Array
(
[0] => Array
(
[type] => Επιμέλεια
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 278047
[title] => Ιχνηλατώντας τη διείσδυση του ρατσισμού στον αντιρατσιστικό λόγο
[subtitle] => Μελέτες για τον ρευστό ρατσισμό
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε συνδυαστικά τον ρατσιστικό και τον αντιρατσιστικό λόγο είναι πως πρόκειται για δύο απόλυτα αντιτιθέμενους λόγους, πως ένα κείμενο μπορεί να εντάσσεται είτε στον έναν είτε στον άλλο λόγο, ποτέ και στους δύο ταυτόχρονα. Στον ανά χείρας τόμο, υποστηρίζουμε ότι ο ρατσιστικός και ο αντιρατσιστικός λόγος δεν διαφέρουν όσο συνήθως θεωρείται αλλά ενίοτε βασίζονται σε κοινές παραδοχές, αναπαράγοντας κοινές κοινωνιοπολιτικές πρακτικές και αξίες. Με άλλα λόγια, επιδίωξή μας είναι να αναδείξουμε ότι οι δύο αυτοί λόγοι δεν αλληλοαποκλείονται αυτόματα, αλλά εν πολλοίς συνυπάρχουν και επικαλύπτονται.
Ο τόμος αυτός αποτελεί παραδοτέο του ερευνητικού προγράμματος «TRACE: Ανιχνεύοντας τον ρατσισμό στον αντιρατσιστικό λόγο: Μια κριτική προσέγγιση στον ευρωπαϊκό δημόσιο λόγο για τη μεταναστευτική και προσφυγική κρίση», το οποίο χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (HFRI-FM17-42, HFRI 2019-2022).
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ιχνηλατωντας-τη-διεισδυση-του-ρατσισμου-στον-αντιρατσιστικο-λογο-549871
[deleted] => 0
[category_id] => 1
[publisher_id] => 8115
[writter_id] => 0
[area_id] => 1
[publish_date] => 1684702800
[first_publish_date] => 1684702800
[future_publish_date] => -2147483648
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_278047/278047.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/28/b278047.jpg
[isbn] => 978-960-635-544-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 496
[weight] => 725
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] => 37
[original_lang] => 37
[translated_from] => 0
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] => 0
[age_to] => 0
[price] => 29.90
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1684732092
)
[1] => Array
(
[title_id] => 214610
[title] => Γλωσσική ποικιλότητα και κριτικοί γραμματισμοί στον λόγο της μαζικής κουλτούρας: Εκπαιδευτικές προτάσεις για το γλωσσικό μάθημα
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] => pdf
[summary] => Ο παρών Τόμος αποτυπώνει τις εργασίες της διημερίδας "Γλώσσα, μαζική κουλτούρα και κριτικός γραμματισμός" που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2015 στη Φλώρινα, στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της διάχυσης των αποτελεσμάτων του ερευνητικού προγράμματος Θαλής (2011-2015) με τίτλο: "Γλωσσική ποικιλότητα και γλωσσικές ιδεολογίες στα κείμενα μαζικής κουλτούρας: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση παιδαγωγικού υλικού για την ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης" (Επιστημονικά Υπεύθυνη: Αναστασία Στάμου, Φορέας Χρηματοδότησης: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση").
Δεν είναι στις προθέσεις μας να καταγραφεί στον παρόντα Τόμο το σύνολο των ερευνητικών αποτελεσμάτων ενός πολυετούς προγράμματος αλλά να αποτυπωθούν οι εκπαιδευτικές προτάσεις του προγράμματος, με στόχο την πιθανή δοκιμή και αξιοποίησή τους στο γλωσσικό μάθημα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Ειδικότερα, στο πρόγραμμα Θαλής εξετάσαμε τη δυνατότητα εισαγωγής κειμένων μαζικής κουλτούρας (π.χ. από τηλεοπτικά προγράμματα, διαφημίσεις, ταινίες, διαδίκτυο, εφημερίδες κ.λπ.) στο γλωσσικό μάθημα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο). Ως εκ τούτου, επιχειρήσαμε τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, με σκοπό την καλλιέργεια του κριτικού γραμματισμού των μαθητών/τριών σε φαινόμενα γλωσσικής ποικιλότητας, δηλαδή την ευαισθητοποίηση και προώθηση της κριτικής τους σκέψης όσον αφορά τις κοινωνικές συνθήκες της γλωσσικής χρήσης.
