Array
(
[0] => Array
(
[type] => Συγγραφέας
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 228077
[title] => Figura in Praesentia: Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Θανάση Νάκα
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Γλωσσοφιλολογική Βιβλιοθήκη
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Οι μελέτες στον παρόντα τόμο αναφέρονται, φυσικά με κάποια αλληλοεπικάλυψη, σε έξι ξεχωριστές θεματικές περιοχές:
[i] Αναφορά σε θέματα λογοτεχνίας και σε συγκεκριμένους λογοτέχνες με τις μελέτες των Χ. Καρατσινίδου, Κ. Μαλαφάντη, Γ. Μπαμπινιώτη, Θ. Πυλαρινού, Μ. Ροδοσθένους·
[ii] Αναφορά σε θέματα γενικά γλώσσας, γλωσσικής χρήσης και/ή συμπεριφοράς με τις μελέτες των P. Mackridge, M. Γκασούκα, M. Μερακλή, Σ. Σκαρτσή, Ν. Τσιτσανούδη·
[iii] Ζητήματα ρητορικής και σχηματικού λόγου εξετάζουν οι μελέτες των Ι. Γαλαντόμου, Γ. Κάρλα, Σ. Μπουσέ, Μ. Παπαδοπούλου & Ε. Παγκουρέλια, Μ. Στεργιούλη, Χ. Στεργιούλη, Σ. Τριαντάρη, Γ. Τσουκνίδα, Α. Χρονοπούλου·
[iv] Ζητήματα Κειμενογλωσσολογίας και Κριτικής Ανάλυσης του Λόγου διερευνώνται στις εργασίες των Α. Αρχάκη & Α. Φτερνιάτη & Α. Δούκα, Μ. Καμηλάκη & Γ. Μαρκόπουλου, Κ. Ντίνα & Α. Στάμου & Ε. Γρίβα & Κ. Μαρωνίτη, Π. Πολίτη, Γ. Σαραφίδου, Α. Χριστοφίδου·
[v] Γλωσσολογικές περιγραφές της Νέας Ελληνικής επιχειρούν οι μελέτες των Γ. Κατσούδα, Γ. Κοτζόγλου, Θ. Νημά, Α. Ράλλη· [vi] Θέματα Γραμματισμών και Διδακτικής της Γλώσσας διερευνούν οι μελέτες των Ε. Γρίβα & Κ. Ντίνα, Π. Καμπάκη-Βουγιουκλή, Α. Καποθανάση & Ε. Μαγουλά, Δ. Κουτσογιάννη & Ι. Χατζηκυριακού, Σ. Κουτσουλέλου.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => figura-in-praesentia:-μελετες-αφιερωμενες-στον-καθηγητη-θαναση-νακα-450071
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 20
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1525122000
[first_publish_date] => 1525122000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_228077/228077.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/23/b228077.jpg
[isbn] => 978-960-16-7988-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 0
[pages] => 640
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 28.60
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1528283462
)
[1] => Array
(
[title_id] => 227080
[title] => Ευγένιος Βούλγαρης, ο homo universalis του νέου ελληνισμού
[subtitle] => 300 χρόνια από τη γέννησή του (1716-1806)
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Κέντρον Ερεύνης του Μεσαιωνικού και Νέου Ελληνισμού
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Περιεχόμενα
Διαδρομές και χειρόγραφα
- Χαρίτων Καρανάσιος, "Ο Ευγένιος Βούλγαρης ως homo univesalis και νους του νέου Ελληνισμού"
- αρχιμ. Εφραίμ Βατοπαιδινός, "Ευγένιος Βούλγρης (1716-1806), ο φωτιστής του Γένους"
- Ελένη Αγγελομάτη-Τσουγκαράκη, "Οι επιστολές του Ευγενίου Βούλγαρη προς τον πατριάρχη Κύριλλο Ε΄"
- Μπόρις Λ. Φόνκιτς, "Αυτόγραφα του Ευγενίου Βουλγάρεως σε συλλογές της Ρωσίας και της Ουκρανίας"
- Ιλία Χατζηπαναγιώτη-Sangmeister, "Τα χρόνια της Χερσώνας (1781-1788): συμβολή στη βιογραφία του Ευγενίου Βούλγαρη"
- Ειρήνη Βοζνεσένσκαγια, "Η εκτέλεση της διαθήκης και ο τάφος του Ευγενίου Βούλγαρη στη Λαύρα Αλεξάνδρου Νιέβσκι στην Αγία Πετρούπολη"
- Σταύρος Μαμαλούκος, "Το οικοδομικό συγκρότημα της Αθωνιάδος Ακαδημίας. Η αρχιτεκτονική του μνημείου και μερικές σκέψεις για την αποκατάστασή του"
Γλώσσα, Φιλοσοφία και Επιστήμη
- Κώστας Δ. Ντίνας, "Γλωσσικές παρατηρήσεις στο έργο του Ευγενίου Βούλγαρη: η περίπτωση της γλωσσικής ποικιλίας"
- Peter Mackridge, "Ο Βούλγαρης φαναριώτης στιχουργός; Σκέψεις για τον τσελεμπή Μέμνονα"
- Κωνσταντίνος Θ. Πέτσιος, "Η μετοχέτευση της ευρωπαϊκής φιλοσοφίας στη νεοελληνική σκέψη μέσω των μεταφράσεων: Η συμβολή του Ευγενίου Βούλγαρι"
- Χαρίτων Καρανάσιος, "Justus Lipsius, Περί ευσταθείας: Ένα άγνωστο αυτόγραφο (και έργο;) του Ευγενίου Βούλγαρη στο Βουκουρέστι"
- Πατσόπουλος Δημήτριος, "Όταν η μετάφραση γίνεται εξελληνισμός: Α. Τακουετίου, Στοιχεία Γεωμετρίας από τον Ευγένιο Βούλγαρη"
- Αθανάσιος Γ. Κάρμης, "Οι ιδεολογικές, πολιτισμικές και παιδαγωγικές θέσεις του Ευγενίου Βουλγάρεως και η απήχησή τους στη νεώτερη εποχή"
Θεολογία και Εκκλησιαστική Πολιτική
- πρωτοπρ. Γεώργιος Δ. Μεταλληνός, "Σοφία και παράχρηση εξουσίας: Ο Ευγένιος Βούλγαρης περί πάπα και παπισμού"
- Βασίλειος Ν. Μακρίδης, "Απόκρισις Ορθοδόξου τινός προς τινα αδελφόν ορθόδοξον περί της των Κατολίκων δυναστείας [...] (Χάλλη 1775): Έργο του Νικηφόρου Θεοτόκη ή του Ευγενίου Βούλγαρη; Στοιχεία, ερμηνείες και υποθέσεις"
