανιτάκης συνοψίζει τη θέση του Φόσκολου ως εξής: "το χρέος του ανθρώπου των γραμμάτων είναι όχι ο τυφλός εγκωμιασμός της εξουσίας ή η κολακεία του ηγεμόνα, όχι η διεκδίκηση του πλούτου και της ατομικής δόξας, αλλά η έκφραση της αυθεντικής ανάγκης του ίδιου και ο μεσολαβητικός του ρόλος μεταξύ εξουσίας και κοινωνίας, με βαθύτερο στόχο την ανύψωση της ίδιας της κοινωνίας. Λοιπόν: ο ζωτικός χώρος της λογιοσύνης πρέπει να είναι όχι τα κλειστά τείχη της Αυλής, αλλά ο ευρύς ορίζοντας της κοινωνίας. Μέσα δε στις ορισμένες συνθήκες -εννοώ την κορύφωση του εθνικού πυρετού-, το μάθημα του Φόσκολου ήταν ακόμα πιο σαφές: χρέος των λογίων είναι να αναδειχτεί το πρόσωπο, η ιστορία, ο πλούτος της Ιταλίας, να μαθητέψουν οι σύγχρονοι κοντά στους μεγάλους του ιταλικού παρελθόντος. Να δουν το έργο τους δηλαδή μέσα στον ορίζοντα του νέου: μέσα στον ορίζοντα του ιταλικού έθνους". Η "Υπερκάλυψις" υπερβαίνει τα όρια ενός λίβελου και ανάγεται σε έργο τέχνης αλλά και σε μαρτυρία ενός ορισμένου σταδίου ανάπτυξης της ιταλικής λογιοσύνης και της ιταλικής ιστορίας. Κείμενο ερμητικό και αλληγορικό, γραμμένο σε ύφος βιβλικό, ταξιδεύει μέσα στο μεγάλο ποτάμι της "οραματικής" λογοτεχνίας. Για τον Έλληνα αναγνώστη μπορεί επιπλέον να αποτελέσει ένα κλειδί για μια νέα, εμπλουτισμένη ανάγνωση της "Γυναίκας της Ζάκυθος", καθώς τον φέρνει σε επαφή με έναν λογοτεχνικό τόπο στον οποίον ανήκει η "Υπερκάλυψη" και από τον οποίον αναμφίβολα κατάγεται το επίσης ερμητικό σολωμικό κείμενο.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => διδυμου-κληρικου-ελαχιστου-προφητου-της-υπερκαλυψεως-βιβλιον-μοναδικον-368345
[deleted] => 0
[category_id] => 40
[publisher_id] => 41
[writter_id] => 10593
[area_id] => 1
[publish_date] => 1325368800
[first_publish_date] => 1325368800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_187102/187102.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/19/b187102.jpg
[isbn] => 978-960-250-542-7
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 343
[weight] =>
[dimensions] =>
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] => 6
[translated_from] => 6
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 28.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1363863188
)
)
)
[1] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 153025
[title] => Νίκος Εγγονόπουλος: Ο ζωγράφος και ο ποιητής
[subtitle] => Πρακτικά Συνεδρίου: Παρασκευή 23 και Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2007
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Βιβλιοθήκη του Μουσείου Μπενάκη· Μελέτες για την Τέχνη
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Περιέχονται τα κείμενα:
Ο Νικόλαος Μουτσόπουλος για τον Νίκο Εγγονόπουλο (τη συνέντευξη πήρε ο Λευτέρης Ξανθόπουλος)
Ο Νάνος Βαλαωρίτης για τον Εγγονόπουλο (τη συνέντευξη πήρε ο Λευτέρης Ξανθόπουλος)
Α': Ο ζωγράφος Νίκος Εγγονόπουλος
- Wieland Schmied, "Ανάμεσα στον υπερρεαλισμό και το Βυζάντιο, στο θέατρο και το φολκόρ: σκέψεις για τον Νίκο Εγγονόπουλο".
- Νίκη Λοϊζίδη, "Το χιούμορ ως μηχανισμός υπέρβασης της "έξαλλης ελληνολατρίας" του Νίκου Εγγονόπουλου"
- Νίκος Δασκαλοθανάσης, "Ο Εγγονόπουλος σουρεαλιστής;"
- Σωτήρης Σόρογκας, "Ο Εγγονόπουλος και η παράδοση"
- Ευγένιος Δ. Ματθιόπουλος, "Με τη Βυθοκόρο των ονείρων στο Canal Grande. Η συμμετοχή του Νίκου Εγγονόπουλου στην Μπιεννάλε της Βενετίας".