[contents] =>
[notes] => Διατίθεται ελεύθερα με άδεια Creative Commons μέσω του δικτυακού τόπου www.saitapublications.gr
[lang_code] => el
[seo_url] => γλωσσικη-ποικιλοτητα-και-κριτικοι-γραμματισμοι-στον-λογο-της-μαζικης-κουλτουρας:-εκπαιδευτικες-προτασεις-για-το-γλωσσικο-μαθημα-423173
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 9378
[writter_id] => 7912
[area_id] => 81
[publish_date] => 1462050000
[first_publish_date] => 1462050000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 14
[image_url] => /assets/images/books/book_214610/214610.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/22/b214610.jpg
[isbn] => 978-618-5147-81-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 0
[pages] => 206
[weight] =>
[dimensions] =>
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 0.00
[vat] => 6
[related_url] => http://www.saitapublications.gr/2016/05/ebook.202.html
[last_update] => 1483001697
)
)
)
[1] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 247306
[title] => Από τον εθνικό στον μετα-εθνικό λόγο
[subtitle] => Μεταναστευτικές ταυτότητες και κριτική εκπαίδευση
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Θεωρητικές Επιστήμες: Γλωσσολογία
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Στον πυρήνα του βιβλίου βρίσκεται η κοινωνιογλωσσολογική ανάλυση, ειδικότερα η κριτική ανάλυση, κειμένων που έχουν παραχθεί από μετανάστες μαθητές και μαθήτριες στην Ελλάδα. Το ειδικότερο ζητούμενο της ανάλυσης αφορά τις ταυτότητες τις οποίες οι μετανάστες μαθητές και μαθήτριες κατασκευάζουν στα υπό μελέτη κείμενα. Η ανάλυση αναδεικνύει τον κεντρικό ρόλο που κατέχει ο εθνικός ομογενοποιητικός λόγος στην παραγωγή των μαθητικών κειμένων και στην κατασκευή των ταυτοτήτων των μαθητών και μαθητριών.
Στο βιβλίο, μας απασχολεί επίσης η αξιοποίηση στην εκπαιδευτική πράξη των κειμένων ταυτότητας των μεταναστών μαθητών και μαθητριών τα οποία, δίνοντας αφορμές για δραστηριότητες αναστοχασμού και ενσυναίσθησης, θεωρούμε ότι μπορούν να ευαισθητοποιήσουν όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες μιας σχολικής τάξης ώστε να σταθούν κριτικά απέναντι στον εθνικό λόγο και στις απορρέουσες από αυτόν ανισότητες. Στο πλαίσιο αυτό, ισχυριζόμαστε ότι μπορεί να ανοίξει ο δρόμος αναζήτησης και διερεύνησης ενός εναλλακτικού μετα-εθνικού λόγου, αντίπαλου προς τον εθνικό, που δεν θα απαγορεύει τις απρόβλεπτες προοπτικές συνάντησης και μείξης των γλωσσών και των πολιτισμών όλων των μελών μιας σχολικής τάξης, αλλά και γενικότερα των ατόμων που συνυπάρχουν σ’ έναν κοινωνικό τόπο. Ενός λόγου που θα εδράζεται στην κινητικότητα των μεταναστών και των προσφύγων και θα ενεργοποιείται ακριβώς από αυτήν, καθώς και από τη ρευστότητα της γλωσσικής και πολιτισμικής πραγματικότητας.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => απο-τον-εθνικο-στον-μετα-εθνικο-λογο-488489
[deleted] => 0
[category_id] => 8
[publisher_id] => 20
[writter_id] => 46096
[area_id] => 1
[publish_date] => 1588280400
[first_publish_date] => 1588280400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_247306/247306.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/25/b247306.jpg
[isbn] => 978-960-16-8572-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 406
[weight] => 522
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 18.80
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1591868828
)
[1] => Array
(
[title_id] => 240090
[title] => Γλωσσική ποικιλία
[subtitle] => Μελέτες αφιερωμένες στην Αγγελική Ράλλη
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Η γλωσσική ποικιλία αφορά κοινωνικές, γεωγραφικές, δομικές και λειτουργικές εκφάνσεις της γλώσσας και ως εκ τούτου είναι πολύ δύσκολο να δοθεί ένας και μοναδικός ορισμός που θα καλύπτει όλο το φάσμα. Ωστόσο, μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι η ποικιλότητα, δηλαδή η ύπαρξη ποικιλίας (ή πολλών ποικιλιών), αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της γλώσσας. Παρά την αυξημένη σημασία του φαινομένου, πολύ περιορισμένες μελέτες στην ελληνική βιβλιογραφία έχουν επικεντρωθεί σε αυτό το ζήτημα, ενώ ο αριθμός των αντίστοιχων μελετών στη διεθνή βιβλιογραφία, αν και φανερά μεγαλύτερος, είναι επίσης περιορισμένος.