- Γεώργιος Δ. Παναγόπουλος, "Αποστολικότητα και ησυχασμός στη θεολογική σκέψη του Ευγενίου Βούλγαρη: Λόγος εκφωνηθείς κατά την ημέραν του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου"
- πρωτοπρ. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης, "Η ευθανασία κατά τον Ευγένιο Βούλγαρι"
- Ολεγκ-Μαξίμ Τσυμπένκο, "Η πραγματεία του Βούλγαρη "Ιστορική μελέτη περί της χρονολογίας βάπτισης της πριγκίπισσας Όλγας της Ρωσίας": Τα πολιτισμικά συμφραζόμενα και οι προεκτάσεις τους"
- Συμεών Α. Πασχαλίδης, "Ο Ευγένιος Βούλγαρης ως εκδότης πατερικών κειμένων"
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ευγενιος-βουλγαρης,-ο-homo-universalis-του-νεου-ελληνισμου-448083
[deleted] => 0
[category_id] => 45
[publisher_id] => 323
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1522530000
[first_publish_date] => 1522530000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_227080/227080.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/23/b227080.jpg
[isbn] => 978-618-5314-05-7
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 635
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 20.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1524812094
)
[2] => Array
(
[title_id] => 216371
[title] => Ελληνική γλώσσα, πολιτισμός και ΜΜΕ
[subtitle] => Από την αρχαιοελληνική γραμματεία έως σήμερα
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Γλωσσολογική Βιβλιοθήκη
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Σε μια εποχή που διακρίνεται από ρευστότητα και επιδείνωση των τοπίων σε όλα σχεδόν τα επίπεδα, ο ρόλος της γλώσσας, που αναμετράται με την ιμπεριαλιστική εικόνα, γίνεται ολοένα και περισσότερο σημαντικός. Η εστίαση στην "ασθενή" ελληνική γλώσσα, με βάση τον γλωσσικό ηγεμονισμό, δείχνει επιτακτική και, σε ένα τέτοιο πλαίσιο, ο τόμος επιχειρεί την ενίσχυση της σύνδεσής της με τα μέσα μαζικής επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης. Επιμένει στην ανάδειξη νεωτερικών ζητημάτων αιχμής, όπως η σχέση της αρχαιοελληνικής γραμματείας με τη δημοσιογραφία, η έννοια της εξουσίας σε κλασικά κείμενα και η μετα-μνημονιακή γλώσσα στη δημόσια σφαίρα. Κορυφαίοι γλωσσολόγοι, νεοελληνιστές και καθηγητές από τα Πανεπιστήμια της Ελλάδας, του Harvard και του Rio de Janeiro καταθέτουν τις απόψεις τους για τη διδασκαλία και τις χρήσεις της ελληνικής γλώσσας σε δια/πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα, την τυποποίησή της και τις γλωσσικές απεικονίσεις της κρίσης, για να καταλήξουν στην "αποθέωση" της γλώσσας ως μείζονος εργαλείου για την καταπολέμηση του φόβου και της χειραγώγησης.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ελληνικη-γλωσσα,-πολιτισμος-και-μμε-426695
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 205
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1485900000
[first_publish_date] => 1485900000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_216371/216371.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/22/b216371.jpg
[isbn] => 978-960-01-1845-2
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 0
[pages] => 471
[weight] =>
[dimensions] => 22x15
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 25.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1489045055
)
[3] => Array
(
[title_id] => 212152
[title] => Ο κριτικός γραμματισμός στη σχολική πράξη
[subtitle] => Αρχίζοντας από το νηπιαγωγείο...
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Ο Κριτικός Γραμματισμός αποτελεί την πιο σύγχρονη φιλοσοφική-ιδεολογική προσέγγιση της γλώσσας και ακολουθείται από αντίστοιχες διδακτικές προτάσεις, πρόσφατα δεν έχει υιοθετηθεί από τα νέα Προγράμματα Σπουδών Γλωσσικής Διδασκαλίας στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Αναπτύχθηκε μέσα σε ένα ευρύ θεωρητικό πλαίσιο του γραμματισμού και των πολυγραμματισμών σε συνδυασμό και με την ανάπτυξη των πολιτισμικών σπουδών από αντιλήψεις που εκφράστηκαν από γλωσσολόγους και παιδαγωγούς σύμφωνα με τις οποίες τα γλωσσικά φαινόμενα συνδέονται πολύ στενά με τα κοινωνικά.
Στο πρώτο μέρος του βιβλίου, μετά από σύντομη ιστορική αναδρομή στη γλωσσική διδασκαλία, επιχειρείται η οριοθέτηση του Γραμματισμού και του δρόμου που διανύθηκε προς τον Κριτικό Γραμματισμό και παράλληλα ένα πέρασμα από διάφορους άλλους Γραμματισμούς. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται ο τρόπος προσέγγισης, ανάλυσης και διδασκαλίας του κειμένου στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής του Κριτικού Γραμματισμού και στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται διδακτικές εφαρμογές και προτάσεις.