- Ευθυμία Γεωργιάδου-Κουντουρά, "Γυναίκες του μύθου στην ποίηση και στη ζωγραφική του Νίκου Εγγονόπουλου"
Β': Στρογγυλό τραπέζι: συζητώντας για τον ζωγράφο Νίκο Εγγονόπουλο σήμερα
- Γιάννης Κονταράτος, "Το εικαστικό θέατρο του Νίκου Εγγονόπουλου: 'θερμή απόλαυση μιας ζωντανής κληρονομιάς'".
- Αιμιλία Παπαφιλίππου, "Για τον Εγγονόπουλο"
- Δημήτρης Σεβαστάκης, "Παρανόηση ή (πολιτιστική) παράνοια;"
Γ': Ο ποιητής Νίκος Εγγονόπουλος
- Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου, "Συμβολή στη μελέτη της ποιητικής του Νίκου Εγγονόπουλου: η τέχνη των ονομάτων".
- Ρένα Ζαμάρου, "Σολωμικές απηχήσεις στον ποιητή Νίκο Εγγονόπουλο"
- Μιχάλης Χρυσανθόπουλος, "Οι ελιγμοί της "Ιστορίας": παράδοση και πρωτοπορία σε κείμενα του Νίκου Εγγονόπουλου"
- Ιάκωβος Βούρτσης, "Νικόλαος Π. Εγγονόπουλος Φαναριώτης ή ο Νίκος Εγγονόπουλος και η Κωνσταντινούπολη"
- Ανδρέας Μπελεζίνης, "Το ποιητικό αυτοσυναίσθημα του Νίκου Εγγονόπουλου ως όχημα ποιητικότητας"
- Έλλη Φιλοκύπρου, "Το "σαρκοβόρο βιολί": η μουσική στην ποίηση ενός ζωγράφου"
- Μιχάλης Κ. Άνθης, "Διακειμενική πρακτική και αυτοαναφορικός λόγος στο ποιητικό έργο του Νίκου Εγγονόπουλου"
- David Ricks, "Ο Εγγονόπουλος και η αγγλόφωνη ποίηση"
- Ντέιβιντ Κόνολι, "Ωραίος σαν Εγγλέζος: ο αγγλόφωνος Εγγονόπουλος."
- Γιώργος Κεχαγιόγλου, "Εξωελληνικά πρόσωπα και πράγματα στην ποίηση του Εγγονόπουλου: υπερρεαλισμός και "κοσμοπολιτισμός", βιταλισμός και "ελληνικότητα".
- Θανάσης Χατζόπουλος, "Η κοιλάδα με τους ανθρώπους"
Δ': Στρογγυλό Τραπέζι: συζητώντας για τον ποιητή Νίκο Εγγονόπουλο σήμερα
- Δημήτρης Ελευθεράκης, "Σχεδιάσματα για τον Εγγονόπουλο"
- Δημήτρης Κοσμόπουλος, "Ο ποιητής και ο ζωγράφος Νίκος Εγγονόπουλος, αμετάκλητα παρών"
- Γιάννα Μπούκοβα, "Το ηττημένο "ή""
- ΓεωργίαΤριανταφυλλίδου, "Κύκλοι και κύκνοι"
- Μιχαήλ Γ. Μερακλής, "Συμπεράσματα"
[contents] =>
[notes] => Πρόλογος του εκδότη: Δημήτρης Αρβανιτάκης. Προλόγισμα: Σταύρος Ζουμπουλάκης, πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του ΕΚΕΒΙ για τον εορτασμό του Έτους Εγγονόπουλου.
[lang_code] => el
[seo_url] => νικος-εγγονοπουλος:-ο-ζωγραφος-και-ο-ποιητης-300601
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 502
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1264975200
[first_publish_date] => 1264975200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_153025/153025.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/16/b153025.jpg
[isbn] => 978-960-476-059-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 307
[weight] => 684
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 15.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1295860186
)
[1] => Array
(
[title_id] => 147826
[title] => Νίκος Φωκάς: Ένας "αναφορικός" ποιητής
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Νεοελληνικές Μελέτες
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Bαθιά κριτική προσέγγιση του ποιητικού έργου του Nίκου Φωκά, πού αναδεικνύει τόσο τη βαθύτερη ουσία όσο και καθοριστικές λεπτομέρειές του, ώστε να προσφέρει στον αναγνώστη τα απαραίτητα κλειδιά για την κατανόησή του.