Ο στόχος του παρόντος βιβλίου είναι διττός. Ο πρώτος στόχος που θέσαμε είναι να γίνει μία συγκεντρωτική επισκόπηση του φαινομένου της γλωσσικής ποικιλίας. Ο δεύτερος στόχος που θέσαμε είναι να παρουσιάσουμε ενδιαφέροντα φαινόμενα που καταδεικνύουν ότι η ποικιλότητα αποτελεί μία σημαντική έκφανση της Ελληνικής. Για τον λόγο αυτό προσπαθήσαμε να συμπεριλάβουμε ένα ευρύ φάσμα μελετών που αντλούν δεδομένα τόσο από την Κοινή Νέα Ελληνική όσο και από τις διαλέκτους.
Ο τόμος αυτός περιλαμβάνει τριάντα μελέτες από εξειδικευμένους επιστήμονες, καταξιωμένους στον χώρο τους που μελετούν την ποικιλία. Ως εκ τούτου αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τη μελέτη της ποικιλίας από τους ερευνητές, ανάλογα με τα θεωρητικά τους ενδιαφέροντα. Τέλος, ελπίζουμε να αποτελέσει μια ενδιαφέρουσα συλλογή μελετημάτων και για το ευρύτερο κοινό το οποίο θα ανακαλύψει ποικίλα ερευνητικά δεδομένα και επιστημονικές απόψεις.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => γλωσσικη-ποικιλια-474069
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 9734
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1567285200
[first_publish_date] => 1567285200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_240090/240090.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/25/b240090.jpg
[isbn] => 978-960-628-051-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 584
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 37.10
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1568188327
)
[2] => Array
(
[title_id] => 171088
[title] => Γλώσσα και σεξουαλικότητα
[subtitle] => Γλωσσολογικές και ανθρωπολογικές προσεγγίσεις
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Η μελέτη της σχέσης γλώσσας και σεξουαλικότητας, μετεξέλιξη της μελέτης γλώσσας και φύλου, αποτελεί το αντικείμενο αυτού του συλλογικού τόμου, στον οποίο συμπράττουν γλωσσολόγοι και ανθρωπολόγοι σε μια προσπάθεια διερεύνησης ποικίλων όψεων ενός ελάχιστα μελετημένου αντικειμένου. Δώδεκα κείμενα που οργανώνονται σε τέσσερις θεματικές ενότητες αναδεικνύουν την πολύπλοκη ενδεικτική σχέση γλώσσας-φύλου-σεξουαλικότητας σε ποικίλα συμφραζόμενα που περιλαμβάνουν τις γνωστές σεξουαλικές ταυτοτικές κατηγοριοποιήσεις χωρίς να περιορίζονται σε αυτές. Βασική αφετηρία για τους συγγραφείς είναι η γλωσσική συγκρότηση του φύλου και -δεδομένης της άρρητης προσδοκίας για ετεροφυλόφιλη σεξουαλική επιθυμία και συμπεριφορά (ετεροκανονικότητα)- η ενδεικτική σχέση φύλου και σεξουαλικότητας μέσω της γλώσσας. Ο έμφυλος εαυτός συγκροτείται γλωσσικά παραπέμποντας στη συνέχεια σε σεξουαλικές υποκειμενικότητες οι οποίες, παρότι εν πολλοίς προκαθορισμένες, γίνονται αντικείμενο έντονης και συνεχούς διαπραγμάτευσης και αμφισβήτησης. Στα κείμενα του τόμου οι αναγνώστες θα βρουν μια ποικιλία προσεγγίσεων της σεξουαλικότητας και της γλώσσας στην οποία αυτή εκφράζεται. Σημαντικό πλεονέκτημα αυτού του τόμου είναι ότι καλύπτει μια ευρύτατη γκάμα θεμάτων -από το τηλεφωνικό σεξ, την κονσομασιόν και τη συγκρότηση ετερο- και ομοσεξουαλικών ταυτοτήτων γυναικών και ανδρών, έως έναν επικήδειο που αποσιωπά τη ζωή του νεαρού εκλιπόντος από τον ιό του AIDS, το λόγο της γκέι πορνογραφίας και των "θαυμαστών" προεγχειρητικών διεμφυλικών γυναικών, μεταξύ άλλων- ενώ αποφεύγει μια προσέγγιση της σεξουαλικότητας σαν να αφορούσε αποκλειστικά την ομοφυλοφιλική ή μη-ετεροσεξουαλική συμπεριφορά. Με αυτόν τον τρόπο συνεισφέρει στην κατανόηση της ετεροφυλοφιλίας ως (ακόμη μίας) σεξουαλικότητας, πράγμα αναγκαίο προκειμένου να συνειδητοποιήσουμε το κανονιστικό της δυναμικό -αυτό που την καθιστά το μέτρο βάσει του οποίου μετριόμαστε όλοι και όλες, ακόμη κι όταν επιλέγουμε παρτενέρ του άλλου φύλου.