Το βιβλίο απευθύνεται σε όποιον θα ήθελε να μάθει ή να διδάξει πώς μπορεί να δει κανείς "πίσω από τα γράμματα και κάτω από τις λέξεις".
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => ο-κριτικος-γραμματισμος-στη-σχολικη-πραξη-418263
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 205
[writter_id] => 21100
[area_id] => 1
[publish_date] => 1472677200
[first_publish_date] => 1472677200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_212152/212152.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/22/b212152.jpg
[isbn] => 978-960-01-1807-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 178
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 10.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1475047156
)
[4] => Array
(
[title_id] => 214610
[title] => Γλωσσική ποικιλότητα και κριτικοί γραμματισμοί στον λόγο της μαζικής κουλτούρας: Εκπαιδευτικές προτάσεις για το γλωσσικό μάθημα
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] => pdf
[summary] => Ο παρών Τόμος αποτυπώνει τις εργασίες της διημερίδας "Γλώσσα, μαζική κουλτούρα και κριτικός γραμματισμός" που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2015 στη Φλώρινα, στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της διάχυσης των αποτελεσμάτων του ερευνητικού προγράμματος Θαλής (2011-2015) με τίτλο: "Γλωσσική ποικιλότητα και γλωσσικές ιδεολογίες στα κείμενα μαζικής κουλτούρας: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση παιδαγωγικού υλικού για την ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης" (Επιστημονικά Υπεύθυνη: Αναστασία Στάμου, Φορέας Χρηματοδότησης: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση").
Δεν είναι στις προθέσεις μας να καταγραφεί στον παρόντα Τόμο το σύνολο των ερευνητικών αποτελεσμάτων ενός πολυετούς προγράμματος αλλά να αποτυπωθούν οι εκπαιδευτικές προτάσεις του προγράμματος, με στόχο την πιθανή δοκιμή και αξιοποίησή τους στο γλωσσικό μάθημα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Ειδικότερα, στο πρόγραμμα Θαλής εξετάσαμε τη δυνατότητα εισαγωγής κειμένων μαζικής κουλτούρας (π.χ. από τηλεοπτικά προγράμματα, διαφημίσεις, ταινίες, διαδίκτυο, εφημερίδες κ.λπ.) στο γλωσσικό μάθημα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο). Ως εκ τούτου, επιχειρήσαμε τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, με σκοπό την καλλιέργεια του κριτικού γραμματισμού των μαθητών/τριών σε φαινόμενα γλωσσικής ποικιλότητας, δηλαδή την ευαισθητοποίηση και προώθηση της κριτικής τους σκέψης όσον αφορά τις κοινωνικές συνθήκες της γλωσσικής χρήσης.
[contents] =>
[notes] => Διατίθεται ελεύθερα με άδεια Creative Commons μέσω του δικτυακού τόπου www.saitapublications.gr
[lang_code] => el
[seo_url] => γλωσσικη-ποικιλοτητα-και-κριτικοι-γραμματισμοι-στον-λογο-της-μαζικης-κουλτουρας:-εκπαιδευτικες-προτασεις-για-το-γλωσσικο-μαθημα-423173
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 9378
[writter_id] => 7912
[area_id] => 81
[publish_date] => 1462050000
[first_publish_date] => 1462050000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 14
[image_url] => /assets/images/books/book_214610/214610.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/22/b214610.jpg
[isbn] => 978-618-5147-81-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 0
[pages] => 206
[weight] =>
[dimensions] =>
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 0.00
[vat] => 6
[related_url] => http://www.saitapublications.gr/2016/05/ebook.202.html
[last_update] => 1483001697
)
[5] => Array
(
[title_id] => 189884
[title] => Γλώσσα και σύγχρονη (πρωτο)σχολική εκπαίδευση
[subtitle] => Επίκαιρες προκλήσεις και προοπτικές
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] => Γλωσσολογική Βιβλιοθήκη
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Η παρούσα συλλογική έκδοση επιχειρεί να συμβάλει στην καταγραφή επίκαιρων απόψεων και νεωτερικών θέσεων για τη γλώσσα και τη σύγχρονη (πρωτο)σχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στην εποχή του πληθωρισμού των πληροφοριών και της θεοποίησης της επικοινωνίας, ο καθορισμός των προτεραιοτήτων της γλωσσικής διδασκαλίας αφορά και επηρεάζει άμεσα τους έμψυχους συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εφαρμογή των πρακτικών για την ενίσχυση της εκμάθησης του λεξιλογίου στο νηπιαγωγείο και την οργάνωση της λεξικής γνώσης από την πλευρά των μαθητών αντιμετωπίζεται ως μια κορυφαία πρόκληση. Επιπλέον, στα ενδιαφέροντα του τόμου συμπεριλαμβάνονται μοντέρνα ζητήματα, όπως η σχέση του Διαδικτύου με τη γλωσσική ποικιλότητα και η παιδαγωγική του κριτικού γραμματισμού.