Το πρώτο βιβλίο για την ποίηση του Nίκου Φωκά, από τον καλύτερο γνώστη του έργου του.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => νικος-φωκας:-ενας-αναφορικος-ποιητης-290263
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 12
[writter_id] => 2583
[area_id] => 1
[publish_date] => 1254344400
[first_publish_date] => 1254344400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_147826/147826.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b147826.jpg
[isbn] => 978-960-05-1439-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 281
[weight] => 351
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 14.27
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1366019191
)
[2] => Array
(
[title_id] => 4887
[title] => Εισαγωγή στην ποίηση του Ελύτη
[subtitle] => Επιλογή κριτικών κειμένων
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Θεωρία και Κριτική της Λογοτεχνίας
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το βιβλίο αυτό αποτελεί επιλογή των σημαντικότερων, κατά τη γνώμη του επιμελητή του, κριτικών κειμένων που γράφτηκαν για το έργο του Οδυσσέα Ελύτη από την πρώτη εμφάνισή του έως σήμερα. Μέσα από την ανάγνωση αυτών των κειμένων ο αναγνώστης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει καλύτερα την εξέλιξη ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές του αιώνα μας και συγχρόνως να μελετήσει την πορεία της πρόσληψης του έργου του από τους Έλληνες κριτικούς. Η εκτενής εισαγωγική μελέτη του Μάριο Βίττι, που περιγράφει και σχολιάζει αυτή την πορεία, μπορεί να διαβαστεί και ως υποκεφάλαιο μιας ιστορίας της νεοελληνικής λογοτεχνικής κριτικής.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => εισαγωγη-στην-ποιηση-του-ελυτη-9419
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 7912
[area_id] => 71
[publish_date] => 1246395600
[first_publish_date] => 915141600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_4887/4887.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/01/b4887.jpg
[isbn] => 978-960-524-046-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 520
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 28.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1446194136
)
[3] => Array
(
[title_id] => 142361
[title] => Ο ποιητής Γιώργος Κάρτερ
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Περιλαμβάνονται τα κείμενα:
- Σωκράτης Λ. Σκαρτσής: "Η ποίηση του Γιώργου Κάρτερ"
- Άνα Μαρία Τουπάν: "Το 'συμπαγές σύμπαν' του ποιητή Γιώργου Κάρτερ", (μετάφραση Elena Lazar)
- Δημήτρης Α. Κράνης: "Παρουσίαση του ποιητή Γιώργου Κάρτερ"
- Μιχάλης Γ. Μερακλής: "Μια πολύπλευρη πνευματική προσωπικότητα"
- Ελένη Ηλιοπούλου - Ζαχαροπούλου: "Ο ποιητής Γιώργος Κάρτερ"
- Δημήτρης Νικορέτζος: "Ένας ουμανιστής ποιητής"
- Σταμέλος Δημήτρης: "Γιώργος Κάρτερ"
- Αντρέας Μπελεζίνης: "Τα 'βιοσχήματα' ενός ποιητή"
- Θεοδόσης Πυλαρινός: "Η ποίηση του Γιώργου Κάρτερ"
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ο-ποιητης-γιωργος-καρτερ-279755
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 334
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1238533200
[first_publish_date] => 1238533200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_142361/142361.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b142361.jpg
[isbn] => 978-960-336-420-7
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 171
[weight] => 184
[dimensions] => 17x12
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 8.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1328533747
)
[4] => Array
(
[title_id] => 133835
[title] => Εισαγωγή στην ποίηση του Εγγονόπουλου
[subtitle] => Επιλογή κριτικών κειμένων
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Θεωρία και Κριτική της Λογοτεχνίας
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Στον τόμο ανθολογούνται κείμενα κριτικής για το ποιητικό έργο του "υπερρεαλιστή" Nίκου Eγγονόπουλου που καλύπτουν μια περίοδο περίπου εβδομήντα χρόνων, από το 1938, χρονιά που κυκλοφόρησε η πρώτη ποιητική συλλογή του "Mην ομιλείτε εις τον οδηγόν", μέχρι σήμερα. Στόχος της ανθολόγησης είναι να προσφέρει στον αναγνώστη τα απαραίτητα ερμηνευτικά κλειδιά για την κατανόηση του ποιητή Εγγονόπουλου και ταυτόχρονα να δώσει μια όσο το δυνατόν πληρέστερη εικόνα για την πρόσληψη του έργου του από την κριτική σε σχέση με τα ιστορικά, πολιτικά και πολιτισμικά συμφραζόμενα μιας περιόδου που περιέλαβε έναν παγκόσμιο πόλεμο και δυο δικτατορίες. Η περιδιάβαση στα κείμενα αποκτά πρόσθετο ενδιαφέρον καθώς αναφέρονται σε ζητήματα του μοντερνισμού, του υπερρεαλισμού και των πειραματικών καλλιτεχνικών πρωτοποριών του μεσοπολέμου, που εκπροσώπησε ο Νίκος Εγγονόπουλος με το ποιητικό και ζωγραφικό έργο του.