[contents] =>
[notes] => Εισαγωγή: Κώστας Κανάκης.
[lang_code] => el
[seo_url] => γλωσσα-και-σεξουαλικοτητα-336449
[deleted] => 0
[category_id] => 8
[publisher_id] => 60
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1317416400
[first_publish_date] => 1317416400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_171088/171088.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/18/b171088.jpg
[isbn] => 978-960-8219-74-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 398
[weight] => 669
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 23.43
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1320415562
)
[3] => Array
(
[title_id] => 162770
[title] => Ταυτότητες, αφηγήσεις και γλωσσική εκπαίδευση
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Ελληνική Γλώσσα: Θεωρία και Διδακτική
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το βιβλίο αυτό χωρίζεται σε τρία μέρη, καθένα από τα οποία αντιστοιχεί στους τρεις όρους του τίτλου: "ταυτότητες, αφηγήσεις, γλωσσική εκπαίδευση". Κεντρικός στόχος του βιβλίου είναι να καταστήσει σαφή τη θέση ότι, στον σύγχρονο ρευστό και διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο, οι ταυτότητες επιλέγονται κατά περίσταση από τους ομιλητές και τις ομιλήτριες και συχνά κατασκευάζονται μέσω του αφηγηματικού λόγου. Οι συγγραφείς υποστηρίζουν τη θέση αυτή αναλύοντας ποικίλες αυθεντικές αφηγήσεις, προφορικές και γραπτές. Διατείνονται, τέλος, ότι η διαδικασία κατασκευής ταυτοτήτων μέσω του αφηγηματικού λόγου είναι σκόπιμο να λαμβάνεται υπόψη σε ένα πλαίσιο κριτικής γλωσσικής εκπαίδευσης. Κι αυτό προκειμένου οι αυριανοί ενήλικες να μπορούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τον εαυτό τους σε διαφορετικές επικοινωνιακές περιστάσεις, αλλά και να αντιλαμβάνονται τον τρόπο με τον οποίο οι συνομιλητές και οι συνομιλήτριές τους επιχειρούν να προβάλουν τον εαυτό τους, ιδιαίτερα μάλιστα όταν προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά ή/και πολιτισμικά περιβάλλοντα.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ταυτοτητες,-αφηγησεις-και-γλωσσικη-εκπαιδευση-319929
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 20
[writter_id] => 46096
[area_id] => 1
[publish_date] => 1293832800
[first_publish_date] => 1293832800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_162770/162770.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/17/b162770.jpg
[isbn] => 978-960-16-3746-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 295
[weight] => 541
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 21.70
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1297337780
)
[4] => Array
(
[title_id] => 139726
[title] => Ο λόγος της μαζικής επικοινωνίας
[subtitle] => Το ελληνικό παράδειγμα
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο λόγος των ελληνικών μέσων ενημέρωσης, πολλαπλασιασμένος αντίλαλος των διεθνών πρακτορείων ειδήσεων ή αυθεντικό προϊόν της εγχώριας κοινότητας των επαγγελματικών δημοσιογράφων και των συνεργατών αρθρογράφων που εκλαϊκεύουν τον λόγο των επιστημών, της τεχνολογίας και της θεωρητικής κριτικής, αποτελεί σε μεγάλο βαθμό μιας αχαρτογράφητη επικράτεια. Εξίσου άγνωστος, ως προς το ιστορικό του διάνυσμα και τη γλωσσική-ειδολογική του σύσταση, είναι και ο πρω��εϊκός λόγος της μαζικής επικοινωνίας (διαφήμιση, ντοκιμαντέρ, τηλεοπτικές σειρές, κόμικς κ.ά.). Εκτός από άρθρα που εξετάζουν το γλωσσικό ανάγλυφο ή την κειμενική ταυτότητα ειδών της διαμεσολαβημένης επικοινωνίας και ενημέρωσης -τα τελευταία χρόνια είναι γεγονός ότι πληθαίνουν ενθαρρυντικά-, ευάριθμες είναι οι μεγαλύτερης έκτασης μελέτες ή συλλογικές απόπειρες ανάλυσης του λόγου των ελληνικών μέσων ενημέρωσης.