Όπως προκύπτει, η γλωσσική ανάπτυξη και καλλιέργεια, καθώς και η κατάθεση καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων, παραμένουν αδιαμφισβήτητα προτάγματα της (πρωτο)σχολικής καθημερινότητας και απαιτούν διαρκή και συστηματική μελέτη.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => γλωσσα-και-συγχρονη-πρωτοσχολικη-εκπαιδευση-373859
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 205
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1372626000
[first_publish_date] => 1372626000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_189884/189884.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/19/b189884.jpg
[isbn] => 978-960-01-1589-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 553
[weight] => 888
[dimensions] => 22x15
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 30.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1475047005
)
[6] => Array
(
[title_id] => 182719
[title] => Παιδική ηλικία και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Παιδική ηλικία και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Αναπόσπαστο πλέον κομμάτι της σύγχρονης παιδικής κουλτούρας τα μέσα μαζικής επικοινωνίας απασχολούν σχεδόν καθημερινά το κοινωνικό σύνολο και τους ερευνητές και βρίσκονται στο επίκεντρο, συχνά παθιασμένων, θεωρητικών συζητήσεων και κριτικών αναλύσεων που οδηγούν σε ποικίλες και αρκετές φορές αντικρουόμενες τοποθετήσεις ως προς τις δυνατότητες που προσφέρουν για την ψυχαγωγία, την ενημέρωση και την εκπαίδευση των παιδιών, αλλά και την υγεία, τις πολιτισμικές αξίες, τις κοινωνικές νόρμες και το μέλλον τους. Σε αυτό το πλαίσιο, οτιδήποτε αφορά στη σχέση των παιδιών με τα μέσα μαζικής επικοινωνίας και ιδιαίτερα των παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά και προβληματισμό ταυτόχρονα. Στο δίτομο αυτό έργο, πέρα από τις αναγκαίες θεωρητικές προσεγγίσεις που οριοθετούν το πλαίσιο στο οποίο διεξάγεται σήμερα η συζήτηση για τη σχέση των παιδιών με τα μέσα, στόχος είναι να παρουσιαστούν οι ερευνητικές προσπάθειες που γίνονται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και εστιάζονται σε ζητήματα που αφορούν τόσο στον ρόλο των μέσων στην καθημερινή ζωή, την ανάπτυξη και την εκπαίδευση των παιδιών όσο και στην έννοια της παιδικής ηλικίας που τα μέσα αναπτύσσουν και καλλιεργούν στην Ελλάδα. Οι διεπιστημονικές προσεγγίσεις, που προτείνονται από έναν σημαντικό αριθμό ελλήνων ερευνητών, συνεισφέρουν -χωρίς κινδυνολογίες ή υπέρμετρες αισιοδοξίες- στο να συνδυαστούν τα κομμάτια του παζλ της πολύπλευρης και πολύπλοκης αυτής σχέσης των παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας με τα μέσα και προσφέρουν τη δυνατότητα ευαισθητοποίησης τόσο της επιστημονικής κοινότητας όσο και του ευρύτερου κοινού πάνω σε ένα θέμα που δεν έχει τύχει ακόμη της αρμόζουσας προσοχής.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => παιδικη-ηλικια-και-μεσα-μαζικης-επικοινωνιας-359597
[deleted] => 0
[category_id] => 8
[publisher_id] => 6493
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1325368800
[first_publish_date] => 1325368800
[future_publish_date] => -2147483648
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_182719/182719.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/19/b182719.jpg
[isbn] => 978-960-485-025-9
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 316
[weight] => 596
[dimensions] => 24x15
[series_no] => 0
[collection_isbn] => 978-960-485-026-6
[volume_no] => 2
[total_volumes] => 2
[lang] => 0
[original_lang] => 0
[translated_from] => 0
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] => 0
[age_to] => 0
[price] => 30.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1665121956
)
[7] => Array
(
[title_id] => 144538
[title] => Διδακτική αξιοποίηση των νεοελληνικών διαλέκτων
[subtitle] => Η περίπτωση του ιδιώματος Αφάντου Ρόδου
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Στο βιβλίο εξετάζονται βασικά ζητήματα που αφορούν τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, παρουσιάζονται οι κυριότερες πρόσφατες προσεγγίσεις στη γλωσσική διδασκαλία καθώς επίσης επιχειρείται η σύνδεση του θεωρητικού αυτού μέρους με το μάθημα της γλώσσας στο ελληνικό γυμνάσιο.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => διδακτικη-αξιοποιηση-των-νεοελληνικων-διαλεκτων-284087
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 117
[writter_id] => 21100
[area_id] => 74
[publish_date] => 1243803600
[first_publish_date] => 1243803600
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_144538/144538.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/15/b144538.jpg
[isbn] => 978-960-12-1792-5
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 182
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 15.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1299668993
)
[8] => Array
(
[title_id] => 97649
[title] => Το γλωσσικό ιδίωμα της Κοζάνης
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Το γλωσσικό ιδίωμα της Κοζάνης
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] => Η έκδοση περιλαμβάνει τον Α' και Β΄τόμο σε ειδική κασετίνα. Η τιμή αφορά και τους δύο τόμους.
[lang_code] => el
[seo_url] => το-γλωσσικο-ιδιωμα-της-κοζανης-190617
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 92
[writter_id] => 21100
[area_id] => 110
[publish_date] => 1104530400
[first_publish_date] => 1104530400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/010/b97649.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 237
[weight] =>
[dimensions] => 23x15
[series_no] => 0
[collection_isbn] => 978-960-7973-38-2
[volume_no] => 1
[total_volumes] => 2
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 30.57
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1157442635
)
[9] => Array
(
[title_id] => 110805
[title] => Το γλωσσικό ιδίωμα της Κοζάνης
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] => Το γλωσσικό ιδίωμα της Κοζάνης
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] => Η έκδοση περιλαμβάνει τον Α' και Β΄τόμο σε ειδική κασετίνα. Η τιμή αφορά και τους δύο τόμους.