Περιέχονται τα κείμενα:
- Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου, "Εισαγωγή. Ο Νίκος Εγγονόπουλος και η κριτική"
- Ανδρέας Εμπειρίκος, "Νικόλαος Εγγονόπουλος ή Το θαύμα του Ελμπασάν και του Βοσπόρου"
- Ανδρέας Καραντώνης, "Νίκου Εγγονόπουλου: Μπολιβάρ"
- Αλέξανδρος Ξύδης, "Νίκος Εγγονόπουλος: Ένας Έλληνας υπερρεαλιστής ζωγράφος".
- Κλέων Παράσχος, "Μπολιβάρ"
- Αλέξ. Αργυρίου, "Νίκου Εγγονόπουλου: "Έλευσις""
- Γιώργος Θέμελης, "Ν. Εγγονόπουλος"
- Δημήτρης Ιατρόπουλος, "Μπολιβάρ"
- Αλέξ. Αργυρίου, "Ο Νίκος Εγγονόπουλος και ο υπερρεαλισμός"
- Ανδρέας Μπελεζίνης, "Ένας διάλογος με ομότεχνους και αντιτέχνους"
- Κώστας Γεωργουσόπουλος, "Μαγνόλια ή Περί των πτητικών φυτών"
- Νάνος Βαλαωρίτης, "Το χιούμορ στον ελληνικό υπερρεαλισμό"
- Γιώργος Σαραντόγλου, "Τρεις συνευρέσεις του Νίκου Εγγονόπουλου με τον Ανδρέα Μπρετόν"
- Μιχάλης Χρυσανθόπουλος, "Μεταφορά και φύση στον "Μπολιβάρ""
- Ερατοσθένης Καψωμένος, "Νίκου Εγγονόπουλου: "Γυψ και Φρουρά""
- Δ. Ν. Μαρωνίτης, "Ποιητική ρητορική - 2"
- Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου, "Η ποίηση στον καιρό "του τραβήγματος της ψηλής σκάλας""
- Δανιήλ Ι. Ιακώβ, "Μικρά σχόλια για την παρουσία του Καβάφη στο έργο του Ν. Εγγονόπουλου"
- Ανδρέας Μπελεζίνης, "Η "Ερμηνεία" του Διονύσιου του εκ Φουρνά ως "ερμηνεύον" κειμένων του Νίκου Εγγονόπουλου"
- Ρένα Ζαμάρου, Ο ποιητής και τα νεότερα πρόσωπα"
- Αθηνά Βογιατζόγλου, Με αφορμή το ποίημα του Νίκου Εγγονόπουλου "Περί ύψους""
- Ιάκωβος Βούρτσης, "Νίκος Εγγονόπουλος: Η δεκαετία 1944-1954"
- David Connolly, "Από "Μπολιβάρ" σε "Bolivar" ή Μεταφράζοντας ένα ελληνικό ποίημα"
- Στέφανος Διαλησμάς, "Εκδοχές του χιούμορ στο "Μπολιβάρ" του Νίκου Εγγονόπουλου"
- Γιώργος Κεχαγιόγλου, Μερικές διακειμενικές επισημάνσεις στον "Μπολιβάρ" του Νίκου Εγγονόπουλου"
- Νίκη Λοϊζίδη, "Μορφές και ιδιομορφίες του έπους στην τέχνη του ελληνικού υπερρεαλισμού"
- Έλλη Φιλοκύπρου, "Λόγια και ιστορίες από το χωριό των ποδηλάτων"
- Γιώργης Γιατρομανωλάκης, "Προκαταρκτικά στη γλώσσα του Νίκου Εγγονόπουλου"
- Νέλλη Ανδρικοπούλου, "Επί τα ίχνη του Νίκου Εγγονόπουλου"
- Μιχάλης Κ. Άνθης, "Η ψυχαναλυτική διάσταση του αρχαίου μύθου στην ποίηση του Νίκου Εγγονόπουλου: ο μύθος ως διακείμενο"
- Νάνος Βαλαωρίτης, "Νίκος Εγγονόπουλος, ο απόκρυφος και αναφορικός"
- Ολυμπία Ταχοπούλου, "Η απόδραση του μοντέρνου: Ελληνισμός και "πρωτογονισμός" στη μυθολογία του Νίκου Εγγονόπουλου"
- Νίκος Λάζαρης, "Ποίηση και ιστορία στον "Μπολιβάρ" του Νίκου Εγγονόπουλου"
- Δημήτρης Βλαχοδήμος, "Διαβάζοντας το παρελθόν στον Εγγονόπουλο"
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => εισαγωγη-στην-ποιηση-του-εγγονοπουλου-262819
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 112
[writter_id] => 7912
[area_id] => 71
[publish_date] => 1214859600
[first_publish_date] => 1214859600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_133835/133835.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/14/b133835.jpg