Ο παρών τόμος φιλοδοξεί να καλύψει ουσιώδη κενά στη μελέτη της σύγχρονης ελληνικής δημοσιογραφίας και διαφήμισης. Συγκεντρώνει 19 άρθρα που ανιχνεύουν το συμφραστικό, πολιτισμικό και ιδεολογικό πλαίσιο, τα οργανωτικά πρότυπα, τις στρατηγικές λόγου και το ύφος πολλών ειδών της έντυπης και τηλεοπτικής δημοσιογραφίας. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο άξονας της ανάλυσης δεν είναι το είδος λόγου αλλά οι γλωσσικές αναπαραστάσεις φαινομένων που συνδέονται στενά με οτν λόγο των μέσων ενημέρωσης, όπως οι γλωσσικές ιδεολογίες, η χρήση των πηγών ή η διαχείριση του διαδικτύου ως νέου διαύλου επικοινωνίας και ενημέρωσης. Επίσης, μελετώνται γλωσσικές ιδιαιτερότητες και είδη του διαφημιστικού λόγου. Τέλος, φωτίζεται με επάρκεια, ελπίζουμε, και η ταυτότητα του "ελληνικού παραδείγματος": η αναπόφευκτη στοίχισή του σε επαγγελματικές παραδόσεις της μητροπολιτικής Δύσης -εσχάτως και στην "οικουμενικότητα" του παγκόσμιου ιστού- αλλά κι η εθνική και πολιτισμική ιδιοπροσωπία του.
Περιέχονται τα κεφάλαια:
- Η ειδησεογραφία στον Τύπο
- Η συνέντευξη στον Τύπο και την τηλεόραση
- Η σχολιαστική αρθρογραφία
- Η διαφήμιση
- Γλώσσα και ΜΜΕ
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ο-λογος-της-μαζικης-επικοινωνιας-274513
[deleted] => 0
[category_id] => 8
[publisher_id] => 6564
[writter_id] => 7912
[area_id] => 74
[publish_date] => 1233439200
[first_publish_date] => 1233439200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_139726/139726.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/14/b139726.jpg
[isbn] => 978-960-231-126-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 627
[weight] => 1177
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 42.60
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1255503600
)
[5] => Array
(
[title_id] => 119625
[title] => Γλώσσα, γένος, φύλο
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Στόχος της παρούσας έκδοσης είναι η καταγραφή του προβληματισμού για θέματα γλώσσας και φύλου σε σχέση με την ελληνική -που αν και περιορισμένος παρ' όλα αυτά υπάρχει- και η αποτροπή μιας ενδεχόμενης παραγραφής των ζητημάτων που συνεπάγεται στην ελληνική κοινή γνώμη. Σημείο εκκίνησης στο εγχείρημα αυτό αποτελεί το κοινωνικό πρόβλημα, δηλαδή ο κοινωνικός σεξισμός σε βάρος των γυναικών που και σήμερα ακόμη (συν)καθορίζει την ελληνική πραγματικότητα. Αυτό δεν συνιστά φυσικά ένα "γυναικείο" ζήτημα, αλλά ένα ζήτημα σχέσεων, σχέσεων εξουσίας ανάμεσα στα δύο φύλα. Γλωσσολογική αφετηρία αποτελεί η θέση ότι η γλώσσα δεν αντανακλά μόνο παθητικά την κοινωνία, αλλά είναι συστατικός παράγοντας στη συγκρότησή της και κατά συνέπεια ενέχεται δια των ομιλητών και ομιλητριών της στην παραγωγή και αναπαραγωγή των κοινωνικών ανισοτήτων και των ιδεολογιών που τις συντηρούν. Η αποδοχή μιας διαλεκτικής σχέσης μεταξύ γλώσσας και κοινωνίας, σε συνδυασμό με τη βασική θέση περί κοινωνικού σεξισμού, επιβάλλουν τη διερεύνηση της συμβολής της γλώσσας στη διατήρηση της ανισότητας στις σχέσεις των φύλων: η γλωσσολογία δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη π.χ. για μια εξήγηση της οικουμενικότητας της αντρικής κυριαρχίας. Πρέπει όμως να χρεωθεί την ευθύνη για την αποκάλυψη του ρόλου της γλώσσας στη διατήρηση και την αναπαραγωγή των σχέσεων ανισότητας ανάμεσα στα δύο φύλα (αλλά και άλλων ανισοτήτων).