[lang_code] => el
[seo_url] => το-γλωσσικο-ιδιωμα-της-κοζανης-216833
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 92
[writter_id] => 21100
[area_id] => 110
[publish_date] => 1104530400
[first_publish_date] => 1104530400
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/12/b110805.jpg
[isbn] =>
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 11
[pages] => 591
[weight] =>
[dimensions] => 23x15
[series_no] => 0
[collection_isbn] => 978-960-7973-38-2
[volume_no] => 2
[total_volumes] => 2
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 30.57
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1157443245
)
[10] => Array
(
[title_id] => 73841
[title] => Η πληροφοριακή-επικοινωνιακή τεχνολογία στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση
[subtitle] => Το παράδειγμα της γλώσσας: Κοινωνιολογική, παιδαγωγική, γλωσσολογική προσέγγιση
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Οι νέες τεχνολογίες εισάγουν μια νέα επικοινωνιακή κατάσταση τόσο στο σχολείο όσο και στην κοινωνία. Η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση δεν αποτελεί μια απλή φυσική συνέπεια των εξελίξεων που έχουν σημειωθεί στην τεχνολογία και στις καταστατικές συνθήκες της κοινωνικής διαβίωσης: αποτελεί την αναγκαία δικλίδα μετασχηματισμού βασικών κοινωνικών λειτουργιών, όπως η παραγωγή, οι δημογραφικές μεταβολές, οι πολιτικές ανακατατάξεις, οι νέες οικογενειακές δομές, η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας κ.λπ. Οι εκπαιδευτικοί μηχανισμοί καλούνται να μετασχηματίσουν τις απαιτήσεις της κοινωνικής αναπτυξιακής προοπτικής σε δράσεις που αποβλέπουν στην προετοιμασία των νέων για την είσοδο στη νέα κοινωνία και οικονομία και στην ατομική τους εξελικτική πορεία. Η εισαγωγή και η χρήση της Πληροφοριακής Επικοινωνιακής Τεχνολογίας (ΠΕΤ) στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου μπορεί να μοιάζει πρόωρη και τολμηρή, ίσως μάλιστα να ξενίζει τους παραδοσιακούς παιδαγωγούς και τις νηπιαγωγούς. Παρόλ' αυτά, οι σχετικές ερευνητικές ενδείξεις μας επιτρέπουν να ισχυριστούμε ότι, όσο κι αν είναι τολμηρή η πρότασή μας, θα μπορέσει να βρει θετικό κλίμα και πεδίο αποδοχής. Στο παρόν πόνημα επιχειρούμε μια θεωρητική διερεύνηση της δυνατότητας εισαγωγής της ΠΕΤ στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση, μέσα από τις διδακτικές δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στη διδασκαλία της γλώσσας.
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => η-πληροφοριακη-επικοινωνιακη-τεχνολογια-στην-προσχολικη-και-πρωτοσχολικη-εκπαιδευση-144109
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 498
[writter_id] => 7912
[area_id] => 1
[publish_date] => 1041372000
[first_publish_date] => 1041372000
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_73841/73841.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/08/b73841.jpg
[isbn] => 978-960-402-074-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 269
[weight] => 413
[dimensions] => 21x14
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 13.70
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1475047081
)
[11] => Array
(
[title_id] => 24498
[title] => Μαθήματα ρουμανικής γλώσσας
[subtitle] =>
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => μαθηματα-ρουμανικης-γλωσσας-47805
[deleted] => 0
[category_id] => 49
[publisher_id] => 55
[writter_id] => 21100
[area_id] => 1
[publish_date] => 941407200
[first_publish_date] => 941407200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/03/b24498.jpg
[isbn] => 978-960-7332-68-4
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 78
[weight] =>
[dimensions] => 29x21
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 14.27
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1220361450
)
[12] => Array
(
[title_id] => 97607
[title] => Τα κοζανίτικα επώνυμα
[subtitle] => 1759-1916
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] =>
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => τα-κοζανιτικα-επωνυμα-190533
[deleted] => 0
[category_id] => 16
[publisher_id] => 92
[writter_id] => 21100
[area_id] => 110
[publish_date] => 820447200
[first_publish_date] => 820447200
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 3
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/placeholders/blank_page_cover.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/010/b97607.jpg
[isbn] => 978-960-85756-0-8
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 0
[pages] => 305
[weight] =>
[dimensions] => 25x18
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 0
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 14.36
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1331039577
)
)
)
[1] => Array
(
[type] => Εισήγηση
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 177246
[title] => Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας: Η γλώσσα του σχολείου
[subtitle] => Θ' Πανελλήνιο Συνέδριο: Αφιέρωμα στον Αλέξανδρο Δελμούζο
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Η παιδεία είναι ένα από τα πιο σπουδαία μέσα για την ατομική και τη συνολική προκοπή. Σκοπός της να υπηρετήσει και να κάμει καλύτερη τη ζωή του ανθρώπου.
Γίνεται καλύτερη η ζωή του ανθρώπου, όσο περισσότερο δουλεύεται η Ψυχή του και όσο βαθύτερα ποτίζεται με την αγάπη και την καλοσύνη. Καλύτερη στο βάθος θα ειπεί πιο καλλιεργημένη, πιο ηθική και πιο ελεύθερη.
Η ψυχική όμως καλλιέργεια και η ελευθερία δεν έρχονται έτοιμα απ' έξω, παρά είναι καρπός που ωριμάζει μέσα μας ολοένα και περισσότερο με αδιάκοπη ατομική προσπάθεια. Με προσπάθεια και δοκιμασία λυτρώνεται με τον καιρό το άτομο από το βάρος της ύλης και υψώνεται σκαλί το σκαλί προς τον ελεύθερο άνθρωπο.
Στο ιδανικό αυτό μπορεί να πλησιάσει άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο ανάλογα με τη δύναμή του. Και θα το πλησιάζει πάντα με τη δική του ιδιότυπη μορφή, τη μορφή που πηγάζει και ορίζεται από τα διαλεχτά και γόνιμα στοιχεία που κλείνει μέσα του. Όσο περισσότερο δουλεύει ο καθένας τα στοιχεία του αυτά, τόσο πιο πολύ υψώνεται στο ιδανικό εγώ του.
Ο άνθρωπος όμως δε ζει μόνος του, με τον εαυτό του και για τον εαυτό του, παρά ζει πάντα και παντού ομαδική ζωή. Η μεγαλύτερη πραγματική και αξεδιάλυτη ομάδα σήμερα είναι η εθνική. Τα μέλη της έχουν πολλά στοιχεία τα ίδια μεταξύ τους, κι αυτά τους ορίζουν μία ξεχωριστή Ψυχολογία και ιδιοσυγκρασία, την εθνική τους Φυσιογνωμία. Με τα στοιχεία αυτά είναι ζυμωμένη όλη η ύπαρξη του ατόμου έτσι, που μονάχα μέσα στην εθνική του ομάδα μπορεί ν' αναπτύξει εντατικά, να ζήση ολόκληρο τον εαυτό του. Εδώ του ανοίγεται ο αληθινός δρόμος για το ιδανικό του εγώ.