[isbn] => 978-960-524-262-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 0
[pages] => 416
[weight] =>
[dimensions] => 24x16
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 28.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1380191104
)
[5] => Array
(
[title_id] => 130590
[title] => Για τον Νίκο Εγγονόπουλο και τον υπερρεαλισμό
[subtitle] => Ένα διακειμενικό δοκίμιο και άλλα μελετήματα
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Tέσσερεις διεισδυτικές μελέτες του φιλόλογου και συγγραφέα Aνδρέα Mπελεζίνη σχετικές με τον «διάλογο» του Nίκου Eγγονόπουλου με τους ομοτέχνους και αντιτέχνους του, εντός και εκτός των ορίων του υπερρεαλισμού, πάντοτε όμως στο πλαίσιο της υπηρέτησης της ποιητικής γραφής.
O Aνδρέας Mπελεζίνης «σκάβει» τον ποιητικό και εικαστικό λόγο του ποιητή, ανιχνεύοντας άλλοτε εμφανείς και άλλοτε υπόγειες διασυνδέσεις με μορφές και θέματα του νέου ελληνισμού.
Iδιαιτέρως στο εκτενές κείμενο «H νεώτερη και σύγχρονη ποίηση στην παιδεία» -μελέτημα που δημοσιεύεται για πρώτη φορά πλήρες και που ο Aνδρέας Eμπειρίκος εκθείασε όταν το πρωτοανέγνωσε λίγες μόλις ημέρες πριν τον θάνατό του- ο συγγραφέας καταθέτει μια άκρως επίκαιρη πρόταση για τον τρόπο διδασκαλίας της ποιήσεως στη σχολική εκπαίδευση, πρόταση που αναδεικνύει τις ιδιαιτερότητες του υπερρεαλισμού ως κατάλληλο υλικό για την παιδική και εφηβική αντίληψη, απενοχοποιώντας με ρηξικέλευθο τρόπο τους όποιους δισταγμούς και αγκυλώσεις του παρελθόντος επί του θέματος.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => για-τον-νικο-εγγονοπουλο-και-τον-υπερρεαλισμο-256333
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 268
[writter_id] => 2583
[area_id] => 1
[publish_date] => 1201816800
[first_publish_date] => 1201816800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_130590/130590.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/14/b130590.jpg
[isbn] => 978-960-518-318-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 197
[weight] => 266
[dimensions] => 21x12
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 16.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1363954683
)
[6] => Array
(
[title_id] => 116482
[title] => Ν. Εγγονόπουλος 1907-1985. Εκατό χρόνια από τη γέννησή του
[subtitle] => "Η αγάπη είναι ο μόνος τρόπος..."
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => "...Στον υπερρεαλισμό δεν προσεχώρησα ποτέ. Τον υπερρεαλισμό τον είχα μέσα μου, όπως είχα μέσα μου το πάθος της ζωγραφικής, από την εποχή που γεννήθηκα. Αλλά, για να βρω τον δρόμο μου τον αληθινό, τον υπερρεαλιστικό, για να μπορέσω να εκδηλωθώ ελεύθερα και απερίσπαστα, αυτό το χρωστώ σε δύο κορυφαίους, στις δύο μεγαλύτερες μορφές που παρουσίασε ποτέ, ίσαμε τώρα, εξ όσων γνωρίζω, το παγκόσμιο υπερρεαλιστικό κίνημα. Ευτύχησα (το λέγω για τρίτη φορά), ευτύχησα να γνωρίσω τον μεγάλο ποιητή Ανδρέα Εμπειρίκο και τον μεγάλο ζωγράφο, τον μεγάλο Βολιώτη Γεώργιο ντε Κήρυκο.