[contents] =>
[notes] => Επανέκδοση: "Παρατηρητής", 2002.
[lang_code] => el
[seo_url] => γλωσσα,-γενος,-φυλο-234447
[deleted] => 0
[category_id] => 8
[publisher_id] => 6564
[writter_id] => 7912
[area_id] => 74
[publish_date] => 1136066400
[first_publish_date] => 1136066400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_119625/119625.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/12/b119625.jpg
[isbn] => 978-960-231-122-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 247
[weight] => 487
[dimensions] => 24x16
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 21.30
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1255503600
)
[6] => Array
(
[title_id] => 98534
[title] => Γλωσσική διδασκαλία και σύσταση των κειμένων
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Θεωρητικές Επιστήμες
[subseries_title] => Γλωσσολογία: Ελληνική Γλώσσα: Θεωρία και Διδακτική
[technical_requirements] =>
[summary] => Βασική θέση του βιβλίου αυτού είναι ότι η γλώσσα χρησιμοποιείται πάντα σε σχέση με ένα επικοινωνιακό πλαίσιο και πάντα ως κείμενο. Ως εκ τούτου, υποστηρίζεται η ένταξη του γλωσσικού μαθήματος σε ένα επικοινωνιακό-λειτουργικό πλαίσιο.
Επισημαίνεται ότι η επικοινωνιακή προσέγγιση πρέπει να κάνει ένα περισσότερο κειμενοκεντρικό βήμα και να προσδιορίσει τους παράγοντες με τους οποίους οικοδομείται ένα κείμενο.
Αναλύονται οι διαφορές μεταξύ του προφορικού και του γραπτού λόγου και συζητούνται εκτενώς ορισμένες από τις πτυχές των παραγόντων εκείνων με τους οποίους επιτυγχάνεται η σύσταση ενός (γραπτού ή προφορικού) κειμένου. Η συζήτηση αυτή μπορεί να συμβάλει στο να συνειδητοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί και, μέσω αυτών, οι εκπαιδευόμενοι ότι το κείμενο δεν είναι μια γραμμική ακολουθία προτάσεων, αλλά έχει τη δική του πολυεπίπεδη οργάνωση.
Δεδομένου ότι ένα πρόγραμμα κειμενικής διδασκαλίας πρέπει να λαμβάνει συστηματικά υπόψη του τα κοινωνικοπολιτισμικά χαρακτηριστικά των μαθητών στους οποίους απευθύνεται, γίνεται ειδική συζήτηση για τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η γλωσσική και κειμενική διδασκαλία σε αλλόγλωσσους μειονοτικούς μαθητές.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => γλωσσικη-διδασκαλια-και-συσταση-των-κειμενων-192387
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 20
[writter_id] => 46096
[area_id] => 1
[publish_date] => 1122843600
[first_publish_date] => 1122843600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/010/b98534.jpg
[isbn] => 978-960-16-1579-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 14
[weight] => 296
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 14.27
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1255503600
)
[7] => Array
(
[title_id] => 75308
[title] => Εισαγωγή σε ζητήματα κοινωνιογλωσσολογίας
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Παραδόσεις
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Το βιβλίο αυτό αποτελεί εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία. Οι συγγραφείς, που διδάσκουν στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, παρουσιάζουν με εύληπτο τρόπο βασικές κοινωνιογλωσσικές έννοιες και προβλήματα, χωρίς να παραγνωρίζουν την επιστημονική έρευνα ούτε να επιχειρούν να υποκαταστήσουν τη ζωντανή διδασκαλία και τα πολλαπλά διδακτικά μέσα. Στον πρόλογό τους σημειώνουν: "προτείνουμε αυτό το εισαγωγικό εγχειρίδιο όχι μόνο για το φοιτητικό αναγνωστικό κοινό αλλά πιθανόν και για ένα ευρύτερο κοινό με ενδιαφέρον για την κοινωνική διάσταση της γλώσσας".