[...]
Τέτοια προσπάθεια κάνει καλύτερη γενικά την ανθρώπινη ζωή και τον πολιτισμό της, υψώνει ολόκληρη την ανθρωπότητα προς τον καθολικό ανθρωπισμό. Γιατί η ανθρωπότητα δεν είναι τίποτ' άλλο παρά το σύνολο από τις διάφορες εθνικές ομάδες, και μονάχα στους εθνικούς πολιτισμούς μπορεί να πάρουν σάρκα οι πιο υψηλές ανθρωπιστικές αξίες. Έτσι σήμερα για τον καθολικό ανθρωπισμό ένας μονάχα δρόμος ανοίγεται: ελεύθερο το κάθε έθνος να καλλιεργεί τη δική του Φυσιογνωμία για τον ιδανικό της τύπο, και μέσα στο έθνος ελεύθερο το κάθε μέλος του να φροντίζει όσο γίνεται πιο εvτατικά τη δική του μορφή.
[...]
Αλέξανδρος Δελμούζος
[contents] =>
[notes] => Συγγραφική υπευθυνότητα: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Παιδαγωγικό Τμήμα.
[lang_code] => el
[seo_url] => η-διδασκαλια-της-ελληνικης-γλωσσας:-η-γλωσσα-του-σχολειου-348705
[deleted] => 0
[category_id] => 13
[publisher_id] => 43
[writter_id] => 7912
[area_id] => 74
[publish_date] => 1330552800
[first_publish_date] => 1330552800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_177246/177246.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/18/b177246.jpg
[isbn] => 978-960-6882-50-0
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 536
[weight] =>
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 16.70
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1332340594
)
)
)
[2] => Array
(
[type] => Επιμέλεια
[books] => Array
(
[0] => Array
(
[title_id] => 120044
[title] => Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ξένη
[subtitle] => Έρευνα, διδασκαλία, εκμάθηση: Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου, Μάιος 2006
[parallel_title] =>
[original_title] =>
[alternative_title] =>
[collection] =>
[series_title] =>
[subseries_title] =>
[technical_requirements] =>
[summary] => Η παιδαγωγική σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της για την ενίσχυση και διάδοση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού οργάνωσε στη Φλώρινα το Διεθνές Συνέδριο με θέμα "Η Ελληνική Γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Έρευνα, Διδασκαλία και Εκμάθηση της" από 12 ως 14 Μαΐου 2006. [...] Το διεθνές συνέδριο που διοργανώσαμε αποτέλεσε μια καλή αφορμή για συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ επιστημόνων αλλά και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ασχολούνται με θέματα που έχουν να κάνουν με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση καθώς και με τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε ομογενείς και αλλογενείς. Τα πορίσματα και τα πρακτικά του, που θέτουμε από σήμερα στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου, ελπίζουμε να βοηθήσουν αποφασιστικά τους ενασχολούμενους με τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας στις χώρες του εξωτερικού και εκεί όπου υπάρχει μεταναστευτικός ελληνισμός, αλλά και εκεί όπου η ελληνική γλώσσα και κουλτούρα αποτελεί αντικείμενο ζωηρού ενδιαφέροντος από μη Έλληνες. [...]
(από το εισαγωγικό σημείωμα του βιβλίου)
Περιέχονται οι εισηγήσεις:
- Μιχάλης Δαμανάκης, "Ελληνική γλώσσα και διασπορά"
- David Holton, "Σκέψεις για την υποδομή της διδασκαλίας της νέας ελληνικής στο εξωτερικό: Βοηθήματα και μορφές υποστήριξης"
- Μ. Αγαθαγγελίδου, "Το παραδοσιακό παιχνίδι στη διδασκαλία της γλώσσας"
- Ν. Αμβράζης, Ε. Παναγοπούλου, "Η δράση του Unique με τίτλο Stadardisation of teaching methods of less spoken European languages. Πρώτα συμπεράσματα"
- Π. Ανδρέου, "Προφορική παραγωγή ομόηχων τύπων από φυσικούς και μη φυσικούς ομιλητές μέσα σε φράση-πρόταση. Πορίσματα μιας πειραματικής μελέτης"
- Θ. Αντωνιάδης, "Η διδασκαλία ελληνικών στο πλαίσιο του προγράμματος "Εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης σε εργαζόμενους μετανάστες""
- Ζ. Βαζούρα, "Στόχοι και βασικά χαρακτηριστικά στην εκπαίδευση από απόσταση"
- Α. Βακάλη, Ν. Δασκαλάκη, "Τα εγχειρίδια "Νέα Ελληνικά για μετανάστες, παλιννοστούντες, πρόσφυγες και ξένους (Α, Β και Γ) επίπεδο "...και καλή επιτυχία"" του ΙΔΕΚΕ"
- Γ. Βαρθαλίτης, Σ. Καμαρούδης, "Ενισχυτική διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε ομογενείς φοιτητές"
- Γ. Γαβριηλίδου, "Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια: Οι παροιμίες και τα γνωμικά στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας"
- Α. Γκαϊνταρτζή, Ρ. Τσοκαλίδου, "Οδεύοντας προς την ανάπτυξη διαπολιτισμικής και διγλωσσικής συνειδητοποίησης: Διερεύνηση ζητημάτων ταυτότητας και ετερότητας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο και σχεδιασμός διαπολιτισμικού εκπαιδευτικού υλικού"