Συγκαταλέγω ανάμεσα στους προσφιλείς μου δασκάλους και τον μεγάλο Πάουλ Κλέε.
Και τώρα πρέπει ίσως να δώσω μιαν εξήγηση για το ζήτημα των "Σχολών". Ενώ στην δεύτερη παρένθεση δήλωνα πως δεν αναγνώρισα σχολές, τώρα λέω πως σεμνύνομαι να ανήκω στην υπερ-
ρεαλιστική σχολή.
Πραγματικά οι σχολές δεν παίζουν κανένα ρόλο στην αξιοποίηση ενός καλλιτεχνήματος. 'Εχουν όμως μεγάλη σημασία για τον ίδιο τον καλλιτέχνη: μέσα στην συγγενική προς τον εαυτό του Σχολή ο καλλιτέχνης θα εργαστεί πιο άνετα, πιο σταθερά, μπορώ να πω πιο πετυχημένα...
1963 ...Έτσι, η ζωγραφική γίνεται με το χρώμα. Το σχέδιο είναι το σχήμα που παίρνει η χρωματι-
κή κηλίδα για να συμβάλει, συνθετικά με τις άλλες κηλίδες, στην νόμιμη αξιοποίηση της επίπεδης επιφάνειας του πίνακος.
Σε μένα, οι αντιδράσεις, μπρος στα φαινόμενα της ζωής, εκδηλώνονται σε χρωματικά σύνολα. Αυτά τα χρωματικά σύνολα προσπαθώ να εκφράσω στα έργα μου, ερμηνεύοντας τις χρωματικές κηλίδες σύμφωνα, γιατί είμαι Έλλην, με τις μορφές τις οικείες που με περιβάλλουν. Προσθέτω ότι προσπαθώ, σε κάθε πίνακά μου, σ' αυτόν τούτον δηλαδή τον πίνακα, να προσδώσω τη στερεότητα του αντικειμένου.
Το απόφθεγμα του Σολωμού: "πρέπει πρώτα με δύναμη να συλλάβη ο νους, κι έπειτα η καρδιά βαθειά να αισθανθή ό, τι ο νους συνέλαβε", είναι πάντα παρόν στη σκέψη μου...
1963
ΓIΑ ΤΟΝ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ
...0 πραγματικός ποιητής ζη αιώνια. 0 Σικελιανός δεν θα πεθάνει ποτέ: εν όσω θα υπάρχουν άνθρωποι και τα γραφτά λόγια θάχουν κάποιο νόημα, ο στίχος του θα γοητεύη, θα ευμορφαίνη
τη ζωή, θα παρηγορή. Ευτυχείς όσοι τον εγνωρίσαμε, δυστυχείς όσοι τον εγνωρίσαμε και τον εχάσαμε απ' ανάμεσό μας, λέω πρόωρα, τον λεβέντη. Σεβασμός και θαυμασμός, και για τον άνθρωπο και για τον ποιητή, να τι πρέπει να περιβάλλη τη μνήμη του...
1966
ΓIΑ ΤΟ ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ
...0 ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ είναι, για μένα, ένας από τους μεγαλύτερους ποιητάς των αιώνων. Ο ΣΟΛΩΜΟΣ (ο πρώτος), ο BAUDELAIRE και ο HOLDERLIN με συνοδεύουνε, ανελλιπώς, από τα παιδικά μου χρόνια ίσαμε σήμερα. Κατόπιν αγάπησα τον LAUTREAMONT, τον ΚΑΒΑΦΗ, τον ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, τον APOLLINAIRE. Ο ΣΟΛΩΜΟΣ όμως παραμένει πάντα, φυσικά, ο πρώτος.
'0, τι κι αν έγραφε ο ΣΟΛΩΜΟΣ είναι κι ένα αριστούργημα. Απ' τη νεανική του περίοδο μέχρι το κορύφωμα της παραγωγής του, αλλά και τα σατυρικά του, τα πεζά του, οι επιστολές του, είναι, κυριολεκτικά, θαύματα. Ακόμα κι οι ιταλικές δοκιμές του, που βέβαια σκόπευε τελικά να τις μεταπλάση και να τις ολοκληρώση στα ελληνικά.