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => εισαγωγη-σε-ζητηματα-κοινωνιογλωσσολογιας-146985
[deleted] => 0
[category_id] => 8
[publisher_id] => 432
[writter_id] => 46096
[area_id] => 1
[publish_date] => 1009836000
[first_publish_date] => 1009836000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_75308/75308.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/08/b75308.jpg
[isbn] => 978-960-87114-8-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 247
[weight] => 329
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 15.28
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1100862000
)
)
)
[2] => Array
(
[type] => Εισήγηση
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 131667
[title] => Μελέτες για την ελληνική γλώσσα: Γλώσσα και κοινωνία
[subtitle] => Πρακτικά της ετήσιας συνάντησης του τομέα γλωσσολογίας του τμήματος φιλολογίας της φιλοσοφικής σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: 21-22 Μαΐου 2007
[parallel_title] => Studies in Greek Linguistics: Language & Society: Proceedings of the Annual Meeting of the Department of Linguistics, School of Philology, Faculty of Philosophy Aristotle University of Thessaloniki, April 21-22, 2007
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο τόμος αυτός περιλαμβάνει κείμενα που ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο της 28ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ (21-21 Απριλίου 2007) με θέμα "Γλώσσα & κοινωνία". Οι ανακοινώσεις εντάσσονται σε μία ευρεία γκάμα φωνών στο χώρο της κοινωνιογλωσσολογίας, χωρίς όμως να διαχέονται ή να συγκαλύπτονται οι επιστημολογικές και μεθοδολογικές τους διαφοροποιήσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι οι κεντρικές ομιλίες της συνάντησης αντιπροσωπεύουν τρεις εξέχουσες σχολές στο χώρο της κοινωνιογλωσσολογίας: τη Νεότερη Ποικιλική Γλωσσολογία, την Κριτική Ανάλυση του Λόγου και την Ανάλυση Συνομιλίας.
Περιέχονται οι εισηγήσεις:
- Penelope Eckert, "Style Matters"
- Emanuel A. Schegloff, "A Different "uh(m)": The Reason-for-the-Call as a Locus of Order".
- Ruth Wodak, ""Communicating Europe": Analyzing, Interpreting, and Understanding Multilingualism and the Discursive Construction of Transnational Identities".
- Αγγελική Αλβανούδη, "Η σχέση γλώσσα και φύλου στις φεμινιστικές θεωρίες της αποδόμησης: Η περίπτωση του γραμματικού γένους".
- Αργύρης Αρχάκης, Δημήτρης Παπαζαχαρίου, "Προσωδιακοί ενδείκτες συνομιλιακών και καταστασιακών ταυτοτήτων σε ευθύ λόγο νέων γυναικών"
- Maria Christodoulidou, "Prefaced Siga in Cypriot Greek Conversations"
- Μαριάνθη Γεωργαλίδου, Χασάν Καϊλή, Aytac Celtek, "Δομές εναλλαγής κωδίκων στη δίγλωσση στα ελληνικά και τουρκικά κοινότητα των μουσουλμάνων της Ρόδου"
- Γιαννούλα Γιαννουλοπούλου, "Η "κοινωνική διγλωσσία" στην Ελλάδα και την Ιταλία και η σύγχρονη κοινωνιογλωσσική έρευνα"
- Πέτρος Διατσέντος, "Η γλωσσική μεταρρύθμιση ανάμεσα στις εγγράμματες ελίτ και το ελληνικό κράτος κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα"
- Κώστας Κανάκης, "Γλώσσα, αρσενικότητα και σεξουαλικότητα στο διαδίκτυο"
- Ελένη Καραφώτη, "Η απάντηση στη φιλοφρόνηση: Στρατηγική προστασίας του προσώπου του ομιλούντος ατόμου".
- Δήμητρα Κάρουλλα - Βρίκκη, "Γλωσσική πολιτική για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Κρήτης: Ζήτημα γλώσσας και ταυτότητας".