- Ε. Γρίβα, Ε. Τσακιρίδου, Α. Γελαδάρη, "Στρατηγικές ανάγνωσης στην ξένη γλώσσα από μαθητές μικρής ηλικίας"
- Σ. Γρόσδος, "Τάξη υποδοχής: Μια πρόταση για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σύμφωνα με τις αρχές της διεπιστημονικότητας και της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας"
- Ε. Γώτη, "Μνήμες και πρακτικές της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε σχολείο του Λονδίνου"
- Κ. Δημητριάδου, "Η εικόνα ως συγκείμενο της γλωσσικής διδασκαλίας: Η περίπτωση των εγχειριδίων της γλώσσας για τους μουσουλμανόπαιδες της Θράκης"
- Θ. Διαλεκτόπουλος, "Διαπολιτισμική διάσταση στην εκπαίδευση σε πολυπολιτισμικές τάξεις σχολείων Π.Ε. του Ν. Έβρου"
- Α. Ευθυμίου, Μ. Μητσιάκη, "Το πρώτο μου λεξικό με εικόνες ως εργαλείο διδασκαλίας της ελληνικής σε αλλόγλωσσους"
- Δ. Ζύμωφ, "Προβλήματα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στα σχολεία και πανεπιστήμια των χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης"
- Ε. Ιγγλέση, Γ. Μπουνόβας, "Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στην πράξη: Η διδασκαλία ενός μαθήματος ιστορίας στο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών"
- Ε. Καλεράντε, Χ. Ζάχου, "Από την τυπική επικοινωνιακή μορφή της γλώσσας των μεταναστών πρώτης γενιάς στην ουσιαστική γλωσσική διάδραση και συμμετοχή των μεταναστών δεύτερης γενιάς"
- Σ. Καμαρούδης, Α. Μαλέτσκος, Γ. Μπουνόβας, "Η λέξη - φράση της εβδομάδας"
- Α. Καπραβέλου, "Παραγωγή μιας διδακτικής ενότητας σύμφωνα με τις νέες διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας: Θεωρητικό πλαίσιο και γενικές εφαρμογές"
- Μ. Καρακολτσίδου, "Το κοινό πλαίσιο αναφοράς για τις γλώσσες του Συμβουλίου της Ευρώπης και η ελληνομάθεια του Γ1 επιπέδου"
- Α. Καραφύλλης, Π. Καρακατσάνης, Ε. Κανακίδου, "Η γλωσσική πραγματικότητα στο δίγλωσσο αναλυτικό πρόγραμμα των μουσουλμανικών σχολείων της Δ. Θράκης"
- Α. Καρυπίδου, Γ. Τοπαλίδης, Μ. Γκανάτσιου, Α. Γάτας, Δ. Τσιάμης, "Δίγλωσση και τρίγλωσση εκπαίδευση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση"
- Κ. Κασβίκης, Α. Γακούδη, Χ. Κοτίνης, "Ο ελληνικός πολιτισμός ως δεύτερος - ξένος και ως μια άλλη γλώσσα για τους οικονομικούς μετανάστες και μετανάστριες"
- Σ. Κιουλάνης, Α. Παναγιωτίδου, "Ανάπτυξη περιβάλλοντος εξ αποστάσεως επιμόρφωσης καθηγητών"
- Δ. Κοντογιάννη, "1ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου: ένα σχολείο, μια ιστορία"
- Π. Κοριλάκη, Ν. Παλαιολόγου, "Η αναγκαιότητα της παροχής ενισχυτικής εκπαίδευσης προς τους αλλόγλωσσους μαθητές σε σχέση με τις διαδικασίες κατάκτησης της δεύτερης ή ξένης γλώσσας"
- Τ. Κόστιτς - Παχνόγλου, "Η ελληνική γλώσσα ως ξένη στη φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου στο Νις, Σερβία"
- Γ. Κουτρομάνος, Γ. Παπαϊωάννου, "Pupils' behavioural, normative and control beliefs to continue to study in a Greek schoοl of London: An application of the Theory of Planned Behaviour"
- Ι. Κοψίδου, "Στρατηγικές επικοινωνίας σε μια πολύγλωσση και πολυπολιτισμική τάξη"
- Μ. Μαγκλάρα, "Πρακτικές γραμματισμού: Περιπτώσεις παιδιών Ρομά"
- Ο. Μακρή, Α. Ήργης, "Η ελληνική γλώσσα: 292 χιλιόμετρα Βόρεια της Θεσσαλονίκης"
- Α. Ματθαίου - Ματβέγιεβα, "Ο ρόλος της μετάφρασης ως μέσο για την ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου στην εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση"
- Σ. Μητακίδου, Ε. Δανιηλίδου, "Διδασκαλία και μάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: Απόψεις εκπαιδευτικών"
- Α. Μουτή, "Στιλ μάθησης και επίδοσης στο γλωσσικό τέστ"
- Κ. Ντίνας, Σ. Ηλιάδου - Τάχου, "Μπουντώντας εναντίον Frobel: "Η ελληνική γλώσσα ως ξένη για τους "ξενόφωνους ομογενείς" στην οθωμανοκρατούμενη Μακεδονία, αλλά και στην ελληνική Μακεδονία του 1913""
- Κ. Ντίνας, Α. Χατζηπαναγιωτίδη, "Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ ξένη. Η περίπτωση των Παρευξείνιων Χωρών (Ρωσία, Ουκρανία, Γεωργία)
- Α. Νάτσινα, "Η διδασκαλία της νεοελληνικής λογοτεχνίας ως ανώτερου επιπέδου γλωσσομάθειας για ξενόγλωσσους ενηλίκους: Στόχοι και μεθοδολογία"
- Σ. Οικονόμου, Π. Σιδηροπούλου, ""Η εφαρμογή των στρατηγικών εκμάθησης λεξιλογίου στο εγχειρίδιο "Ελληνικά για προχωρημένους (ομογενείς και αλλογενείς)", γ΄κύκλος"
- Ν. Παλαιολόγου, Ο. Ευαγγέλου, "Η διαπολιτισμική ικανότητα των εκπαιδευτικών"
- Τ. Παπά, "Η χώρα του Αριστοτέλη - Η εικόνα της Ελλάδας στα εγχειρίδια διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης"