Τώρα, αν έγραφε αυτές τις σκληρές παρατηρήσεις, για τους ιδίους του τους στίχους, στα περιθώρια των εκδοθέντων ύμνων του, αυτό δεν πρέπει ποσώς να μας επηρεάζη. Aντίθετα μας πείθει για τη δίψα που είχε, ο μέγας αυτός καλλιτέχνης, για μια περαιτέρω τελειοποίηση των ήδη απόλυτα τέλειων επιτευγμάτων του..."
1975
Νίκος Εγγονόπουλος
[contents] =>
[notes] => Σύνταξη χρονολογίου: Ιάκωβος Βούρτσης. Σχεδιασμός καταλόγου: Σταύρος Κούλας. Η βιβλιογραφία περιλαμβάνει μικρή επιλογή βιβλίων και άρθρων για το έργο του Νίκου Εγγονόπουλου. Η εργογραφία περιλαμβάνει τις ποιητικές του συλλογές, τα δοκίμια, καθώς και τρέχουσες εκδόσεις βιβλίων του με πίνακες και σχέδια.
[lang_code] => el
[seo_url] => ν.-εγγονοπουλος-1907-1985.-εκατο-χρονια-απο-τη-γεννηση-του-228173
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 110
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1170280800
[first_publish_date] => 1170280800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_116482/116482.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/12/b116482.jpg
[isbn] => 978-960-7894-36-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 77
[weight] => 600
[dimensions] => 33x24
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 15.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1383310646
)
[7] => Array
(
[title_id] => 87104
[title] => Παρουσιάσεις ποιητών
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Παρουσίες
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => παρουσιασεις-ποιητων-170473
[deleted] => 0
[category_id] => 47
[publisher_id] => 6685
[writter_id] => 2583
[area_id] => 181
[publish_date] => 1083358800
[first_publish_date] => 1083358800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_87104/87104.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/09/b87104.jpg
[isbn] => 978-960-8260-61-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 103
[weight] => 164
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 9.95
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1093943319
)
[8] => Array
(
[title_id] => 5206
[title] => Ο όψιμος Ελύτης
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Δοκίμια για το ποιητικό έργο του Οδυσσέα Ελύτη, δημοσιευμένα σε διάφορα έντυπα την περίοδο από το 1978 έως το 1977.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ο-οψιμος-ελυτης-10025
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 286
[writter_id] => 2583
[area_id] => 1
[publish_date] => 920239200
[first_publish_date] => 920239200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_5206/5206.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/01/b5206.jpg
[isbn] => 978-960-7721-42-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 300
[weight] =>
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 15.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1312270632
)
[9] => Array
(
[title_id] => 36051
[title] => Κριτικό τρίπτυχο
[subtitle] => Αναγνώσεις, κριτικές παρουσιάσεις
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Δοκίμιο
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => κριτικο-τριπτυχο-70343
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 363
[writter_id] => 2583
[area_id] => 1
[publish_date] => 662680800
[first_publish_date] => 662680800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/04/b36051.jpg
[isbn] => 978-960-7218-20-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 222
[weight] =>
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 9.04
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 963836034
)
)
)
[2] => Array
(
[type] => Εισήγηση
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 82265
[title] => Διονύσιος Σολωμός: κανών νεοελληνικού πνευματικού βίου;
[subtitle] => Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 200 χρόνων από τη γέννηση του ποιητή: Επιστημονικό συμπόσιο, 30 Οκτωβρίου - 1 Νοεμβρίου 1997
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Πρακτικά Επιστημονικών Συμποσίων
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => διονυσιος-σολωμος:-κανων-νεοελληνικου-πνευματικου-βιου;-160813
[deleted] => 0
[category_id] => 39
[publisher_id] => 691
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 928184400
[first_publish_date] => 928184400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_82265/82265.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/09/b82265.jpg
[isbn] => 978-960-259-099-7
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 391
[weight] => 579
[dimensions] => 21x13
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 17.64
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1314603046
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Μπελεζίνης, Ανδρέας, 1929-2011
Ο Αντρέας Μπελεζίνης (1929-2011) γεννήθηκε στην Πάτρα. Μεγάλωσε στη συνοικία του Αγίου Ανδρέα και στην Αρόη (Χαλίλι). Τελείωσε το τότε οκτατάξιο γυμνάσιο στη Μέση Σχολή και τις δύο τελευταίες τάξεις στο Δ΄ Αρρένων Πατρών. Φοίτησε στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών (φιλολογικό τμήμα), το Δ.Μ.Ε. και έκανε ένα μικρό διάστημα μεταπτυχιακά στην ιστορία. Δίδαξε σε φροντιστήριο και για 5 χρόνια στο δημόσιο. Παραιτήθηκε το 1966, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και γύρισε στα φροντιστήρια. "Προαγωγός εις ποίησιν", είπε πολλά, έγραψε λιγότερα και δημοσίευσε ελάχιστα. Εξέδωσε και συνδιηύθυνε τα περιοδικά "Όστρακο" (στην Πάτρα, τρία τεύχη) και "Σπείρα" (στην Αθήνα, σε τρεις περιόδους). Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Συμποσίου Ποίησης και επίτιμος πρόεδρός του. Πέθανε στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 2011.