- Marilena Karyolemou, "Promoting Bi/Multilingualism in Europe: Language Use and Language Teaching in Higher Education".
- Ευγενία Κλείδωνα, Αντώνης Κουντούρης , Ειρήνη Κρίκη, Ελένη Παπαδάμου, "Η αλλομορφία του α΄ και β΄ πληθ. του μεσοπαθητικού παρατατικού σε αστικές ποικιλίες της νέας ελληνικής"
- Konstantia Kosetzi, "Women's Position in Greek Society: Examining Competing Gendered Discourses in "σχεδόν ποτέ" "Almost Never"".
- Sofia Lampropoulou, "Aspects of Variation of Direct Speech in Greek Adolescent's Storytelling"
- Νίκος Λιόσης, "Θνησιφωνία: Τα εμπειρικά δεδομένα από την τσακωνική".
- Μαριάνθη Μακρή - Τσιλιπάκου, "Η διάσταση του ύφους στην κοινωνιογλωσσολογία"
- Σπυριδούλα Μπέλλα, "Διατύπωση προκλήσεων: Ηλιακές διαφορές".
- Ελένη Μπουτουλούση, "Μεταφορά και επιχειρηματολογία στον λόγο της πολυπολιτισμικότητας"
- Myrto Nerantzi, "Constructing Sociolinguistic Identities in a Misro-Social Context"
- Παναγιώτης Α. Παππάς, ""Άντε μωρή βλαχάρα!": Η ερμηνεία των [li] και [ni] στην ΚΝΕ".
- Παύλος Παύλου, "Η γλωσσομάθεια των καταναλωτών ως παράγοντας διαμόρφωσης του γλωσσικού κειμένου μιας διαφήμισης"
- Περικλής Πολίτης, "Η λεξικοποίηση της πρόβλεψης σε οικονομικές ειδήσεις εφημερίδων: Συγκριτική μελέτη με τη βοήθεια σωμάτων κειμένων".
- Elpiniki Sakareli, "Woman Politicians and Narratives: A Balancing Act".
- Σωτηρία Σαμαρά, Τριανταφυλλιά Κωστούλη, "Διαδικασίες συνοικοδόμησης κειμενικών ειδών και επικοινωνιακών πλαισίων σε μια σχολική τάξη: Μια κοινωνιολογική προσέγγιση".
- Μιχάλης Σετάτος, "Πολυλειτουργικότητα και αρνητική λειτουργικότητα"
- Ελένη Σιδέρη, "Εξιστορώντας την πατρίδα: Η διπλή άρθρωση της ελληνικής γλώσσας με το έθνος και τη διασπορά".
- Βίλλυ Τσάκωνα, "Κοινοβουλευτικός λόγος: Μια πρώτη προσέγγιση".
- Ρούλα Τσοκαλίδου, "Η επαφή των γλωσσών στην εκπαίδευση: Ένα κοινωνιολογικό πολιτικό ζήτημα".
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => μελετες-για-την-ελληνικη-γλωσσα:-γλωσσα-και-κοινωνια-258487
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 6564
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1209589200
[first_publish_date] => 1209589200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_131667/131667.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/14/b131667.jpg
[isbn] => 978-960-231-130-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 413
[weight] => 878
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 26.64
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1255676400
)
)
)
[3] => Array
(
[type] => Μετάφραση
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 11786
[title] => Εισαγωγή στη γλωσσολογία
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] => Language and linguistics
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Θεωρητικές Επιστήμες: Επικοινωνία
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] => Επιστημονική επιμέλεια μετάφρασης: Γιώργος Καρανάσιος
[lang_code] => el
[seo_url] => εισαγωγη-στη-γλωσσολογια-22795
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 20
[writter_id] => 10157
[area_id] => 1
[publish_date] => 794008800
[first_publish_date] => 794008800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/02/b11786.jpg
[isbn] => 978-960-293-982-6
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 298
[weight] =>
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 22.50
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1311765117
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αρχάκης, Αργύρης
Ο Αργύρης Αρχάκης είναι καθηγητής γλωσσολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντοπίζονται στους χώρους της ανάλυσης του λόγου, της κοινωνιογλωσσολογίας και της πραγματολογίας.
Εκδότης:
Πεδίο
ISBN: 978-960-635-544-8
Αθήνα, 2023
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.