- Μ. Παπαγεωργίου, Π. Πατσαλά, "Online λεξικά και γλωσσάρια της ελληνικής γλώσσας: Ταξινόμηση, αξιολόγηση και διδακτική αξιοποίηση"
- Α. Παπαγεωργίου, "Η διαμόρφωση ευρωπαϊκής συνείδησης μέσα από την παιδική λογοτεχνία. Η εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος Only Connect από εκπαιδευτικούς στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση"
- Ε. Παπαλεξοπούλου, "Γλώσσα και δόμηση ταυτότητας Ελλήνων ομογενών: Πραγματολογική και συμβολική διάσταση"
- Γ. Περπερίδης, Ε. Ζάγκα, "Η ανάπτυξη ακαδημαϊκών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου στη διδασκαλία ξένης γλώσσας με εφαρμογές από το διαδίκτυο"
- Μ. Πίγκα, "Η επίδραση των εξωγλωσσικών παραγόντων στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης"
- Ε. Ρήγα, "Απόκτηση της μητρικής γλώσσας και πρόωρη εκμάθηση της ξένης γλώσσας"
- Ε. Σάλμοντ, "Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης για βαρήκοα/ κωφά παιδιά"
- Κ. Σεβρής, "Πρακτικές γραμματισμού δίγλωσσων παιδιών: 4 μελέτες περιπτώσεων"
- Ε. Σεχίδου, "Η ποικιλότητα στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας"
- Χ. Σιδηροπούλου, "Διδασκαλία και μάθηση του γραπτού λόγου σε πολυπολιτισμικές τάξεις του δημοτικού σχολείου: μια σημειωτική πολυτροπική προσέγγιση"
- Γ. Σιμόπουλος, Ε. Παθιάκη, "Ενηλικιότητα και διαπολιτισμική ικανότητα. Το παράδειγμα της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας"
- Ε. Στεργίου, "Αξιολόγηση εκπαιδευτικών"
- Α. Τάντση, "Αλλόφωνοι μαθητές Β/θμιας εκπαίδευσης. Επίδοση ξένης γλώσσας και ελληνικής ως 2ης γλώσσας. Περίπτωση αλβανόφωνου μαθητικού κοινού"
- Χ. Αντωνάτου, Π. Μπάλη, Ν. Μπούρας, Κ. Τούρα, Λ. Τριανταφυλλίδου, "Αξιολόγηση γλωσσικής επάρκειας στην ελληνική ως δεύτερη γλώσσα σε αλλόγλωσσους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης"
- Κ. Τσεβίκ - Μπαϊβερτιάν, "Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο ορθόδοξο αραβόφωνο και τουρκόφωνο φοιτητικό κοινό της Πόλης"
- Α. Χατζηδάκη, "Η συμμετοχή μεταναστών γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους: Οι αντιλήψεις των δασκάλων και οι πρακτικές των γονέων"
- Ε. Χατζημαυρουδή, "Υιοθέτηση μεθόδων διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση - διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας με έμφαση στα πολιτισμικά συμφραζόμενα"
- Α. Χατζηπαναγιωτίδη, "Οι ασκήσεις ως μέσο κατανόησης και επικοινωνίας"
- Σ. Χατζησαββίδης, Ε. Ανάγνου, Π. Χατζηθεοχάρους, Β. Μπέτελ - Αλεξανδρίδου, "Διδακτικό υλικό στην εκπαίδευση ενηλίκων: Από το σχεδιασμό στην αξιολόγηση του διδακτικού υλικού για το γλωσσικό γραμματισμό στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας"
[contents] =>
[notes] =>
[lang_code] => el
[seo_url] => η-ελληνικη-γλωσσα-ως-δευτερη|ξενη-235285
[deleted] => 0
[category_id] => 17
[publisher_id] => 117
[writter_id] => 7912
[area_id] => 74
[publish_date] => 1175374800
[first_publish_date] => 1175374800
[future_publish_date] => 0
[availability_id] => 1
[type_id] => 1
[image_url] => /assets/images/books/book_120044/120044.jpg
[image_url_old] => /wp-content/uploadsTitleImages/13/b120044.jpg
[isbn] => 978-960-12-1592-1
[isbn2] =>
[isbn3] =>
[ismn] =>
[cover_id] => 16
[pages] => 798
[weight] => 1292
[dimensions] => 24x17
[series_no] => 0
[collection_isbn] =>
[volume_no] => 0
[total_volumes] => 0
[lang] =>
[original_lang] =>
[translated_from] =>
[edition_no] => 1
[subseries_no] => 0
[age_from] =>
[age_to] =>
[price] => 48.00
[vat] => 6
[related_url] =>
[last_update] => 1274252400
)
)
)
)
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, Η νέα ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ τέθηκε σε εφαρμογή και για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα ενσωματώνει προτάσεις βελτίωσης. Στη φάση αυτή, η καταγραφή των νέων εκδόσεων γίνεται με αργούς ρυθμούς, λόγω διαφόρων τροποποιήσεων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι εκδότες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν αφ' εαυτού τις νέες κυκλοφορίες.
Συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Ντίνας, Κωνσταντίνος Δ.
Ο Κώστας Δ. Ντίνας είναι καθηγητής Γλωσσολογίας - Ελληνικής Γλώσσας και Διδακτικής της στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Το ερευνητικό και συγγραφικό του έργο αφορά στη διδακτική της νεοελληνικής γλώσσας με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και σε θέματα σχετικά με τη νεοελληνική (διαλεκτολογία - ονοματολόγια) και τις βαλκανικές γλώσσες.
We use cookies to enhance your experience. By clicking "Accept All Cookies," you agree to the use of all cookies on our website.