Στη νεκρολογία του στην εφημερίδα "Αυγή" της 23/1/2011, ο Αλέξης Ζήρας έγραψε για τον Ανδρέα Μπελεζίνη: "Ο Ανδρέας Μπελεζίνης (Πάτρα 1929 - Αθήνα 2011) ήταν ο χαρακτηριστικός τύπος του λογίου που όταν βρέθηκε στα καλύτερα χρόνια του, στα χρόνια ας πούμε της κριτικής του ωριμότητας, μετά το 1980, δεν καταπιάστηκε με αυτό που ήταν στις ικανότητές του, τη σύνθεση. Την εντυπωσιακή του ενεργητικότητα, αυτό το αεικίνητο που τον διέκρινε και που συνοδευόταν από την έκφραση της συνεχούς έντασης και του τεταμένου θυμικού στις κινήσεις, στις αντιδράσεις και στον τρόπο που μιλούσε, τα απορροφούσαν κατά ένα μέρος, όχι το μικρότερο, η διδασκαλία και η αγάπη για τους μαθητές του. [...] Το ότι ο Μπελεζίνης άργησε να κάνει το βήμα προς τη σύνθεση είναι αμέσως αντιληπτό από το ότι η πρώτη του σχετική μελέτη, "Η Νεολιθική νυχτωδία στην Κροστάνδη του Νίκου Καρούζου: μια ανάγνωση", δημοσιεύτηκε το 1987, όταν ήταν πενήντα οκτώ ετών, ενώ είχαν προηγηθεί πολλές συντομότερες σπουδές του πάνω στη σύγχρονη ελληνική ποίηση -το προνομιακό πεδίο του κριτικού του ενδιαφέροντος. Στα εικοσιτέσσερα χρόνια που ακολούθησαν, εκτός από μία ακόμα συνθετική μελέτη για τα ποιήματα του Όψιμου Ελύτη (1999), όλα τα άλλα βιβλία του Ανδρέα Μπελεζίνη ήταν συναγωγές άρθρων, παρουσιάσεων και βιβλιοκρισιών: "Εύσημοι και άσημοι λόγοι" (1988), "Κριτικό τρίπτυχο" (1991), "Παρουσιάσεις ποιητών" (2004), "Για τον Νίκο Εγγονόπουλο" (2007). Πάλι καλά, γιατί όπως όλοι γνωρίζουμε τα ασυγκέντρωτα μελετήματα τα περιμένει η μοίρα των ανενεργών κειμένων, σκορπισμένων και θαμμένων σε διάφορα βραχύβια ως επί το πλείστον έντυπα. [...] Λέω, χωρίς να πιστεύω πως υπερβάλλω, ότι ο Μπελεζίνης δούλεψε "ψιλοβελονιά" με αφορμή τις "συναντήσεις" ή τις "προσλήψεις" του ποιητή. Και να μην ξεχνάμε καθόλου, το όχι λιγότερο σημαντικό και απολύτως χαρακτηριστικό για τον κριτικό νου και τον κριτικό λόγο του, το ότι ο λόγος του, από τα πρώτα του ακόμα γραπτά, διαπνεόταν από μια ευφορία, από τη χαρά και την ψυχική ευδία ενός αναγνώστη που ενθουσιαζόταν συνομιλώντας με την υψηλή και καρπερή ποίηση. Μια ευφορία που δεν ήταν ασύνδετη με τον άκρως παρορμητικό και εκρηκτικό του χαρακτήρα και που, όχι σπάνια, τον παρέσυρε σε παρεκβάσεις απέραντες. Όχι όμως για να κάνει μέσα από αυτές επίδειξη γνώσεων, αλλά για να μεταφέρει σ' αυτόν που θα τύχαινε να τον διαβάσει την έκσταση των ανακαλύψεών του, ενδοκειμενικών ή περικειμενικών, καθώς στα κριτικά του η μία διαδέχεται την άλλη σε μια ατέλειωτη σειρά! [...]"
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.